Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te muka käytte vessassa pieremässä? Miten sinne ehtii?

Vierailija
01.04.2011 |

Kun täällä ihan vastikään oli joku ketju, jossa moni ei hyväksynyt, että voisi kotona piereskellä.

Vaan piti mennä vessaan.

Sori vaan, kyllä näin iän myötä - vaikken synnytyksissä niin extrapahasti vaurioitunutkaan (mutta esim. pari imukuppisynnytystä on), on kai sen verran löystynyt sulkijalihakset, että ei sitä aina edes ehdi tajuta kun pieru pääsee.

Etenkin jos on hankalassa asennossa, joutuu pyllistämään tai kyykkimään.

Eikä sitä aina muutenkaan huomaa pidätellä - tuskin aina edes pystyisi. Ja oishan se outoa syöksyillä vessaan tämän tästä!

Yritän kyllä päästää äänettömämmin jos muita vieraita paikalla (toivon mukaan pystyn), mutta se paljon parjattu hajuhan siitä tulee jos on tullakseen.

Oman perheen kesken meillä ei tartte niin kursailla ja pingottaa.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi ukkorukkaa eilen illallakin kun meinasi kuolla, ihan järkyt ilmavaivat ja hajut myöskin. No, hengissä selvittiin.

t.laktoosi-intolerantikko

Vierailija
2/21 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haisee pahalle kans. Ei maha mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ovat kaikki paikat kunnossa ja osaan ne sulkea, vaikka olen synnyttänyt monesti. :D

Vierailija
4/21 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne siis, jotka siinä toisessa ketjussa oli olevinaan sitä "parempaa" ylempää sosioekonomisluokkaista kansaa, koska he piereskelivät vain vessassa (jos sielläkään?)

ap

Vierailija
5/21 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ovat kaikki paikat kunnossa ja osaan ne sulkea, vaikka olen synnyttänyt monesti. :D

Eikös sun miehes vielä tiedä että naisetkin pieree ja käy jopa paskalla? :D

2

Vierailija
6/21 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paikat ihan sikäli kunnossa. Osaan "sulkea" paikat, mutta aina ei ehdi edes tajuta että pierettäis - voi tahattomasti päästä pieru yhtäkkiä just jos joku pyllistysasento.

ap

Vierailija
7/21 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös sun miehes vielä tiedä että naisetkin pieree ja käy jopa paskalla? :D 2

joka ei ollut IKINÄ kuullut naisen pierevän / että naisetkin voi pierrä.

ap

Vierailija
8/21 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei meilläkää mennä vessaan piereksimään meillä saa pirasta siinä missä pierettää ja sitähän ei saa edes piättää

Vierailija
9/21 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ei ollut IKINÄ kuullut naisen pierevän / että naisetkin voi pierrä. ap

Vaikka ei sen puoleen, tunsin aikoinani naisen jonka "piti" mennä huoltsikalle paskalla kun mies ei kestänyt ajatusta että nainenkin sen tarpeen hoitaa.. No ei se suhde kauaa kestänyt..

2

Vierailija
10/21 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne siis, jotka siinä toisessa ketjussa oli olevinaan sitä "parempaa" ylempää sosioekonomisluokkaista kansaa, koska he piereskelivät vain vessassa (jos sielläkään?)

ap

Olen aina osannut pidättää pierua, ja luulin, että lähes kaikki pystyvät samaan. Olisi se työelämässäkin hassua, jos housut lepattaisivat ihan milloin sattuu. :) Nykyään ei enää ole oikein ilmavaivoja, pissalla käydessä saattaa ilmaa tulla. Joskus on ollut pahojakin ilmavaivoja, mutta yhtään vahinkopierua en muista.

Vierailija
11/21 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö muka ollenkaan pysty pidättämään? Päästeletkö aina kaikissa kokouksissakin ja päivällisillä ihan estoitta?

Mulle tuottaa vaikeuksia pierrä vaikka olisin yksin kotona. En vaan kehtaa. Hyvin sinne vessaan ehtii, ja kai sinne suoleen kaasua mahtuu jonkin verran kun pidättelee. Muistelisin lukeneeni että ei kaikkea tarvitse pierrä, vaan jotenkin ilmaa poistuu hengityksen mukanakin.

Vierailija
12/21 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama juttu oli kyllä ennen synnytyksiäkin, enkä ole koskaan harrastanut persepanojakaan...

