Kellään ongelmia vau kirja nimisen kirjakerhon kanssa?
Sellainen hassu tilanne meillä, että muistan kun meille tuli paketti missä oli jotain turhaa kirjahärpätintä. Ajattelin sen olen noita mitä nyt kaikkia vaippoja ja näytteitä tulee enkä suuremmin perehtynyt, pistin paperit roskapostiin. En huomannut tuolloin, että se oli lähetetty vanhaan osoiteeseemme, tuli käännöspostina. Pian käännöspostina tuli paketti, jossa oli kirja ja lasku. Soitin sinne että mitä ihmettä, kun en mitään ole tilannut. Sanoivat että voin sen palauttaa, kysyin kuka maksaa bensakulut 20 kilometriä lähimpään asiamiespostiin ja takaisin? Ei kukaan, minun velvollisuuteni on se palauttaa. Kyselin tarkemmin milloin tilaus on tehty ym. Netistä on tilattu ja meille on vielä matkalla yksi paketti, kohderyhmänä 1-vuotias lapsi. Sekin pitää sitten palauttaa kun se tulee. Mutta eihän meillä ole edes 1-vuotiasta lasta? Miksi sellaisen olisin tilannut? Voi pyhä tyhmyys. Sanoin että joku kompromissi on pakko tehdä, en aja 40 km palauttelemaan paketeita, joita en ole tilannut..
Millainen tuo tilaussysteemi oikein on? Voiko kuka tahansa tilata mitä vaan eikä sitä mitenkään varmenneta kuka on tilannut? Myöhemmin tuli yksi lasku, soitin taas. Sanoivat että en enää ole kerhossa ja palautusajat ovat ummessa ja laskut pitää maksaa? Laskut? Meille ei koskaan tullut sitä toista pakettia tai laskua? Johtuu todennäköisesti siitä, että tilaus on tehty vanhaan osoitteeseen ja postinkääntö meni vähän aikaa sitten umpeen. Sitä ei enää ole käännetty. Uusi asukas on heittänyt sen roskiin, jos ei ole palautunut lähettäjälle vai mitä?
Nyt tuli perintätoimistosta kirje, johon lisätty komeat 30e perintäkuluja ja 5e huomatukset joka paketista. Edelleenkin tilaus on tehty osoitteeseen jossa en enää ole aikoihin asunut, senikäiselle lapselle jota meillä ei ole ja nyt uhataan käräjäoikeudella ulosottopäätöksen saamiseksi. Voi kökkö.
Kommentit (5)
niin sunhan pitäisi pystyä asioimaan postinkantajan kanssa. Eli voit laittaa palautettavat paketit omaan postilaatikkoosi ja laatikkoon merkki, että postinjakaja tietää ottaa sieltä pois.
Siis mikäli asut haja-asutusalueella.
noinkin voinut toimia. Kyse oli kuitenkin myös periaatteesta. Kuinka suuriin toimenpiteisiin minulla on velvollisuus, jos en ole tilannut mitään. Puhelinkuluja ja aikaakin meni jo ihan riittävästi. Myös siinä alkupaketissa oli ollut joku pieni lasku mukana, joka korottunut tietty huomautuskuluilla. Nitä en olisi edes oinut palauttaa kun laitoin roskapostiin.
Pitäisi olla joku säädös, että pitää tunnistautua aina netissä tilatessaan vaikka verkkopankilla. Hitto kun ketuttaa. Helpoimmalla taitaa päästä kun maksaa laskun pois ja pysyy kaukana ja kehottaa kavereitakin pysymään
outoa toimintaa jos et ole alunalkaenkaan mitään tilannut. ota yhteys sinne ja vaadi saada tietää kuka ja koska ja missä tilannut. kuluttaja asiamiehen töitä. voithan toki maksaa ko. laskut että vältyt mahdollisellta maksuhäiriömerkinnältä ja myöhemmin selvittää ja saada rahasi takaisin, maksuhäirintämerkintää ei pysty nopsaan varmaan poistaan vaikka kyseessä olisikin väärinkäsitys. täytyy muistaa boikotoida ko firmaa jatkossakin, itse olen saanut vaan mainoksia missä luvataan maat ja taivaat vain postikulujen hinnalla--krääsää on jo tarpeeksi--- en ole sortunut
selvittää, tai teille alkaa kohta tulla muutakin tavaraa, joka on tilattu nimelläsi. Jos joku tilailee nimelläsi lehtiä tai tavaroita, on kyseessä rikos.
yhteyttä ja selvität mistä tilaus tehty ja kuka allekirjoittanut jne, fakta pöytään ja soitto kuluttajaviranomaiselle.