Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä rehellisesti tällaisesta äidistä??

Vierailija
29.03.2011 |

- Akateeminen

- Ei polta, ei juo

.. mutta:

- Pakottaa lapsensa harrastuksiin (baletti, kuvataiteet), lapsi itkee kun joutuu harjoittelemaan ja lähtemään

- Kun tyttö tulee murrosikään alkaa äiti voivotella tytön isoa mahaa ja kun "on perinyt äitinsä leveän perseen" (vaikka tyttö mahtuu kokoon 36)

- Käyttää fyysistä väkivaltaa mielivaltaisesti, jos itsellä on paha olo.. esim. repii tukasta, lyö esineillä niin että tytön käsivarret mustelmilla

- huorittelee 12-vuotiasta, että on huora josta ei tule mitään

- Kun vanhemmat eroaa, niin äiti mustamaalaa tytölle rakasta isää, tilittää yksityiskohtia mm. seksielämästään ym.. lapselle

- Ei huolehdi perusasioista: että lapsella (ala-asteikäisellä) on ruokaa kotona, vaan äiti tekee töitä myöhään iltaan saakka

- Ei ole kiinnostunut lapsen tunteista, ajatuksista jne..

- Pitää lasta terapeuttina ja kertoo miesystäväänsä liittyviä asioita ja odottaa lapselta kommentteja

jne. jne...

Kuvailin omaa äitiäni. Olen myöhemmin sairastunut masennukseen ja ahdistukseen, ja syytän kyllä äitiäni :(

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äitiin nuo muut ei natsaa, mutta tämä on tuttua:

- Ei ole kiinnostunut lapsen tunteista, ajatuksista jne..

Eli äiti kyllä kertoi asiatasolla työkavereidensa ja sukulaisten kuulumisia ja jutteli muutenkin. Mutta jos minä teininä olisin halunnut pohtia jotain omaan elämääni liittyvää asiaa tuli sävelet selväksi aika pian. Äidilläni oli vastaus valmiina miten pitää tehdä ja vaihtoehtoja oli turha pohtia.

Loopputulos oli tietysti se, että äidin kanssa juteltiin niitä näitä, mutta ikinä emme oikeasti oppineet tuntemaan toisiamme.

Äitini sairastui dementiaan ja lakkasi juttelemasta, ainoa ajatukseni oli että "luojan kiitos se on kerrankin hiljaa"!

Vierailija
2/6 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

valkkaisin enmmin ei-akateemisen, polttavan ja silloin tällöin juovan ihanan välittävän äidin.

Meinasin sanoa, että mikset ole tehnyt lastensuojeluilmoitusta, kunnes luin, että puhuitkin itsestäsi. Juu, kyllä saat syyttää äitiäsi, ihmettelen suuresti jos olette missään väleissä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet käynyt läpi todella traumaattisen lapsuuden. Kuulostaa jotenkin pahasti luonnehäiriöiseltä tuo äitisi.

Vierailija
4/6 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meinasin jo sanoa että ls-ilmoitus olis paikallaan mutta taitaa olla myöhäistä. Ei ihan tasapainoinen ihminen ole ollut, äitisi nimittäin. Todella kurjaa. Toivottavasti pääset elämässä eteenpäin ja tämän asian yli.

Vierailija
5/6 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

monin paikoin minun äidiltäni.

Ainoat erot on ne, että äitini on duunari, eikä päästänyt minua mihinkään harrastuksiin ('et sinä kuitenkaan osaa', oli peruste)

Vierailija
6/6 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei ruotinut ulkonäköä, mutta sen sijaan hän ruoti meidän lasten yksityisasioita ihan kenen kanssa vaan, joka vastaan sattui tulemaan...

Muuten kaikki täsmää! Paitsi että hän myös ihan kirjaimellisesti häipyi välillä, kun olin teini-ikäinen. Me lapset jäimme keskenämme asuntoon, jonka vuokranmaksun hän laiminlöi...