Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lääkäriin nyt vai aamulla, vauva 5kk

Vierailija
29.03.2011 |

mitä mielä olette? Vauva on ollut joitain päiviä tosi pahantuulinen, kärttyisä, ehkä hieman nuhainenkin (ei kovin). Tänään olen kiinnittänyt huomiota, että hengitys vähän rohisee.

Nyt illalla huomattiin, että hengittelee sellaista pintahengitystä, tai siis huohottaa lähinnä.

Yleisvointi suht ok, kärttyisä on toki välillä (mutta on sitä ihan normaalistikin välillä). Tänään on jaksanut olla hereillä vain puolet siitä mitä normaalisti, sitten väsyy ja nukkuu.

Kärttyisyys on mennyt myös viime viikkoisen neuvolan "piikkiin", jossa tuli se 5kk rokotus-coctail. Rohinat on menneet tähän iltaan mennessä sen piikkiin, että kuolaa ihan kauheasti ja siellähän se myös rohisee.

Nyt on suht virkeä ja iloinen, mutta tuo hengitys mua nyt vaan tässä huolettaa... Miehen mielestä olen vähän hysteerinen.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienet on noi röörit ja menee äkkiä tukkoon jos on mennäkseen. Ja saa itselleen mielenrauhan yöksi.

Meillä oli samaa 6kk vauvalla ja käytin lääkärissä sai Ventolinea ja korvissa oli tulehdus

Vierailija
2/7 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuntuu, että hengitys tuntuu vaikealta, saman tien lääkäriin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostettiin paitaa ylös jne. Lisäksi lääkäri laski hengitystiheyden. Eli laske se. Googlettamalla löytyy normaalitiheys. Jos poikkeaa, niin lääkäriin heti.

Niin, ja meidän tapauksessa saimme pikaisen lähetteen sairaalaan tarkempiin tutkimuksiin (eli terveyskeskuksesta heti sairaalaan omalla kyydillä), lääkäri epäili keuhkokuumetta. Sairaalassa lapsi tutkittiin, keuhkokuume ei varmistunut, (eivät kuvanneet), mutta varmaa oli kunnon korvatulehdus ja kuume. Antibiooteilla lapsi parani.

Vierailija
4/7 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.ktl.fi/attachments/ohje_vanhemmille_kuumeinen_lapsi.pdf

Ohjeiden mukaan pintahengitystä hengittävä lapsi on vietävä HETI lääkäriin. Ei siis aamulla, vaan HETI

Vierailija
5/7 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

t astmalapsen äiti

Vierailija
6/7 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuon ikäiselle yleensä vielä astma puhkea. Joka tapauksessa menisin heti päivystykseen sillä mun poikani vauvana sai keskellä yötä sit tosi pahoja hengitysvaikeuksia kurkunpään tulehduksesta johtuen. Parempi nyt lähteä kuin yöllä. Me oltiin pariin otteeseen keskiyöllä päivystyksessä hengittämässä kortisonia.

Vierailija
7/7 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä mielä olette? Vauva on ollut joitain päiviä tosi pahantuulinen, kärttyisä, ehkä hieman nuhainenkin (ei kovin). Tänään olen kiinnittänyt huomiota, että hengitys vähän rohisee. Nyt illalla huomattiin, että hengittelee sellaista pintahengitystä, tai siis huohottaa lähinnä. Yleisvointi suht ok, kärttyisä on toki välillä (mutta on sitä ihan normaalistikin välillä). Tänään on jaksanut olla hereillä vain puolet siitä mitä normaalisti, sitten väsyy ja nukkuu. Kärttyisyys on mennyt myös viime viikkoisen neuvolan "piikkiin", jossa tuli se 5kk rokotus-coctail. Rohinat on menneet tähän iltaan mennessä sen piikkiin, että kuolaa ihan kauheasti ja siellähän se myös rohisee. Nyt on suht virkeä ja iloinen, mutta tuo hengitys mua nyt vaan tässä huolettaa... Miehen mielestä olen vähän hysteerinen.

Et ole hysteerinen, parempi katsoa kuin katua!

Nyt vauvalle vaatetta päälle ja päivystykseen MARS.

Pinnallinen hengitys ja krohiseva hengitys ei kuulosta normaalilta!

Kerrohan mitä sanottiin.