Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä apua voi saada ahmimiseen? Auttaako jos välttää niitä ruokia mitä yleensä ahmii?

Vierailija
27.03.2011 |

Itse ahmin tunteisiin,iloon sekä suruun/ahdistukseen. Ahmin makeita herkkuja,leivoksia,kakkuja,karkkia,jäätelö,suklaata,keksejä jne jne jne. Olisiko syytä välttää nyt kokonaan noita kyseisiä herkkuja kun koitan selättää ahmimisen ja laihduttaa. Ahmimisesta ylipainoa 30kg..olen 166cm ja painan 93kg. Ajattelin ensin pitää herkkupäivän kerta viikkoon, mutta sitä olen kokeillut nyt kuukauden ja tuppaa aina menemään yli ja överiksi.jospa unohdan nyt herkut?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö kunnon ruokaa ja tasaisesti pitkin päivää. Huolimatta niistä herkuista.

Olen samaa mieltä niiden kanssa, jotka puhuvat tunteiden hallinnasta. Syy on korvien välissä, ei herkuissa. Jos kieltäydyt makeasta, niin jossain vaiheessa repeät vielä pahemmin.

t. Been there

Vierailija
2/11 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakisin apua ongelmaan terapiasta. Myös masennuslääkkeet saattavat auttaa ja lieventää ahmimiskohtauksia. Mutta kieltäytyminen ja kalorien laskeminen on ahmimishäiriössä ihan turhia. Sen sijaan pitää mietiiä niitä syitä, jotka ahmimisen aiheuttavat.

Terapia ei useinkaan ole helppoa tai nopeaa, mutta jos haluaa eroon ongelmastsa, niin usein ne ovat ainut keino.

Lisäksi edellisen ohje auttaa: syö säännöllisesti kunnollista ruokaa ja vältä nälkiinnyttämästä itseäsi, niin ahmiminen saattaa helpottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi mulla ei ole ylipaino-ongelmaa, mutta ahmin silti koko ajan ja jatkuvasti kaikkea :(

Vierailija
4/11 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö säännöllisesti. 5x päivässä.

suositellaan kaikkiin syömishäiriöihin, sekä niihin, joissa syödään minimaalisesti että niihin, joissa syödään paljon.

Kalorien laskemista en kyllä minäkään suosita.

Vierailija
5/11 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä missä esim. alkoholismi.

Älä anna itsellesi mitään herkkupäiviä, vaan ajattele että tänään en mätä. Jos retkahdat, aloitat seuraavana päivänä taas, että tänään en ahmi.

Sinä et oikeasti tarvitse sitä sokeria mihinkään. Saat iloita ja surra ja olla ahdistunut ihan ilman sokeriakin. Ei sokeri surua vie pois, se vain turruttaa sen.

Varaudu vieroitusoireisiin ja taistele niitä vastaan. Olet niitä voimakkaampi.

Terapia voi olla hyvä ajatus, mutta sinne pääseminen ja oikean terapeutin löytyminen voi kestää kauan, joten yritä lopettaa jo nyt äläkä vasta sitten.

Tiedän mistä puhun. Olen "toipuva suklaaholisti" ja vieroitusoireita kesti pari vuotta. Tästä on jo monen monta vuotta, ja edelleen pitää varoa. Mutta tuon saavutuksen takia olen normaalipainoinen ja itsetuntoni on hyvä.

Herkku ei muuten tarkoita vain makeaa, on paljon muitakin herkkuja. Tutustu niihin. Tsemppiä! :)

Vierailija
6/11 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olen kokonaan ilman sokeria, ei tule kauheita mielitekoja, mutta annas olla, kun kerran repsahdan, niin jo taas kauhee makeen himo.

Luin jostain luontaistuote-lehdestä Mulberry tableteista, joiden pitäis auttaa makeen himoon. En ole vielä kokeillut.

Vierailija
7/11 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

loppui ahmiminen vasta sitten, kun olin saanut terapian avulla itsetunnon kohdilleen. Kaikenlainen kieltäytyminen vain pahensi ahmintaa ja syömishimoa.

Vierailija
8/11 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
9/11 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuohan on toiminnanohjauksen häiriö oikeasti. Ongelma ei ole varsinaisesti itse ruoka vaan että käytät sitä väärin.

Vierailija
10/11 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eroon? Mitä terapiassa tehdään tai puhutaan? Kuinka helpolla pääsee? Välillä tuntuuu että kärsin lopun ikäni (olen vasta 23v) lihavuudesta ja ahmimisesta. Terv.Juuri viennetta kakun ahminut. Ajattelin kokeilla tuota herkuttomuutta ja kun sellainen tilanne tulee missä tavallisesti ahmin, koitan ajatella toisin ja vaikka soittaa jollekkin. Puhun kyllä paljon tunteistani avoimesti monelle ystävälleni ja perheen jäsenille.

Vierailija
11/11 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos kokeilisit ihan vanhanaikaisesti laskea kaloreita? Eli jos olisit vaikka jonain päivänä saanut 1500-2000 kaloria esim. jäätelöstä, karkista tai sipseistä, niin et sitten söisi enää mitään muuta, et edes kunnon ruokaa. Ehkä vähitellen alkaisit mieluummin syödä kunnon ruokaa, kun et saisi sitä ollenkaan jos herkuttelet. Pitäisi vain pysyä tiukkana, eikä tosiaan syödä enempää kuin se 1500-2000 kaloria, tuli se sitten mistä tahansa. :)