Muita spinningissä kävijöitä? (ov)
Kävin ensimmäistä kertaa ja tuli ahteri niin kipeäksi että en varmaan viikkoon mene toista kertaa. Lisäksi tunti oli merkitty rankimmaksi (asteikko 1-5 tunti oli merkitty 4). Miltei puolet painettiin 'ylämäessä'.
Tottuuko tuohon satulaan ikinä? Ja koheneeko kunto tuolla hyvin? Olettaisin että se myös kuluttaa suht hyvin rasvaa?
Kommentit (5)
Miksi menit niin rankalle tunnille jos kyseessä oli eka kerta. Tommonen rääkki tappaa kyllä motivaation hyvin nopeasti. Kasvata kuntoa pikkuhiljaa.
Mullakin ekan tunnin jälkeen tuntuu takamuksessa, jos spinningissä on tullut pidetyksi väliä. Sama homma keväällä, kun pyörän talven jälkeen kaivaa varastosta.
Tarkistathan, että satula on sopivalla korkeudella, polvien pitää jäädä aavistus koukkuun. Liian ylhäällä oleva satula kipeyttää takapuolen ihan varmasti (ja sellaisia näkee spinningissä kovin monella aloittelijalla).
Tietysti olisit voinut aloittaa vähän rauhallisemmallakin tunnilla, niin ei ehkä olisi paikat ihan yhtä kipeinä. Jos tunnin alussa ei käyty ajoasentoja läpi, kantsii seuraavalla kerralla ohjaajalta kysyä. Niillä on nimittäin ihan oikeasti merkitystä paikkojen kipeytymiseen ja tunnin tehokkuuteen. Ja jos oikein lajista innostut, kannattaa harkita lukollisia spinningiin/pyöräilyyn tarkoitettuja kenkiä.
Mun mielestä spinning on ollut ihan hyvä kunnon kohottaja. Ja sykemittarin mukaan polttaa ihan hyvin rasvaakin. Itse käyn spinningissä nollaamassa aivot rankan työpäivän jälkeen. Mahdollisimman rankalla tunnilla ei ehdi/jaksa ajatella duunijuttuja.
ensimmäiseksi... Aika nopeasti kunto nousee, että raskaimmatkin tunnit menee suht OK. Oma ahteri on kyllä tosi herkkää sorttia, joten sijoitin haaruksista topattuihin pyöräilyshortseihin (ja kyllä samointein pyöräilykenkiin...)
Itse kulutan spinningtunnilla vähän päivästä ja tunnista riippuen 300-600kcal.
Mutta perse tottuu ja spinningkengät on ehdottomat, jos meinaat jatkaa!
Satulaan tottuu jo muutaman kerran jälkeen. Lisäät ja vähennät vastusta oman kuntosi mukaan, ei tarvitse mennä ohjaajan mukaan :) Kyllä mulla ainakin kunto on kohennut ja odottelen kovasti pyöräilykautta :)