Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekisittekö lastensuojeluilmoituksen?

Vierailija
27.03.2011 |

Lapsi kertoo, että äiti on kieltänyt lasta vastaamasta isältä tulleisiin tekstareihin; kyseessä erolapsi.

Lain mukaan lapsella oikeus molempiin vanhempiin ja lähivanhemman on aktiivisesti tuettava lasta ylläpitämään suhdetta etävanhempaan.

Äiti rikkoo lapsen oikeuksia; henkistä väkivaltaa.

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viranomaisten mielestä ei tuettuja tapaamisia tarvita ja lapsen äiti ei halua tapaamisia lainkaan! ap

aikaan. Äidin tahto ei tapaamisten sopimisen suhteen vaikuta lainkaan, sillä ne on sovittava joka tapauksessa jos isä niitä haluaa. Jos tilanne on riitainen niin viranomaiset järjestävät puitteet tuetulle tapaamiselle. Nyt tarinastasi unohtuikin jo se omituinen terapiajuttu ja siihen liittyvä kytkös, jonka vuoksi isä ei voinut mukamas tavata lasta. Minkä ikäinen se lapsi on? Miksi salailet sitä tietoa?

perheneuvolan johtaja ja lasetnvalvoja suosittavat uutta oikeudenkäyntiä.

ap

Vierailija
62/73 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tuohon koko tekstarijuttuun voi edes ottaa mitään kantaa! Jos kyseessä on esim. alle kouluikäinen lapsi niin tämähän on selkeästi pelkkä provo. Mutta ap, sinähän et tosiaankaan kerro totuutta, joten tämän aloituksen perimmäistä syytä voi vain arvailla. Tuettu tapaaminen olisi kuitenkin itsestäänselvyys vastaavassa tapauksessa. Aina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki, mitä olen kirjoittanut on totta.

Iän lisäksi olen tarkoituksella jättänyt kertomatta sukupuolen ja monta muutakin asiaa, koska ovat merkityksettömiä alkuperäisen kysymyksen kannalta.

ap

olet tarkoituksellisesti jättänyt iän kertomatta =O hmm...eihän siitä voi mitään päätellä et hei se on ton irkun lapsi aivan varmasti kun ei ole muita saman ikäsiä ;P no joo...

Vierailija
64/73 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta jo se tuetusta tapaamisesta jauhaminen!

Tämä on muutenkin aivan turhaan mennyttä aikaa koko ketju, koska ihan sama mitä sanon, kaikki käännetään ja väännetään ja tiedetään.

Toisaalta olen iloinen, että näin on, koska se tarkoittaa sitä, että teillä ei ole kokemusta siitä, millaiseksi tällaiset huoltajuus- ja tapaamisriidat voivat mennä ihan tavallisilla ja normaaleilla ihmisillä. Ei ihme, että tasa-arvovaltuutettu on saanut pyynnön, että isien asema tulee selvittää; toteutuuko tasa-arvo isien ja äitien välillä erotilanteessa vai ei.

ap

Vierailija
65/73 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ihmetyttää tuo ap:n "perse edellä puuhun"-suunnitelma. Tuettuja tapaamisia saa ja pitääkin vaatia vastaavissa tapauksissa ja vasta sitten kun alkaa näyttää siltä että niiden toteutumista on rikottu, niin voi alkaa harkitsemaan toisenlaisia toimenpiteitä, samojen viranomaisten tuella. Tuetuissa tapaamisissa on nimittäin se hyvä puoli, että niiden aikataulu on aina kolmannen osapuolen eli viranomaisen tiedossa, joten myöskään isä ei voi kusettaa viranomaisia väittämällä äidin peruvan ns. sovittuja tapaamisia.

Vierailija
66/73 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikäs mä sitten olen?

T: outo ja tavallinen sekä suht normaali!

Vierailija
67/73 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se vaihtoehto et joko tuettu tapaaminen tai ei tapaamista ollenkaan niin arvaa kummanko valitsisin? Ja jos kerran sillä äidillä on taipumus kilahdella niin eiks se ois vaan hyvä asia et sitä ois viranomainenkin todistamassa. Sä hukkaat sen asian josta olet huolissasi, oikeasti. Mikä se on? Lapsen etu vai oletettu vääryys tasa-arvossa? Onko tää lopulta jonkun lapsettoman miesasiamiehen kökkö provo? Siltä haiskahtaa.

Vierailija
68/73 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta jo se tuetusta tapaamisesta jauhaminen!

Tämä on muutenkin aivan turhaan mennyttä aikaa koko ketju, koska ihan sama mitä sanon, kaikki käännetään ja väännetään ja tiedetään.

selkeästi auttaa tapaamaan lastaan. Todella, todella yllättävä käänne.

Vierailija
69/73 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap nyt ymmärtää, että vaikka sinun kuinka tekisi mieli tähän asiaan pistää innokas nokkasi, niin tämä tapaamiskysymys ja isän suhde lapseensa ei kuulu sinulle millään tavalla.

Se on lapsen äidin ja isän välinen juttu ja jos se ei toimi, niin lastensuojeluviranomaiset ja oikeus huolehtivat kyllä osaltaan asiansa.

Vielä kerran, sinä et lain mukaan ole mikään kuuluva tähän asiaan.

Sinä et todellakaan halua ajatella lapsen etua, kun et itse halua ymmärtää lakia. Älä siis syytä lapsen äitiä.

Ja katsopa kerrankin omaakin puolisoasi puolueettomasti.

Vierailija
70/73 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritetty täällä tarjota niitä ratkaisuja jotka parhaiten tukevat lapsen isän ja lapsen suhdetta riitaisassa erossa. Jostain syystä ne eivät kelpaa sinulle, vaan haluaisit ratkaista tilanteen omin nokkinesi riitauttamalla lasten vanhempien välit rajuimmalla mahdollisella tavalla (ls-ilmoitus). Yritä kyetä ajattelemaan lapsen parasta, eli tukea miestäsi siinä että isän ja lapsen onnistuneet tapaamiset saataisiin järjestettyä viranomaisten avustuksella! Se olisi teidän kaikkien kannalta paras vaihtoehto.

Vierailija
71/73 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi kertoo, että äiti on kieltänyt lasta vastaamasta isältä tulleisiin tekstareihin; kyseessä erolapsi. Lain mukaan lapsella oikeus molempiin vanhempiin ja lähivanhemman on aktiivisesti tuettava lasta ylläpitämään suhdetta etävanhempaan. Äiti rikkoo lapsen oikeuksia; henkistä väkivaltaa.

Tuollaisesta asiasta ei mielestäni kannata tehdä ilmoitusta. Yritä omaksua asenne, ettet puutu miehesi ja hänen ex:nsä lapsiin,koska näin mielestäni pääset paljon helpommalla.

Yli 10 vuoden "äitipuolikokemuksella", voin sanoa, että isillä ei valitettavasti tunnu vieläkään olevan mitään oikeuksia Suomessa- kaikki ovat äidin puolella, ja varsinkin, Jos mies on lähtenyt avioliitosta.

Olen kanssasi samaa mieltä: Äidit valitettavasti rikkovat lapsen oikeuksia -ja käyttävät henkistä väkivaltaa, jolle valitettavasti äitipuolena et mahda mitään !

Minä en ole tullut nykyisen mieheni ja hänen ex:änsä väliin, vaan he ovat eronneet ilman " muita naisia tai miehiä", mieheni lähti ja "jätti perheensä".

Tästä huolimatta joudun aivan kokoajan käsittämättömien ex:ältä tulevien uhkausten kohteeksi edelleen,vaikka heidän erosta on kulunut tosiaan jo 10 vuotta !

Kamalin esimerkki minun näkökulmastani on, kun jouduin luopumaan minulle rakkaasta koirasta: Lapset eivät voineet tavata isäänsä, koska minulla oli koira - äiti vetosi lääkärinlausuntoihin toisen lapsen astmasta ja allergiasta ( jouduin viemään koirani piikille. Olin niin tyhmä, että oikeasti USKOIN äidin väittämiin,lapsen hengen vaarantamisesta yms. ). Nyt asiasta on kulunut 2 vuotta, ja tänään sain tietää että äiti hankki koiran !!??!! Minä EN ymmärrä,minkä ihmeparantumisen lapsi voi astmastaan kokea lyhyessä ajassa, enkä ymmärrä miten lääkäri todisti lausunnoillaan,ettei lapsi voi olla paikassa, jossa on oleillut koira =) ( Lapsella on allergia ja astma lääkitys edelleen )

Olen tehnyt oman johtopäätökseni, että äiti pystyy halutessaan manipuloimaan viranomaiset täysin puolelleen.

Ex-vaimo syytti aikoinaan mm. lapsensa päiväkotihoitajaa lapsensa kiusaamisesta jne.jne.jne. Joten kiusaaminen ja uhkailut eivät "onneksi"kohdistu vain minuun,vaan kaikkiin hänen lapsiaan lähellä oleviin.

Pelottavinta mielestäni on se, että mieheni ex-vaimo on töissä päiväkodissa, lasten parissa ( tosin ilman pedagogista koulutusta,mutta kuitenkin lastenhoitajan nimikkeellä).

T. äitipuoli

Vierailija
72/73 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän kannattaa koettaa kääntää kaikkia kiviä ja kantoja, ls- ilmoitus voi olla siitä hankala ja toimimaton, että se ei johda minnekään, kun tod näk äidille vain soitetaan kotiin. Jos hän sanoo kaiken olevan kunnossa, asia jää siihen.

Tuetut tapaamiset parempia kuin ei mitkään. Ymmärrän, jos ei jaksa jatkaa.

Vierailija
73/73 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset ovat vähemmän allergisoivia kuin toiset. Esimerkiksi snautserista ei tule samalla tavoin kaikille oireita kuin vaikkapa colliesta. Plus että kyllä se tilanne voi vaihdellakin...

Meillä on koira, josta lääkäri on erikseen sanonut, että se ei haittaa. Astmalapsi on silti todella äärimmäisen allerginen kissoille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan