Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vastaako kerrostalon väliovesta taloyhtiö vai itse?

Vierailija
29.03.2011 |

tyhmä kysymys varmaan, mutta tällaista mietin, kun välioven kieleke (tai mikä onkaan) on rikki, eikä ovi mene kiinni. luulen siis, että tästä täytyy vastata itse, mutta täysin varma en ole. joten onko kellään tietoa?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin ikkunoissa menee niin, että ulkoikkuna on taloyhtiön ja sisäikkuna omalla vastuulla.

Vierailija
2/5 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo kevyet huoneiston ovet ovat osakkaan vastuulla, kerrostason ovi (se joka erottaa huoneiston rappukäytävästä) on yhtiön vastuulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun makuuhuoneen ovi "tippui" paikaltaan, tilasin huoltomiehen sen korjaamaan. Ja vuokratalossa asutaan.

Vierailija
4/5 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rappukäytävän ovesta vastaisi taloyhtiö - paitsi tietenkin, jos sinä olet sen hajottanut, silloin taloyhtiö kyllä hoitaa korjauksen, mutta laskuttaa sen sinulta. Tai näin ainakin pitäisi olla.

Mä en käsitä, miten joku voi ajatella vaan, että "ovi tippui saranoiltaan, tilaanpa korjaajan" edes vaikka asuisi vain vuokralla. Oleellinen kysymys kuuluu minusta, miksi ovi tippuu saranoiltaan. Normaalisti väliovi ei tipu saranoiltaan minkään tavanomaisen kulumisen takia, vaan silloin siinä huoneistossa on eletty sellaista elämää, että asukkaan pitäisi vähintään maksaa ovi ja todennäköisesti vähän muutakin. on heitelty ja paiskottu ovia, törmäilty kännipäissään ja sen sellaista. Ei normaalia asumista, joten ei lain mukaan kuulu taloyhtiölle eikä vuokranantajalle sitä myöskään maksaa. Joku iso vuokrataloyhtiö toki voi maksaakin, ihan vaan sen takia, että niin pääsee vähemmällä, mutta oikeasti ei kuuluisi maksaa vaan tuollainen vuokralainen pitäisi heittää ulos!

Vierailija
5/5 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai edelliset asukkaat kohdelleet huonosti, kun saranoiden ruuvit löystyneet ihan ilman kännipäisten sekoiluja (eikä oo ainoot hajonneet paikat). No, onneksi meitä ei heitetty pihalle.

-4

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme