Apua, katsoin noita psykiatrien hintoja.. 45 min 140e!
Kommentit (11)
...ja päätös siitä, että kela suostuu yhtään mitään korvaamaan, kannattaa tietysti hankkia ensin.
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/151210130006HL?OpenDocument
Terapeutin pitää vielä olla kelan hyväksymä, että sieltä mitään korvauksia saa.
pitää olla tietyn pituinen hoitosuhde joko julkisella tai tietyllä yksityisellä psykiatrilla ennen kuin voi edes hakea.
Lisäksi aikuisille ei korvata koko hintaa vaan vain tietty osuus, loppu jää omalle vastuulle, joten ei pitemmän päälle halpaa lystiä sekään, tietysti tuota normaalihintaa huomattavasti edullisempi.
Mutta eikös yksityisellä käynnistä saa sen perus kelakorvauksen? Vai onko korvaus laskettu jo mukaan tuohon hintaan?
Mulla Kelan korvaamaa terapiaa 3 vuotta, juuri laskin, että omaa rahaa mennyt silti yli 7000 euroa.
kalliimmiksi kuin vangit. Hullut ei parane, mutta joku vanki voi joskus tulla uskoon ja ainakin esittää parantunutta.
Kannattaa muistaa tuollaista laskua maksaessaan, että paljonko maksaa yksi hiustenleikkuu + väri kampaajalla ja kampaajan koulutus on kuitenkin vähän eri kuin psykiatrin.
Eittämättä kallista tuo, mutta onhan noita muitakin juttuja, jotka on kallita.
hammashoito, silmälasit, kasvojen kohotus, meikit jne jne
Psykiatrin koulutus kestää vähintään 12 vuotta. Psykiatriset sairaudet, dg teko ja hoito on kokonaisvaltaista henkistä osaamista vaativaa. Ei ole mitään naistenlehtipsykologiaa. Ja nyt puhun oikeista ko sairauksista, jotka uhkaavat henkeä ja työkykyä- en fiiliksistä tai ns. burn outeista. Itse olen osaava, potilaat luottavat ja parhaani teen. Miksi myisin osaamistani samalla hinnalla kuin 3 v ammattikoulun käynyt kampaaja, kosmetologi, joka " kuuntelee" asiakkaansa huolet, vastailee "voi voi". Pelastan työssäni ihmishenkiä, autan pysymään työkykyisenä, jotta me suomalaiset saamme verovaroja vaikkapa siihen kampaajan koulutukseen, moottoriteihin, eikä ko ihmiset päädy Kelan luukulle nettosaajaksi. Mielestäni ko hinta on aika pieni sen tuomaan hyötyyn nähden! Ja toki ns. osaajia on monenlaisia, älkäämme niputtako kaikkia samaan. Arvostan omaa kampaajaani, kumpikaan meistä ei osaisi toisensa työtä! Ja teen työtä sekä yksityisellä että julkisella mahdollistaakseni osaamiseni hyödyn monille eri ihmisryhmälle.
Ihan normaali erikoislääkärin maksu. Sama maksaa ortopedille, gynekologille...
Psykiatri kirjoitti:
Psykiatrin koulutus kestää vähintään 12 vuotta. Psykiatriset sairaudet, dg teko ja hoito on kokonaisvaltaista henkistä osaamista vaativaa. Ei ole mitään naistenlehtipsykologiaa. Ja nyt puhun oikeista ko sairauksista, jotka uhkaavat henkeä ja työkykyä- en fiiliksistä tai ns. burn outeista. Itse olen osaava, potilaat luottavat ja parhaani teen. Miksi myisin osaamistani samalla hinnalla kuin 3 v ammattikoulun käynyt kampaaja, kosmetologi, joka " kuuntelee" asiakkaansa huolet, vastailee "voi voi". Pelastan työssäni ihmishenkiä, autan pysymään työkykyisenä, jotta me suomalaiset saamme verovaroja vaikkapa siihen kampaajan koulutukseen, moottoriteihin, eikä ko ihmiset päädy Kelan luukulle nettosaajaksi. Mielestäni ko hinta on aika pieni sen tuomaan hyötyyn nähden! Ja toki ns. osaajia on monenlaisia, älkäämme niputtako kaikkia samaan. Arvostan omaa kampaajaani, kumpikaan meistä ei osaisi toisensa työtä! Ja teen työtä sekä yksityisellä että julkisella mahdollistaakseni osaamiseni hyödyn monille eri ihmisryhmälle.
Ei ole kovin vakuuttavaa, kun et osaa sen vertaa katsoa, että ketju on kuusi vuotta vanha.
kun pyydät ap- kelan terapia on melkein ilmaista