Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko teillä on LEGO-settejä? Onko meillä "liikaa"?

Vierailija
31.03.2011 |

Nyt on kasattu ja laskettu ja luetteloitu.

Itselle jätän n. 50 settiä (isoja ja pieniä ja kaikenkokoisia), ja kirppikselle lähtee varmaan arviolta about saman verran.

(Lisäksi meillä vielä duplot päälle.)

Lisäksi jotain ylijääneitä sekalaisia osia (harmi ettei setteihin kuitenkaan löytynyt kaikkia osia, niin ettei monikaan ihan täydellinen).

Ei taida olla järkeä ottaa noita 5v:n leikkiin kerralla kuitenkaan, täytyy "tylsästi" säännöstellä varmaan ja antaa vuosien varrella ikään sopivia.

Mutta mitä tekisitte - lapsi hinkuu kuitenkin vielä jotain uusiakin settejä, jollaisia teemoja meillä ei vielä ole - ostaisitteko?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Legoja ei voi olla liikaa. :-)

Legot on ehkä paras leikkikalu, mitä on olemassa.

Vapaa rakentelu on parasta, ei pidä jumittua (eikä tukea lapsia jumittumaan) mihinkään "ohjeen mukaan" rakenteluun. Parasta on itse tekeminen ja suunnittelu!

Meillä iso sängynaluslaatikko piripintaan sekä lajitteluun kymmenen pienempää rasiaa. Ja valtava legokaupunki alati rakenteilla lastenhuoneessa.

Vierailija
2/6 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap hyvä, luepa oma kirjoituksesi uudelleen ja mieti sen jälkeen ostaisitko lisää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurin osa kuitenkin on sellaisia ihan pikkujuttuja.

Ja osa seteistä niitä peruspalikkasettejä...

mä oon huono kieltäytymään jos lapsi haluaa jotain lelua, joka omastakin mielestä "järkevä" (ts. ei jotain ihme krääsähömpötystä) :), tykkään että lapsilla on "kaikki".

ap

Vierailija
4/6 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

löytyy poliisilaitosta, lentokoentta etc.

Mutta koko ajan tulee uutta villitystä. meille hankitaan pieniä eriä, muttei todellakaan paljoa, vaikka 7v haluaisi.

Duploja on 4 jättilaatikollista. 3v ei tule saamaan yhtään duploa uutena.

Vierailija
5/6 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä tulisi mieleenkään myydä niitä kirppiksellä. Tallessa on mun ja miehenkin lapsuudesta legoja.

Jos ohjeet tai osa osista kateissa, kerätkää kaikki sekalaatikkoon, josta rakentamisessa on vain mielikuvitus rajana.

Meillä poika 10v ja tyttö 5v tykkäävät kovasti rakennella kaikenlaista ja ovatkin jo taitavia.

Harkitsehan ap vielä kerran :)

Vierailija
6/6 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt ajatellaan vaikka sellaisia arkistointipahvilaatikoita, niin pikkupalikoista tulisi 2 täyteen ja dubloista 4.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä