Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huutiksen kyselijät

Vierailija
30.03.2011 |

voi että jaksaa ärsyttää.

Jos myyn lapsen takkia esim Lassie koko 98 cm.

Niin joku sitten kysyy mitkä ovat mitat, no ok.

Mutta kamalasti teettää työtä mitata jokainen vaate ja sitten nää kyselijät ei koskaan edes huuda.

Kohteliaana myyjänä pyrin kyllä vastaamaan kysymyksiin, mutta miksi kysyä jos ei kiinnosta?

Ja kyse ei ole hinnasta lähtöhinta oli 1 eur. Tuote ehjä ja siisti.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kysyn usein ja jos myyjä ei vastaa, en osta tuotteen. Jos tuote osoittautu pieneksi, miksi pitäisi ostaa, vaikka lähtöhinta olisi 1€?

Vierailija
2/21 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikenlaisia sukankuluttajia huutiksessa on.

yleisin kysymys on tuo mitat ja juuri sellainen kyselee joka ei huuda.

olen joskus laittanut takaisin tekstin, että kuinka pieni leikkimökki sinulla on jos mittoja tarvitset.

myös usein kysellään hintavarausta vaikka se on nimenomaan myyjän turva ettei tarvitse eurolla myydä satasen tavaraa, mutta nuo tontut ja pukit eivät ymmässä sitä vieläkään vaikka huutis on toiminut iät ja ajat.

yksi kyseli, että miksi on hv vaikka pitää päästä tavarasta eroon ja vastasin, että siksi että sinä saat kysellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kysyn usein ja jos myyjä ei vastaa, en osta tuotteen. Jos tuote osoittautu pieneksi, miksi pitäisi ostaa, vaikka lähtöhinta olisi 1€?

niitä tyhmiä fuck tolloja.

Vierailija
4/21 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei myyjä voi suoraan laittaa hintaa, josta on valmis luopumaan vaikka yhden huudon ja yhden euron korotuksen jälkeen?

Vierailija
5/21 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla menee tosi hyvin huutiksessa, koska olen asiallinen ja en ajattele kuin sinä.

T: 2

Vierailija
6/21 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huuda vaatteita lapsille vaan itselleni, ja kysyn usein mittoja koska vaatteiden kokonumerot eivät aina kerro totuutta eikä ole kiva ostaa vääränkokoista vaatetta. Ja en tietenkään huuda vaatetta silloin, jos mitat eivät sovi. Miksi ihmeessä pitäisi huutaa ihan vain kohteliaisuudesta, jos myyjä on vastannut esittämääni kysymykseen..?

Itselleni ei ole todellakaan mikään ongelma vastata kysymyksiin myymistäni tuotteista. Ihme asenne joillakin.

Vierailija
7/21 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minulla on myynnissä palapeli, olen unohtanut laittaa postikulut.

Joku kysyy paljonko ovat postikulut, vastaan että sisältyvät hintaan, ei huutoa? Miksi?

Vierailija
8/21 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyselen mittoja siksi, kun kokomerkinnät eivät todellakaan kerro koko totuutta vaatteen koosta. Enkä halua ostaa liian pieniä tai isoja vaatteita. Ostan pääasiassa lapselle vaatteita. Joskus haen ihan täsmäkokoista, esim. juhlamekkoa joka tarvitaan käyttöön saman tien.

Jos on vaikeaa laittaa niitä mittoja jo valmiiksi ilmoitukseen tai vastata kyselijälle, niin ei ehkä kannata sitten vaivautua myymään lainkaan.

Vierailija
9/21 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siksihän sitä juuri kysytään, koska kiinnostaa?? Ja ei tietenkään huuda jos on väärän kokoinen.

Ja tuo palapelijuttu, voihan sitä aina unohtaa huutaa tai tuleekin toisiin ajatuksiin eikä tarvitsekaan tavaraa vaikka onkin kysymyksen laittanut kohteesta.

Vierailija
10/21 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

valmistajalla voi olla eri vuosina erikokoisia vaatteita. Etenkin pyöreälle lapselle vain tietynlaiset vaatteet passaa. Tai vastaavasti omalle hoikalle lapselle, 92cm pitkä, jotkut 92cm vaatteet ovat aivan liian isoja.

Ei sitten tosiaan tullut mieleen, että mitat saatuaan kysyjä huomaa vaatteen vääränkokoiseksi ja siksi ei huuda? Jösses. Säälistäkö pitää epäsopiva vaate sitten ostaa? Tämähän on käytetyn tavaran kierrätystä, ei mitään pakkobisnestä kenellekään, kai.

Jos et jaksa mitata, vastaa ettet jaksa, se siitä.

Vierailija
11/21 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myös välillä unohdan huutaa jotain kysymääni kohdetta ja sekös itseäkin harmittaa.

Ei tämä ole ihan elämän ja kuoleman asia kai. Jos on, ei tosiaan kannata vaivautua myymäänkään, eikä olla niin herkkänahkainen ostajien kanssa.

Vierailija
12/21 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saattaa saada ihmisiä kyselemään, kun ärsyttää. Siis lähtöhinta vaikka euro, mutta oikeasti tuote myydään vain yli 100 eurolla. Ei ole järkeä.

Vierailija
13/21 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka käyvät katsomassa kohteita johon mittoja ei ole laitettu ja rankaisevat niitä myyjiä.

Vierailija
14/21 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovin paljon lisävaivaa ole, kun on ilmoitusta jättämässä. Minulla ainakin on silloin se vaate "käsissä"; tarkistan vielä kunnon, laitan mitat (ja joskus kerron mitoituksesta reilua, niukkaa tms.) ja ilmoitan tarkat postikulut. Kun nämä tiedot suoraan sinne laittaa, niin ei tarvitse ärsyyntyä kyselijöistä. Yleensä laitan vielä lisäkuviakin - haluan, että mahd. ostaja löytää kohteesta kaiken tarvitsemansa/haluamansa tiedon ja sitä kautta huutaa kohdettani. Jos pitää kysellä perusjuttujen perään, niin ei välttämättä enää ole kohteesta kiinnostunut siinä vaiheessa kun myyjä vaivautuu vastaamaan.

Minä puolestani en voi käsittää miksi em. tietoja pitää pantata? Miksi ei voi niitä mittoja laittaa tai kertoa postikuluja? Varsinkin postikulut ovat olennaiset; jos niitä ei ole ilmoitettu niin myyjähän voi pyytää mitä tahansa (kaikkine pakkaus ym. kuluineen). Ja mitoitukset vaihtelevat kovasti; myös väärä vaatehuolto voi muuttaa vaatetta (esim. vaate kutistuu liian kuumassa pesussa tms.) eikä pelkän kuvan perusteella tällaisia seikkoja voi tietää. Miksi oikein myytte huuto.netissä, jos se on noin vaivalloista? Minä ainakin haluan saada kohteeni kaupaksi ja vastaan kaikkiin esitettyihin kysymyksiin ystävällisesti olivat ne sitten miten "tyhmiä" tahansa.

nimim. 40 kohdetta listattu ja yli 100 jäljellä

Vierailija
15/21 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän huutamatta, jos myyjä ei vastaa kysymykseen. En yleensä kysy turhaan tai kiusallani, vaan ihan olennaisia asioita.

Vierailija
16/21 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi että jaksaa ärsyttää.

Jos myyn lapsen takkia esim Lassie koko 98 cm.

Niin joku sitten kysyy mitkä ovat mitat, no ok.

Mutta kamalasti teettää työtä mitata jokainen vaate ja sitten nää kyselijät ei koskaan edes huuda.

voi herran tähden!!! Eikös niitä mittoja juuri siksi kysellä, että tiedettäisiin onko omiin tarkoituksiin sopiva? Ja silti pitäisi huutaa, jos ei ole. Voi pyhä yksinkertaisuus...

