Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa morsianta!

Vierailija
26.03.2011 |

Olen menossa heinäkuussa naimisiin ja ressinäni on budjetti... Mistä halvalla/miten kohtuulliset ruuat 80 henkilölle?! Kampaus, meikki?! Itse löysin pukuni morsiusgalleriasta yhdellä eurolla, todellinen tuuri kyllä... Entäpä koristeet?! Miten ne saisi tehtyä hienosti mutta mahdollisimman halvalla?! Teemamme on sinivalkoinen! Entäpä astiat?! Itse olen äippälomalla niin tuota rahaa ei paljon ylimääräistä ole :/

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koristelussa kannattaa pitää mielessä, että vähemmän on enemmän. Eli askartele simppelin tyylikkäät paperitavarat (menut, ohjelmat, paikkakortit, pöytänumerot) niin säästät rahaakin.

Esim. Martha Steward Weddings -sivustolta löytyy valmiita tulostettavia templateja joita muokkaamalla saat pätevän näköistä jälkeä.

Hyödynnä luonnonkukkia, sesonkihan on parhaimmillaan heinäkuussa. Jos sinulla on piha, voit myös yrittää kasvattaa jotain ei-luonnonkukkaa itse.

Vierailija
2/20 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laske kuinka paljon rahaa teillä on käyttää ruokaan/ häävieras, miettikää mitä haluaisitte tarjota ja alkakaa soitella ja neuvotella. Pitopalvelusta voitte saada myös astiat ja jonkun joka pitää huolta buffetpöydästä. Jos ruoka tarjoillaan pöytiin, pitää henkilökuntaa olla enemmän.

Teitä on kaksi menossa naimisiin, älä stressaa yksin. Kaikki menee kyllä hyvin. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pitopalvelu kuului juhlapaikkaan,eli ei voinut kilpailuttaa. Säästettiin pitkä penni siinä, kun karsittiin ruokalistaa. Heidän alkuperäisessä tarjouksessaan oli varmaan 15 eri ruokalajia (tyyliin 5 salaattia, 5 kalaa, 2 lihapääruokaa, 2 eri perunavaihtoehtoa ja kasviksia kahdella tavalla). Pyysimme tarjouksen menulle, johon tuli 3 salaattia, 1 lihapääruoka, lämpimät kasvikset yhdellä tavalla ja keitetyt perunat. Alkuperäisen menun hinta oli muistaakseni n. 30€/hlö ja meidän oman version n. 20€/hlö. Ja kaikki vieraat kehuivat ruokia.

Tärkein säästövinkki on, että valitkaa juhlapaikka, jonne saa viedä omat juomat. Ja sitten mars Tallinnaan. Miettikää myös juomien määriä ja tarjoiluajankohtia. Meillä ruuan kanssa oli vain viiniä (ja alkoholittomia vaihtoehtoja) ja booli (+ kaljat) tuli tarjolle vasta tanssin alkaessa.

Astiat monesti kuuluu joko juhlapaikkaan tai pitopalveluun. Jos ei, niin selvitä voisiko esim. Martoilta saada vuokrattua.

Vierailija
4/20 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

todeta, että ehkä kannattaakin stressata jos teillä ei ole häihin vielä säästöjä ja olette aloittaneet suunnittelun vasta nyt! Ruokamenot ovat suurin menoerä, sillä halvimmillaan ruuat saa 20e/hlö eli teidän tapauksessanne 1600 e ja tuo tosiaan halvimmillaan. Meillä 60 hengen häät maksoivat reilut 5000 e vaikka monessa asiassa säästimmekin.

Kampauksen ja meikinhän voi tehdä itsekin tai jos on joku tuttu joka osaa, mutta ehkei siinä kannata pihistää, sillä kerran sitä vaan naimisiin mennään. Kukkakoristeita pöytiin jne. ei ehkä kannata hommata, sillä maksavat useamman satasen. Pelkkä morsiuskimppukin kun on sen lähemmäs sata euroa. Luonnonkukat nuukahtavat melkein jo parissa tunnissa ja keräävät paljon hyönteisiä. Eli ehkä kannattaa miettiä jotain muuta kuin kukkia.

Mites alkoholitarjoilu? Jos sellaista meinaatte, kannattaa valita paikka johon saa tuoda omat alkoholit. Vai onko teillä jo paikka varattuna? Sen kanssakin voi tulla kiire jos ei ole. Heinäkuuhan on suosituin hääkuukausi ja ainakaan meidän seudullamme enää tuskin tässä vaiheessa paikkaa saisi varattua.

Vierailija
5/20 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä oli ruoka ja tarjoilijat ammatikoulusta. Tuli huomattavasti halvemmaksi kuin pitopalvelu. Kampauksen ja meikinkin saa teetettyä opiskelijatyönä halvalla. Eikä laadusta tarvi todellakaan tinkiä.

Vierailija
6/20 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajatkaa vieraat kolmasosaan, miksi sinne pitää tulla 80 henkilöä, jos ei ole rahaa?

Koristeet ja muut rekvisiitat on myös turhia.

Pitopalveluun tarjouspyyntö vaikka 25-30 henkilöä varten.

Vierailija
7/20 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..meillä oli pienehköt häät.

Vieraita 65

ja rahaa kaikkiaan meni 3000e, sisältää siis KAIKEN puvuista sormuksiin, koristeisiin, ruokaan, juhlapaikkaan ja yöpymiseen,

Eli kyllä pienelläkin budjetilla onnistuu

Vierailija
8/20 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille kaikille jotka olette antaneet hyviä neuvojanne! :) Elikkäs meillä on tila varattu, maksaa 230 euroa/viikonloppu johon kuuluu kahvikupit mukaan.. Sieltä saa myös juomalasit. Paikassa ei ole tiskikonetta joten olemme ajatelleet ostaa kertakäyttöastioita ja niihin muoviset viinilasit. Olen maannataina soittamassa yhteen kouluun josta kuulemma saisi halvalla ruuat, tarjoilijoiksi tulevat pari vanhaa koulukaveria ilmaiseksi :) Sukulaiset on luvannu maksaa mun hääkimpun ja kampauksen tekee kaveri joka on meikkaaja ammatiltaan :) Tallinnaan ollaan menossa kesällä juomat ostamaan! Sain hyvän vinkin, että kelluvista kynttilöistäkin saa kauniit ja näyttävät koristeet paikalle, ja liinoillakin saa paljon tehtyä. Ruuat vielä vähän mietityttävät että mitä tarjoisi.

Vierailija
9/20 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen kaheksaankymmeneen kuuluu lapset mukaan, elikä aikuisia tulisi 60 ja lapsia se 30, eli lapsilta ei ruokaa mene kamalasti. Juomiksi olin ajatellut ruuan kanssa kotikaljaa, vettä ja mehua.. Alkoholijuomiksi boolia, siideriä ja olutta :)

Vierailija
10/20 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistäkin saa monenlaista ja vois tulla vähän erilainen menu.

Vierailija
11/20 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jjjjjuuuei.

Vierailija
12/20 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikallinen ravitsemuspuoli on vahvasti lomalla silloin eli tuntuu aika utopistiselta saada silloin mitään.

Vierailija
13/20 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinäsikö avioidut?

Vierailija
14/20 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks sisko on ompelia ja kaveri kampaaja joten noihin ei mee paljoo rahaa. Pelkällä kahvituksella mennään ja ite leivotaan kaikki. Juomat tulee laivalta. Ja luonnosta olis tarkoitus kerätä kaikki koristeet.

Vierailija
15/20 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvisvaihtoehto ei ole ollenkaan pois suljettu vaihtoehto :)

Vierailija
16/20 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meitä kaksi on menossa, mutta kuinka ollakkaan mulle nää kaikki järjestelyt on kasautunu :D Kertakäyttöastiat on pakko ottaa koska paikassa ei tosiaan ole tiskikonetta.. Mutta niitä on ihan kauniita kertakäyttöastioitakin myynnissä :) Ja tuo koulu pitää hotellia kesällä ja kuulemma henkilökunta tekee tilausruokia.

Vierailija
17/20 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös pääasia ole se että kaikilla on hauskaa ja on hyvää ohjelmaa ?! :)

Vierailija
18/20 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinäsikö avioidut?

ja kaikkien pitää hypätät morsiamen pillin tahtiin.

Mieheltä odotetaan yllätyskosintaa, mikä on etukäteen suunniteltu oikeana päivänä ja sormus katsottu valmiiksi.

Sitten saa mies jäädä ihmeissään sivuun, koska häitä aletaan suunnitella morsiamelle tyttökavereiden kanssa.

Mies kulkee kuin mopsi alttarille ja hänen roolinsa on vain se, että hän mahdollistaa sen morsiamen ihkun päivän.

Sitten alkaakin valitus, ettei mies olekaan sellainen kuin halusin.

Vierailija
19/20 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meitä kaksi on menossa, mutta kuinka ollakkaan mulle nää kaikki järjestelyt on kasautunu :D Kertakäyttöastiat on pakko ottaa koska paikassa ei tosiaan ole tiskikonetta.. Mutta niitä on ihan kauniita kertakäyttöastioitakin myynnissä :) Ja tuo koulu pitää hotellia kesällä ja kuulemma henkilökunta tekee tilausruokia.

Kulujen pitää kattaa raaka-aineet ja palkat ja kinteät kulut, alle 20 e/hlö ei käytännössä saa muuta kuin lohikeittoa.

Vierailija
20/20 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensähän ne on pelkkiä majapaikkoja ilman aamiaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi