Onko kukaan suorittanut ylempää amk-tutkintoa
kokopäivätyön ohella yksinhuoltajana?
Mielenkiinnosta kokemuksia kyselen, miten onnistuitteko, oliko teillä hyvät tukijoukot ja minkäikäisiä lapsia?
Itselläni kova koulukuume, mutta lapsenhoitopuoli aiheuttaa ongelman.
Kiitos.
Kommentit (12)
Minua lähinnä mietityttää lapsen hoidon järjestäminen.
T.ap
ja suoritusaikakin joustaa, eli voit hyvinkin onnistua. Se on sitten ihan valintakysymys, että mihin käyttää illalla ja viikonloppuna aikaansa. :) Hyvää suunnittelukykyä varmasti tarvitaan ja perheellisen pitää tehdä etätehtävät ajoissa, ettei viime tingassa aloitettu tehtävä kaadu siihen, että perheessä alkaa jyllätä vatsatauti.
Opiskelin itse amk-tutkinnon perheellisenä, päivätutkintona ja tein samalla keikkatöitä. Aika paljon sai revetä joka suuntaan ja ekan vuoden tein ihan liian kovalla paineella hommia, kun yritin selviytyä opinnoista normaaliajassa ja hyvin arvosanoin plus hoitaa työni kunnolla.
Minkä ikäisiä lapsesi ovat? Sulle voisi riittää satunnainen lastenhoitoapu tai jos työpäiväsi ovat lyhyitä ja lapset ovat hoidossa, ehdit työn jälkeen käydä kotona naputtelemassa esseetä ja hakea lapset hoidosta vasta sitten.
Oma työ on toimistoduunia ja kokopäiväistä.
Valitettavasti sukulaisia ei kovin paljon asu lähellä ja lapsen isä tapaa milloin tahtoo ja hyvin epäsäännöllisesti.
Mutta nyt on innostus kouluun tullut ja ehkä se ajatus kypsyy tässä jonkun aikaa:)
Kiitos vastaajille!
sain opinnot käyntiin, nyt palasin töihin ja teen tehtäviä lähinnä yöaikaan ja saan töistä virkavapaata lähipäivien ajaksi (pari päivää/kk). Aiemmin suoritin kahta amk-tutkintoa kokopäivätyön ja kolmen lapsen ohessa (1,3 ja 10v.)yksinhuoltajana, työstä kävi mutta sain kun sainkin tehtyä.
Auttaisi varmasti sen ekan vuoden ajan, jos saisit tehdä töissä lyhennettyä työpäivää, sillä onhan sinulla alle kouluikäinen lapsi.
ihan hyvä kun on keskitetty pariin iltaan. Valinnaisissa tietty muitakin aikoja. Ja sitten voi tenttiäkin valinnaisia aineita. Paljon etätöinä joutuu tekemään raportteja, esityksiä, ja kirjoituksia, mutta kyllä nekin onnistuu. Tenttejä ei meillä ole ollut kertaakaan.
Itsellä mies iltatöissä joten ukki on hoitanut kouluiltoina. Pari kerta olen joutunut olemaan poissa kun lapsi on ollut kipeä tai hoitaja ei ole ollut. Mutta kouluiltoja ei ole ollut edes joka viikko. Riippuu ihan valinnoista.
Itsellä enää opari tekemättä. Tsemppiä sulle opiskeluun. Kyllä se onnistuu, jos on vain motivaatiota. Kaikista työläin on ehdottomasti opari ainakin meidän linjalla.
millaisia lukkareita nykyisillä on tai jos et nää netistä kysy opintotoimistosta, koska koulua ei toisiaan ole joka ilta.
Minulla mahdollista tehdä lyhennettyä työpäivää, kun lapsi on eka- ja tokaluokalla. Tuota en ollut ajatellutkaan! Vielä siis reilu vuosi aikaa, nyt koen, että lapseni tarvitsee minun aikaa kokonaisen pitkän hoitopäivän jälkeen. Mutta ihanaa ajatella, että opiskelu voisi olla mahdollista tulevaisuudessa:)
Olen töissä esimiestehtävissä finanssialalla. Lapsia mulla on kaksi, toinen on leikki-ikäinen ja toinen vitosella koulussa.
Opinnot on tosiaan tarkoitettu suoritettavaksi työn ohella ja meillä ainakin on tosi paljon verkko-ja etäopintoja. Lähiopetuskertoja on pari kuukaudessa, jotka olen sitten ollut töistä pois lomapäivinä. Vaihdoin lomarahat vapaiksi, joten olen näiden vapaiden kautta onnistunut järkkäämään suuren osan noista lähiopetuspäivistä.
Itsekin mietin että jäisin hetkeksi joko osittaiselle hoitovapaalle tai opintovapaalle, jotta saisin opinnäytetyötä eteenpäin.
Sanoisin että aika rankkaa tämä on, mutta antoisaa. Tsemiä :)
meillä siis opinnot niin, että ovat pari kertaa kuukaudessa, iltaopintoja ei siis ole paljon. Osa koulusta on siis toteutettu ihan normaalisti päivisin (ja silloin siis olen ottanut vapaata töistä). Mulle tää sopii kamalan hyvin kun tuntuu siltä ettei vapaa-aika varsinaisesti vähene koulun takia (toista jos koulua olisi joka ilta).
Tehtäviä teen sitten iltaisin, öisin, viikonloppuisin. Rankkaa tämä on, mutta ei mahdotonta :)
sillä lähimmällä mahdollisella koulutusalalla hakua =(
rankkaa on, mutta onneksi tutkinto on aika nopeasti ohi kuitenkin :)