Uskovaiset! Erotkaa krikosta. Miksi tuette instituutiota, jolla ei ole mitään arvopohjaa?
Ei mitään yhteistä linjaa mistään asiasta. Raamattua pidetään satukirjana. Kuinka monessa saarnassa puhutaan Jeesuksesta tai Jumalasta, tai armosta tai rististä? Kuinka monessa saarnassa puhutaan vain epämääräisyyksiä "hyvästä ja valosta" - sanahelinää! Pelätään, ettei vain kukaan loukkaannu, jos kirkossa puhutaan Jeesuksesta.
Minä en todellakaan maksa senttiäkään veroa kirkolle, joka aikoo romuttaa avioliiton rinnastamalla homoliitot kristilliseen avioliittoon. Ja vielä siunaavat sellaisen liiton. En todellakaan.
Kirkko on mätä. Jättäkää se. Etsikää muita yhteisöjä, joista uskoa löytyy.
Kommentit (12)
vaikka olen uskovainen ja juuri sen vuoksi. Kirkko on hyljännyt Raamatun ja sen opin aikoja sitten. Nyt sekoilee homoasioiden kanssa eivätkä tiedä mitä mieltä mistäkin olla, kun se punainen lanka on hävinnyt aikoja sitten.
Löydän kirkosta aivan viikottain tapahtumia, jotka soveltuvat minulle sekä lapsille. Saan kirkon työntekijöiltä hyvin paljon. Olen saanut myös paljon hyviä ystäviä.
näiden homoiltojen ja -kampanjoiden jälkeen, että ihmiset kaikkoaa kirkosta sen konservatiivisuuden takia.
Tuhannet ihmiset lähtivät kirkosta nimenomaan kirkon yltiöliberaaliuden takia. Kuten minä.
Tosi yksipuolista uutisointia ja kansa seuraa sokeana.
Kirkko on mätä. Jättäkää se. Etsikää muita yhteisöjä, joista uskoa löytyy.
Jos eroaa nyt kirkosta ja liittyy takaisin kolmen vuoden päästä, pääsee vaikuttamaan seuraavissa vaaleissa, mikäli kokee ne tärkeiksi ja jaksaa taistella vielä kaatuvan kirkon puolesta
vuosien -2012 ja -2013 kirkollisverojen maksun sijaan voi ohjata niistä suoraan kirkon sisäisille liikkeille.
mutta erosin kirkosta heti kun täytin 18 tämän mm. tämän homofobisuuden takia. Siitä alkaa olla jo 20 vuotta.
Näin myös ikävän läheltä ihan omassa elämässäni kirkon työntekijöiden ulkokultaisuuden sellaisesta vinkkelistä, jota he eivät tajunneet. Se riitti.
En todellakaan tarvitse maksullista ja ulkokultaista seurakuntaa pönkittämään uskoani.
Ei mitään yhteistä linjaa mistään asiasta. Raamattua pidetään satukirjana. Kuinka monessa saarnassa puhutaan Jeesuksesta tai Jumalasta, tai armosta tai rististä? Kuinka monessa saarnassa puhutaan vain epämääräisyyksiä "hyvästä ja valosta" - sanahelinää! Pelätään, ettei vain kukaan loukkaannu, jos kirkossa puhutaan Jeesuksesta. Minä en todellakaan maksa senttiäkään veroa kirkolle, joka aikoo romuttaa avioliiton rinnastamalla homoliitot kristilliseen avioliittoon. Ja vielä siunaavat sellaisen liiton. En todellakaan. Kirkko on mätä. Jättäkää se. Etsikää muita yhteisöjä, joista uskoa löytyy.
en ole löytänyt ehtoollisyhteyttä muualtakaan. Kirkossa toimii kuitenkin vielä paljon uudestisyntyneitä uskovia etenkin herätysliikkeissä. Myös maallikkosaarnaajia kuuntelen mielelläni. Naapuriseurakunnissa on (vielä) muutama pappi, joiden saarnoissa kuulee vielä ihan Raamatun mukaista opetusta.
Jokseenkin huvittavaa lukea näitä ruikutuksia, sillä jos hiukan miettii ihan ajatuksella niin kirkko oli aivan toisenlainen esim. 100 vuotta sitten. Ja silloinkin huudettiin kuinka kirkko on liian liberaali. Jos kirkko ei muuttuisi ja tarkistaisi linjaansa niin meillä poltettaisiin noitia roviolla.
Ei kirkko voi pysähtyä eikä jäädä paikalleen.
Jos mennään ajassa taaksepäin vaikka pari sataa vuotta niin arvoisa ap sinunkin uskonnollinen linjasi olisi sen ajan ihmiselle suuri kauhistus, olisit parjaamasi liberaali uskovainen. Sinua ei edes pidettäisi minään uskovaisena.
Haluan olla rakentamassa ja muovaamassa kirkkoa paremmaksi.
oon alottajan kanssa samaa mieltä kirkon linjattomuudesta. Liikaa pyritään miellyttämään ihmisiä, mua sellainen ei vakuuta eikä kiinnosta kirkossa eikä muutenkaan.
Eri asia on, että toki kikon piirissä on uudestisyntyneitä uskoviakin. Ehkä he kokevat sen omaksi paikakseen ja heitä tarvitaan siellä.
koska arkkipiispana on sivistynyt ja humaani ihminen.