Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kierukka ja tamponin käyttö.

Vierailija
30.03.2011 |

Lapsiluku on meidän perheessä täynnä ja nyt on aika pohtia ehkäisyä. Kovasti olen kääntymässä hormonikierukan puoleen mutta tuosta yhdestä ketjusta bongasin, että tamponia ei saisi käyttää kierukan kanssa. Onko tosiaan näin? Inhoan nimittäin sydämeni pohjasta siteitä ja sitä hautovaa tunnetta mikä niistä tulee alapäähän. Jos tosiaan tamponia ei saa käyttää kierukan kanssa, on kyllä pakko harkita uudestaan otanko sen kierukan vai en.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ikuisuuden vanhaa tietoa ihmisillä on? Mulla on ollut 2 kierukkaa (kupari ja hormoni) ja molemmista sanottiin laitettaessa, että ihan hyvin saa käyttää tamponia, kunhan ei sitä ihan rutikuivana kisko pois.

Vierailija
2/15 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirena ollut nyt kohta 2v ja eipä ole ollut ongelmaa... Kas kun menkoista selviän, niistä harvoistakin, yhden päivän verisellä limalla, jota varten ei tarvitse kuin korkeintaan pikkuhousun suojan, ei sidettä saatika tamponia.. =0) Näin mulla..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen koko ajan käyttänyt tamponeja. Ja olen koulutukseltani sentään terveydenhoitaja ;D

Vierailija
4/15 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä kun ton mirena-hormonikierukan otin,niin sanoivat etteivät suosittele tampoonin käyttöä,ettei kierukan langat sotkeudu tampooniin ja lähe pois.

Vierailija
5/15 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukuppia olen käyttänyt aikoinani. Muuten hyvä vehje mutta minulla on niin runsaan kuukautiset, että kuppia piti silti olla tyhjentelemässä vähintään kahden tunnin välein. Koin sen työläämmäksi kuin tamponin käytön vaikka sitä kuukuppia osasinkin käyttää.

Juu, olen myös tietoinen, että kuukautiset voivat jäädä pois tai ainakin muuttua hyvin niukoiksi. Toivoisin tosiaan että näin kävisi. Mutta siltä varoilta kyselin, että jos näin ei olisikaan, niin ei kai vain tarvi mihinkään siderumbaan lähteä.

Mutta kiitos tiedosta, hormonikierukka pysyy siis edelleen ykkösvaihtoehtona :)

-AP

Vierailija
6/15 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: raskautunut (hormonikierukka)

Vierailija
7/15 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos nyt paljastan tyhmyyteni, mutta jos on hormoonikierukka, niin eihän silloin ole kuukautisia...?

Vierailija
8/15 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos nyt paljastan tyhmyyteni, mutta jos on hormoonikierukka, niin eihän silloin ole kuukautisia...?

Joillakin jää pois, joillakin ei.

Vierailija
9/15 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne kierukan langat nyt helvetti soikoon mitenkään voi sotkeutua tamponiin! Miten tamponiin edes sotkeudutaan! Voi haloo, maailman sivu on miljoonat naiset käyttäneet tamponia ja kierukkaa, tätä asiaa nyt ei yksi AV-urpon aivopieru muuta.

Sitten kuukupin ja kierukan yhteiskäytölle en keksi senkään vertaa esteitä, wtf??

Vierailija
10/15 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä niissä paljon ole sotkeutumisvaraa

Vierailija
11/15 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä niissä paljon ole sotkeutumisvaraa

Vierailija
12/15 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin jää pois, joillakin ei.

Huh, onneks ei ikinä enää moista kapistusta.

t: se raskautunut

Vierailija
13/15 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sotkeudukaan, mutta kyllä siihen vaan annetaan semmoinen ohje että tampooneja ei suositella. Varmaan voi siis tarttua langat jotenkin siihen, eikä suinkaan sotkeutua... Itsellä ollut vasta 1kk hormoonikierukka ja edelleen ihan samalla ohjeella lääkäri suositteli...

Vielä ei oo menkat jääneet pois, nyt kestää nämä ekat ainakin ihan tosi kauan. Nyt jo yli viikon, eikä tunnu vieläkään loppuvan.

Vierailija
14/15 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos ne langat tai mitkä lie roikkuu niin alhaalla ja ovat sellaista materiaalia että voivat jotenkin jumittua tamponiin (terävää, kovaa?) niin miten rakasteleminen ylipäänsä onnistuu tuossa tilanteessa? Eikö ne sotkeudu miehen vehkeeseen tai töki sitä ihan ruvelle? Syvemmälle kai se menee kuin tamponi?

Vierailija
15/15 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierukka saattaa (etenkin jos se on juuri laitettu kohtuun) irrota. Tamponin ja kuukupin poisto muodostaa alipainetta, joka saattaa edesauttaa tätä kierukan irtoamista :D Mutta niin, itse ajattelin ruveta käyttämään tamponeja pari kuukautta laiton jälkeen varmistuakseni että se kierukka pysyisi siellä missä kuuluukin :)