Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua ahdistaa nämä hiton rojut - miten eroon turhasta?

Vierailija
30.03.2011 |

Miksi mä kerään tätä tavaraa? Lukemattomia lehtiä on paljon. En heitä pois, kun ajattelen että raha menee hukkaan ja jää jotain olennaista lukematta.

Sitten on muutenkin kaikennäköistä rojua. Välillä käyn kaappeja läpi, mutten sitten kuitenkaan raaski kauheasti pois heittää. Jos kuitenkin tarviin tai tämähän on ihan hyvä vielä...

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

rojusiivous.com hakee rojut

Vierailija
2/7 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjenna kaapin hylly, pyyhi puhtaaksi. laitatakaisin vain ne tavarat joita tarvit. Sitten käy loput kamat läpi ja mieti miten hävität. Lukemattomista lehdistä päätä että voit säästää 3 mielenkiintoisinta ja loput pois...

tsemppiä toivottaa saman ongelman kanssa taisteleva.

ps jos lehtia jaa lukematta niin lopeta tilaukset heti. Äläkä tilaa uusia jos et kuitenkaan lue. Kay vaikka kirjastossa lukemassa niita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin lehtitilaukset sen vuoksi kun en raaski hävittää niitä lehtiä.

Useimmat vaatteet on käytön jälkeen niin kulahtaneita ettei niitä voi myydä kirppiksellä eikä edes lahjoittaa kenellekään. Puuvillaisista leikkelen rättejä miehille konehommiin ja loput vain raa'asti roskikseen. Jos olisi edes lumppukeräys, niin tuntuisi helpommalta viedä sellaiseen.

Lasten lelut on myös ongelma. Joku iso muovihärpäke josta puuttuu joku osa, niin ettei sitä voi oikein myydä mutta tuntuu kamalalta heittää roskiinkaan. Eikä kehtaa oikein kenenkään riesaksi lahjoittaakaan.

Nyt olen yrittänyt ottaa sellaista asennetta että turhasta tavarasta eroon pääseminen säästää rahaa. Saan tarpeelliset tavarat parempaan järjestykseen niin että löydän ne, eikä tarvitse ostaa aina uutta.

Säilytystilan lämmitys maksaa. Eli ne vanhat lumppuvaatesäkit maksaa mulle siellä vaatehuoneen nurkassa ihan vain olemassaolollaan.

Samoin säilytyskaapit ja muut systeemit maksaa. Kun tehdään keittiöremontti, en halua maksaa kaapeista joissa säilön jotain eripariastioita joita kukaan ei käytä. Enkä halua myöskään halua maksaa suuresta vaatekaappisäilytysjärjestelmästä, jonka hyllyillä lojuu virttyneitä paitoja.

Vierailija
4/7 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen Marie Kondon kirjaa Siivouksen elämänmullistava taika. Vähän vaeltelevaa kerrontaa ja hassu nimi, mutta siinä minusta on tavoitettu jotain olennaista siitä millä perustein tavaraa kannattaa ylipäätään säästää. Minua auttoi raivaamaan kaiken turhan, jota en aiemmin osannut ties millä syyllä heittää pois. Suosittelen lämpimästi.

Vierailija
5/7 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikakauslehdet saa helposti johonkin: töihin, ystävälle, naapurille, sukulaiselle, terveyskeskukseen...

Rikkinäinen ja käyttökelvoton tavara (lajitellen) roskiin.

Rahanarvoinen myyntiin - huutikseen tai kirppikselle. Jos ei mene kaupaksi tai jos et saa aikaiseksi myydä -> UFF:iin tai vastaavaan.

Sääntö: jokaista hankkimaasi esinettä/vaatetta kohden kaksi vanhaa pois. Sitten, kun tavaraa on sopivasti, niin yksi sisään, yksi ulos riittää.

Vierailija
6/7 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyllä totta, että turha roju vie myös ihan turhaan energiaa. On kivempi, kun käyttämätön tavara ei vie kaappitilaa.

Jos tykkäät tilata lehtiä etkä raski heitttää niitä pois, pistä ne kassiin ja eteiseen niin että kun lähdet käymään neuvolassa, hammaslääkärissä jne. voit napata ne mukaan ja jättää sinne.

Jos liinavaatteita on liikaa, lahjoita ylimääräiset eläinsuojeluyhdistykselle - minulle ainakin tuli tosi hyvä mieli, kun liinavaatekaappi oli järjestyksessä ja siellä oli vain niitä tekstiilejä joista pidän ja jotka ovat hyväkuntoisia.

Hyväkuntoiset vaatteet raakasta vaan kierrätykseen - viikon päästä et edes muista mitä laitoit pois, vaikka nyt kirpaiseekin. Ehjät ja puhtaat, mutta ei ehkä ihan priimakuntoiset toppavaatteet ja villavaatteet tms. voit viedä esimerkiksi paikkakuntasi asunnottomien yömajaan, ainakin meidän paikkakunnalla ottavat niitä mielellään vastaan ja menevät tarpeeseen.

Ajattele niin, että sulla on siellä tavaraa, jonka joku toinen tarvitsee, teidän pitää nyt vaan löytää toisenne. :)

Vierailija
7/7 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitoin vaatehuoneeseen laatikot kirppiskamalle ja jätesäkit uffeen meneville ja roskikseen meneville. Sitten vaan kävin laatikot ja kaapit yksi kerrallaan pikkuhiljaa läpi ja lajittelin noihin, vein pois sitä mukaa kun säkit täyttyivät. Jotenkin oli helpompi laittaa pois kun oli paikat valmiina.