Mten laihtua?
Ikuisuuskysymys, johon ainoa vastaus on, että kuluta enemmän kuin syöt. En vain saa aikaiseksi. Olen viimeisen vuoden vain istunut sisällä ja alkanut lipitellä esim.siideriä tölkillisen iltaisin (kuivaa tosin..). Lisäksi viime aikoina on makeanhimo lisääntynyt. Sekin ihan uutta minulle. Muutamassa vuodessa tullut painoa ainakin 6kg lisää. Mitat nyt (en uskalla tosin punnita..) ehkä 175/71kg. Vielä normaali jossain määrin. Miten ihmeessä pääsen alkuun?
Kommentit (8)
ja ala liikkua ulkona. Makeat on helppo korvata vaikkapa porkkanoilla. Syö kaikkea ruokaa kohtuudella, niin ei tule himoa makeaan. Ja minusta painosi on kyllä oikein hyvä pituuteen nähden.
Kuinka itsetunnon laita sitten..
Ja erityisesti nyt kun mikään vaate ei tunnu mahtuvan. Vertaan tietty siiheen hoikkaan minään itseäni. Elämänhallinta repsahtanut.
samalla pääset tuosta siiderinlipittelystä eroon. Itse laihduin nutraamalla 10kg vajaassa parissa kuukaudessa. Muutaman viikon täysnutrasin ja lopun aikaa osanutrasin. Itselläni oli myös paha tapa tissutella iltaisin, auttoi siihenkin, nykyään ei enää tule mieleen arki-iltana ottaa viinilasillista tai olutta, kuten ennen.
erikoisuuksia. Tavallinen ruoka, liikuntaa hiukan lisää. Mikään kuuriluontoinen ei auta kuin hetkeksi, mutta terveelinen ruoka ja vaikkapa kävely tekevät ihmeitä.
erikoisuuksia. Tavallinen ruoka, liikuntaa hiukan lisää. Mikään kuuriluontoinen ei auta kuin hetkeksi, mutta terveelinen ruoka ja vaikkapa kävely tekevät ihmeitä.
se on tosi hyvä tapa päästä alkuun laihdutuksessa sekä elämänmuutoksessa ylipäätään. Lisäksi tietty kävelyä tai muuta liikuntaa. On paljon helpompi nutrata kuin opetella "oikean" ruoan avulla uusia elämäntapoja. Nutrauksen jälkeen sitten se terveellinen ruokavalio käyttöön.
En ymmärrä niiden päälle, mutta eipä ole minulta pois jos jollekulle on sopinut. Kokeilin itse joskus ikään kuin "alkustartiksi" laihduttamiselle, ja se maku oli jotain niin järkkyä että nutraaminen oli sillä kertaa mun tekosyyni jättää se laihdutus sikseen.
Painiskelen siis saman tilanteen kanssa kuin ap:kin, että ulkonäköön olen tyytymätön, mutta en vain mitenkään meinaisi saada aikaiseksi.
Sen ainoan kerran elämässäni kun olen onnistunut laihduttamaan (paino putosi silloin "pysyvästi" eli useiksi vuosiksi, mutta raskauksien myötä lihoin taas), laskin painonvartijoiden pisteitä. Se oli tavallaan jopa melkein kivaa jollain kierolla tavalla, ajattelin niitä pisteitä ikään kuin pelinä jossa piti maksimoida syömisensä valitsemalla ovelasti ja ostamalla lisäpisteitä liikunnalla. Olin siihen aikaan sinkku, ja laihduttamisesta tuli vähän niin kuin harrastus. Nyt perheellisenä työssäkäyvänä en vain enää ehdi ja jaksa kiinnittää niin paljon energiaani laihduttamiseen...
Tällä hetkellä mun strategiani on yrittää laihtua ilman erityistä kuuria. Syön periaatteessa ihan samoja ruokia kuin ennenkin, mutta yritän syödä vähän vähemmän. Tämä on tietenkin hyvin vaivatonta, mutta eipä tahtikaan päätä huimaa - olisinkohan mä laihtunut 1,5 kiloa noin kolmessa kuukaudessa... Noh, on sekin parempi kuin ei mitään, kai. Mutta ei tällä menolla kyllä bikinikunnossa kesäksi olla.
lisäksi pääsee turhasta napostelusta eroon
ainakin sokerit, kaikki missä on valkosta vehnäjauhoo, pastat, perunat ja riisit. Pari viikkoo pysyy lujana ni ei tee enää ees mieli herkkuja.