Kun pieru tulee, se tulee. Jonkun isomman tröötän pystyn kyllä pidättämään, mutta sellaiset hiljaisemmat "vakoojat" tulevat kyllä ulos ihan itsestään. En ole kllä mitään paineita ottanut asiasta koskaan.

T:VTM, laktoosi-intolerantikko ja mielestään sivistynyt ihminen ; )

Vierailija
13/21 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö muka ollenkaan pysty pidättämään? Päästeletkö aina kaikissa kokouksissakin ja päivällisillä ihan estoitta? Mulle tuottaa vaikeuksia pierrä vaikka olisin yksin kotona. En vaan kehtaa. Hyvin sinne vessaan ehtii, ja kai sinne suoleen kaasua mahtuu jonkin verran kun pidättelee. Muistelisin lukeneeni että ei kaikkea tarvitse pierrä, vaan jotenkin ilmaa poistuu hengityksen mukanakin.

ja tietty töissä ja kylässä yritänkin. Tai sitten kun pakko niin päästää ihan hiljaa.

Mutta ei sitä voi paljon pidättää, jos pierettää niin pakko se on päästää ulos mahd. pian, ei siinä mihkään vessaan ehdi tai viimestään sitten noustessa ja kävellessä voi päästä.

Ja siis en kai voi monta kertaaa kesken kokouksen lähteä ryntäilemään johonkin.

Jos mua siis pierettää, sitä ei voi siirtää samalla tavoin kuin voi pidättää pissa/kakkahätää.

Pieretys ei siis ole samanlainen hätä ollenkaan, se on enemmän niinkuin aivastus - tulee lopulta eikä pysty kuin ehkä hetken siirtämään, ja voi vähän yrittää tukahduttaa.

ap

Vierailija
14/21 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelisin lukeneeni että ei kaikkea tarvitse pierrä, vaan jotenkin ilmaa poistuu hengityksen mukanakin.

Vierailija
15/21 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole mitään vaikeuksia pidättää pieruja. Ainoastaan ekan synnytyksen (isopäinen vauva ja pitkittynyt ponnistusvaihe) jälkeen pari kk välillä vahingossa karkasi. En tykkää piereskellä seurassa, menen vessaan tai ainakin vähän kauemmaksi, viereiseen huoneeseen. Vieraiden ollessa aina vessaan.

Vierailija
16/21 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieraissut mieheni kuullen. En vain kehtaa. Eikä minua kyllä pieretäkkään juuri koskaan. Yleensä ne ilmat tulee jos on tullakseen niin silloin kun käyn vessassa. Joskus on ollut jäätelön/ruisleivän/tms syömisen jälkeen sellainen olo että pakko päästää, silloin olen pidätellyt ja käynyt vessassa laskemassa ilmat.

Vierailija
17/21 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pystyttekö pidättämään pierua yhtä pitkään kuin pissaa/kakkaa, eli vaikka tunninkin ajan?

Kyllä mulla se pieru jo joko tulisi tai sitten häviäisi jos onnistuisin pidttämään, ei sitä seuraavalla vessareissulla enää olisi (samaa pierua ainakaan).

Vai lähdettekö siis sitten kesken keskustelun vaikka vessaan pieremään?

Sitä paitsi mun mielestä on melkein nolompaa piereskellä äänekkäästi vessassa, jos joku kuulee. (kuin että hiljaa suhauttaa)

ap

Vierailija
18/21 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se ei ole mukavaa, yleensä menen vessaan ihan muutaman minuutin kuluessa. Vieraiden ollessa voi mennä kauimmaiseen huoneeseen muka hakemaan jotain, niin ei kuulu!

Vierailija
19/21 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta yleensä se pidätyskyky toimii niin hyvin, että kun olisi mahdollista pieraista, niin sepä ei tulekaan. Tästä sitten seuraa mukava turvotus mahassa.

Vierailija
20/21 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama juttu oli kyllä ennen synnytyksiäkin, enkä ole koskaan harrastanut persepanojakaan...

Kun pieru tulee, se tulee. Jonkun isomman tröötän pystyn kyllä pidättämään, mutta sellaiset hiljaisemmat "vakoojat" tulevat kyllä ulos ihan itsestään. En ole kllä mitään paineita ottanut asiasta koskaan.

T:VTM, laktoosi-intolerantikko ja mielestään sivistynyt ihminen ; )

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän