Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä voi synnyttää veteen?

Vierailija
26.03.2011 |

Tietääkö kukaan, missä sairaaloissa voi synnyttää veteen? Olen googlaillut, mutta en millään löydä tietoa.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jorvissa on amme synnytysosastolla. Sitä en tiedä, voiko koko synnytystä hoitaa siinä, mutta ainakin avautumisvaiheessa siellä voi lillua.

Vierailija
2/19 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avautumisvaiheessa voi olla en tosin tiedä missä kaikissa sairaaloissa mutta en ole kuullut että veteen voisi synnynyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylpyammeessa, järvessä, meressä, paljussa, avannossa, uimahallissa, kylpylässä, joessa, lammikossa, purossa,´ja tietenkin poreammeessa.

heh.

Vierailija
4/19 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko monessa sairaalassa voi kai oleskella vedessä, mutta etsin juuri, että missä voisi ihan synnyttääkin veteen. Olen lukenut siitä paljon netistä, mutta en nyt sitten ole varma, että ovatko kaikki tapaukset olleet joko kotisynnytyksiä tai sitten jonkin muun maan sairaalassa.

Jos en vastausta muuten löydä, niin pitää kysyä ensi viikolla neuvolasta, mutta vähän veikkaan, ettei hänkään suorilta tiedä. Saattaa tietenkin yllättää ja tietääkin!

Vierailija
5/19 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suoraan niistä synnärivaihtoehdoista, mitä sulla on. Olen itse miettinyt samaa... Muista ettei edes vedessä oleilu ole välttämättä mahdollista, esim jos lapsivedet menneet tai jos sairaalalla on sellaiset anturit niissä syke-/supistuksen seurantalaitteissa, joita ei voi viedä veteen. Eli vaikka teoriassa olisikin mahdollinen se vesisynnytys, niin synnytyksen kulku vaikuttaa paljon siihen onko se lopulta mahdollista.

Vierailija
6/19 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mahdollista synnyttää ammeessa.

Vierailija
7/19 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit synnytttä ihan missä vaan ottamalla oman ammeen mukaasi, niitä lainaa aktivistit

eri asia on miten synnytyksesi menee, kaikissa tapauksissa ei saa synnyttää vedessä....

Vierailija
8/19 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viralliset vaihtoehtoni ovat TYKS ja Salo. TYKSissä ei ainakaan voi synnyttää veteen, mutta Salosta en ole löytänyt tietoa. Pitää varmaan soittaa sinne arjen tultua.

Haluaisin ehdottomasti synnyttää veteen (jos ei siis tule mitään estäviä komplikaatioita), joten haluaisin tietää, missä kaikkialla voi, että jos menisin sitten vaikka jonnekin muualle. Ja siis yleensäkin haluaisin tietää.

Ammeita tosiaan saa lainaksi ja voi viedä mukanaan sairaalaan, mutta se ei vielä tarkoita, että siinä saisi synnytyksenkin hoitaa.

ap

Vierailija
9/19 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

100% varma tietoni Salon tilanteesta ei ole, sillä en tiedä viime vuosista.

Suomessahan ei suositella veteen synnyttämistä vaan avautusvaihetta voi viettää vedessä. Vesi toimii tuolloin kivunlievittäjänä.

Ihmiselle ei eläimenä ole luontaista vesisynnytys kuten ei muillekaan kädellisille. Vedessä elävät nisäkkäät voivat voivat synnyttää veteen.

Mitä olet lukenut netistä ja mistä? Kiinnostaisi tietää.

Vierailija
10/19 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n paikkakuntaa, mutta tiedän synnyttäneeni itse vateen Helsingissä Kätilöopistolla. :)

Jorvissa olin esikoisen kanssa vedessä avautumisvaiheen aikana, ja siellä synnytti joku veteen vielä samana päivänä, joten kaipa sielläkin voi...

Vierailija
11/19 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olet lukenut netistä ja mistä? Kiinnostaisi tietää.

Tässä kaksi asiallista artikkelia aiheesta.

http://www.bebesinfo.fi/sivu.php?artikkeli_id=231

http://www.aktiivinensynnytys.fi/artikkelit.php?artikkelinr=20

Vierailija
12/19 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan, missä sairaaloissa voi synnyttää veteen? Olen googlaillut, mutta en millään löydä tietoa.

Vierailija
13/19 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä lainaus vesisynnytyksestä kokeneen vesisynnytyskouluttajan kirjoittamana.

"Vesisynnyttäminen on kaunis tapa saattaa lapsi maailmaan. Vesi on aina ollut hyvä kivunlievittäjä ja vedellä on paljon voimaa, mikä voi vaikuttaa synnytyksen etenemiseen. Vedellä on tunnetusti monia etuja mm: lievittää kipua, nopeuttaa synnytysta. Se myös pehmentaa kudoksia, joten repeytymien riski pienenee.

Vesisynnytys on yleistymässä myos Suomessa ja synnyttäjät ovat hyvin tietoisia veden hyodyistä. Valitettavasti kuitenkin monet kätilot kokevat veteensynnyttämisen vaikeana asiana ja eivat ole halukkaita hoitamaan synnytyksiä veteen. Tämä johtuu usein epätietoisuudesta ja ennakkoluuloista asiaa kohtaan. Itseasiassa katilön kannalta vesisynnytys on paljon helpompi hoitaa, koska katilö vaan katsoo ja varmistaa, etta kaikki menee hyvin. Katilö ei saa koskea vauvaan, eli synnytys hoidetaan ns. "hands off" tekniikalla."

Taru Ihalainen

Kätilö, vesisynnytyskouluttaja

Taru on kokenut kätilö, vesisynnytyskouluttaja ja 3-vuotiaan Hanna-tytön äiti. Taru on työskennellyt kätilönä useissa sairaaloissa Suomessa ja Englannissa.

Lainaus on sivulta http://www.bebesinfo.fi/sivu.php?artikkeli_id=94

Vierailija
14/19 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin voin vesisynnytystä todella suositella. Oli todella ihana synnytys. Toki onnistuu vain, jos kaikki menee hyvin. Kätilö sanoi minulle ennen veteen menoa, että jos hän komentaa pois vedestä (jos lapsen sykkeessä häikkää tai jotain kai, seurattiin koko ajan sellaisella langattomalla laitteella, joka oli vyössä ja vedenkestävä), on tultava heti. Ei onneksi tarvinnut ja lapsi sai syntyä veteen. :)

Vierailija
15/19 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin voin vesisynnytystä todella suositella. Oli todella ihana synnytys. Toki onnistuu vain, jos kaikki menee hyvin. Kätilö sanoi minulle ennen veteen menoa, että jos hän komentaa pois vedestä (jos lapsen sykkeessä häikkää tai jotain kai, seurattiin koko ajan sellaisella langattomalla laitteella, joka oli vyössä ja vedenkestävä), on tultava heti. Ei onneksi tarvinnut ja lapsi sai syntyä veteen. :)

Onnittelut sinulle! :)

Vierailija
16/19 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä ollaan ihan vesisynnytysmyönteisiä. Ammeita muistaakseni kaksi kättärillä.

Vierailija
17/19 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju mutta viks viks: Pohjois-Pohjanmaalla Oulaskankaalla voi synnyttää veteen

Vierailija
18/19 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salossa ei ainakaan 2009 ja 2011 voinut synnyttää (tarkoituksella) veteen. Amme on kuitenkin yhdessä synnytyshuoneessa. :)

Vierailija
19/19 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2011 klo 12:56"]

[/quote]

Kolera-altaassa.