Vierailija
17/21 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovin paljon lisävaivaa ole, kun on ilmoitusta jättämässä. Minulla ainakin on silloin se vaate "käsissä"; tarkistan vielä kunnon, laitan mitat (ja joskus kerron mitoituksesta reilua, niukkaa tms.) ja ilmoitan tarkat postikulut. Kun nämä tiedot suoraan sinne laittaa, niin ei tarvitse ärsyyntyä kyselijöistä. Yleensä laitan vielä lisäkuviakin - haluan, että mahd. ostaja löytää kohteesta kaiken tarvitsemansa/haluamansa tiedon ja sitä kautta huutaa kohdettani. Jos pitää kysellä perusjuttujen perään, niin ei välttämättä enää ole kohteesta kiinnostunut siinä vaiheessa kun myyjä vaivautuu vastaamaan.

Minä puolestani en voi käsittää miksi em. tietoja pitää pantata? Miksi ei voi niitä mittoja laittaa tai kertoa postikuluja? Varsinkin postikulut ovat olennaiset; jos niitä ei ole ilmoitettu niin myyjähän voi pyytää mitä tahansa (kaikkine pakkaus ym. kuluineen). Ja mitoitukset vaihtelevat kovasti; myös väärä vaatehuolto voi muuttaa vaatetta (esim. vaate kutistuu liian kuumassa pesussa tms.) eikä pelkän kuvan perusteella tällaisia seikkoja voi tietää. Miksi oikein myytte huuto.netissä, jos se on noin vaivalloista? Minä ainakin haluan saada kohteeni kaupaksi ja vastaan kaikkiin esitettyihin kysymyksiin ystävällisesti olivat ne sitten miten "tyhmiä" tahansa.

nimim. 40 kohdetta listattu ja yli 100 jäljellä

Juuri näin! Minusta kaiken oleellisen voi laittaa jo ilmoitusta tehdessään. Minusta mitat ovat oleellisia! Usein esim. haalarit ovat reiluja ja sen vuoksi ainakin itse haluan tietää mitat, en ostele vaatteita kaappiin vaan lasteni käyttöön.

Itse myyn myös huutiksessa lähinnä omia ja lasteni vaatteita ja minua ei ole koskaan harmittanut vastailla kysymyksiin. Jos ko. kyselijä ei kohdetta huuda, voi jollekin toiselle kysytystä tiedosta olla myös hyötyä. Joskushan sitä ihan vahingossa voi unohtaa jonkin oleellisen tiedon, kun monia kohteita kerralla naputtelee. Suosittelen, että ap:n kaltaiset ihmiset myybvät sitten ihan peruskirppiksillä tavaransa, jos kysymyksiä ei saa esittää... Kuvasta ei voi aina kaikkea päätellä.

Vierailija
18/21 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysytään vaikka et jos ostaa nyt voiko maksaa silloin ja silloin.

vastaan et sopii.

Kysyjä ei sit kuitenkaan osta kyseistä kohdetta.

Vierailija
19/21 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi, että kohteenhan saa myydä korkeimman tarjouksen tehneelle, vaikka hv täyttyisikään. Käytän sitä arvokkaammissa tuotteissa.

Teen esim. niin, että jos hv oli lähellä täyttyä, myyn suoraan huutajalle (jos vielä kiinnostunut). Jos taas hv ei ole lähelläkään, laitan kohteen uudelleen myyntiin kunnes joku on valmis maksamaan siitä minua tyydyttävän hinnan tai haluan muuten siitä eroon.

Vierailija
20/21 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi, että kohteenhan saa myydä korkeimman tarjouksen tehneelle, vaikka hv täyttyisikään. Käytän sitä arvokkaammissa tuotteissa.

Teen esim. niin, että jos hv oli lähellä täyttyä, myyn suoraan huutajalle (jos vielä kiinnostunut). Jos taas hv ei ole lähelläkään, laitan kohteen uudelleen myyntiin kunnes joku on valmis maksamaan siitä minua tyydyttävän hinnan tai haluan muuten siitä eroon.

Ja siis olen huomannut, että halpa lähtöhinta saa aikaan enemmän ja korkeampia tarjouksia. En silti laita euroa lähtöhinnaksi, jos tuotteen hv on 100e. Yleensä laitan lähtöhinnaksi puolet hv:sta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme