Mitä haluaisit tuliaisiksi Italiasta?
Olen muuttanut Italiaan ja olen hetken päästä tulossa Suomeen ekaa kertaa muuton jälkeen. Haluaisin tuoda ystäville ja sukulaisille jotain tuliaisia, mutta en keksi mitä... Perus-turistikrääsä, kuten magneetit ja miniatyyrit nähtävyyksistä ei tule kysymykseen ;)
Kommentit (23)
Eikä taida olla sinustakaan, jos et siellä asuvana keksi mitään tuotavaa. :D
Jotain syötäviä tuliaisia?
Tai Silvio Berlusconin pää?
antipastoa, parmeggiano reggianoa, makkaroita, mascarponea (
Baci-suklaita:-) Saa kyllä Suomestakin Stokkaalta, mutta on niin kallista, etten raaski ostaa...
saa jo Suomestakin... Viini vois olla yksi vaihtoehto, mutta ei sovi kuitenkaan kaikille, joille tuliaisia vien.
voisi olla myös esim. asusteita ja kosmetiikkaa, mutta sitten pitäisi olla joku joka tuntee makuni tosi hyvin ettei tuo huteja :)
Silti ilahtuisin hyvästä oliiviöljystä, balsamicosta, parmesaaniklöntistä tai vaikka isosta pussista pinjansiemeniä. Tai viinistä tietty.
Ei kai tuliaisten ole aina tarkoitus olla jotain niin mahdottoman eksoottista, ettei sellaista muualta edes saa?
Tai design-kuteita, mitä sieltä saa paljon halvemmalla kuin täällä.
Silti ilahtuisin hyvästä oliiviöljystä, balsamicosta, parmesaaniklöntistä tai vaikka isosta pussista pinjansiemeniä. Tai viinistä tietty.
Ei kai tuliaisten ole aina tarkoitus olla jotain niin mahdottoman eksoottista, ettei sellaista muualta edes saa?
Tai design-kuteita, mitä sieltä saa paljon halvemmalla kuin täällä.
ap
ei saa täältä Suomesta. Limoncelloa. Maustesekoituksia tms. Jotain muuta syötävää.
Italialaisia huiveja ja kankaita. Mutta ne ovatkin jo aika kalliita.
espressopapuja, mylly niiden jauhamiseen, espressokeitin, Parman kinkkua, leipätikkuja, oliiviöljyä, taidekirja, maisemajuliste, viikunoita, musiikkia, pinjan siemeniä, pastaa, käsitöitä (käy torilla - voit löytää antiikkiakin jonkun vinttikomerosta), basilikaa, oreganoa, ...keittokirja.
-Suomestakin saa jo niin erilaisia leipiä maakunnittain. Joten mulle saisi ainakin tuoda jotakin paikallista -säilyvää- herkkua.
Hyvää Limoncelloa. Valikoima antipasto-säilykkeitä. Jos kalliimpaa lahjaa miettii, niin nahkalaukut - sain mieheltä Italian tuliaisena Furlan laukun joka on ihana. Toscanan keramiikka vois olla kanssa hyvä tuliainen... Muranon lasiset korut...
Ainakin itse toin tuliaisiksi Italiasta paikallisia agriturismo tuotteita, joita ei todellakaan saa suomesta kaupoista ja ovat kymmenen kertaa parempia, kuin Suomeen tuodut teolliset tuotteet.
italiassa on valtava määrä paikallisia erikoisuuksia, joita ei svälttämättä saa edes naapurikaupungissa. Jos sinulla on mahdollisuus, niin pyörähdä lähialueen maaseudulla ja etsi muutama kiva pikkukauppa tai ihan agriturismoon erikoistunut maatalo ja osta heiltä sopivia tuotteita.
Itse kaipaan eniten Emilia-Romagnan alueelta löytyviä erikoisuuksia, kuten kuoppajuustoa ja hunaja-balsamikoa ja aitoa Sisilialaista sitruuna gelatoa (jota voi olla melko mahdotronta tuoda suomeen syömäkelpoisena ;-).
ne sateenkaaren väriset pastat on ihania. Mutta kaikista tärkein olis AURINKOA ja kesä , kiitos!
öljyä, viiniä, juustoa, etikkaa jne.
cantucci keksejä ja vin santoa, limoncello likööriä, paikallisia viinejä - kaikkea ihanaa syötävää mitä ei suomesta saa:) Krääsällä ei tosiaankaan väliä!
oliiviöljyä, kiitos!