Mitä ajattelet kun työntekijä vastaa puhelimeen kesken kaiken?
Mitä ajattelet, jos olet asiakkaana/potilaana ja sinun kanssasi keskusteleva työntekijä vastaa kesken tapaamisenne kännykkänsä ja soittaja on työntekijän lapsi?
Siis esim. neuvolan terkka vastaa puhelimeensa kesken vastaanottokäynnin ja antaa muutamalla sanalla ohjeita lapselleen tms. Esim. "Joo, mene vaan Matille, mutta klo viisi pitää sitten tulla kotiin. Oletko syönyt, hyvä. Nähdään kotona."
Onko sinusta sopivaa?
Kommentit (7)
kansan tapaista, että en nyt loukkaantuis kuitenkaan
tosin voisin ohjeistaa piltit tekstaamaan työaikana
vielä niillä rajoilla että neuvolantäti vastaa, mutta esim maksullisilla lääkäri- tms tapaamisilla mielestäni ei ole sopivaa. minä istuin kerran psykiatrin juttusilla (minulla oli erittäin vaikea elämänvaihe menossa) ja kesken kaiken puhelimensa soi, hän vastasi ja puhelu kesti monta minuuttia, jonka aikana mm suunniteltiin työporukan juomatarjoilua juhlissa! olin vähän ihmeissäni!
Siis nimenomaan lapsellensa vastaaminen. Ns. maksetulla ajalla toivon, että keskityttäisiin minun asiaani, mutta toisaalta, jos lapsella on jotain kovin tärkeää asiaa äidille tai isälle, niin kyllä minun asiani ehtii sen aikaa odottamaan.
Muistan itse, kun huomattavasti nuorempi pikkuveljeni soitti minulle opiskelupaikkaani koulun jälkeen. Isää eikä äitiä ollut saanut kiinni, joten hän tarvitsi kiireesti neuvoja mitä tehdä, kun tamagotsi kuoli:D Se oli hänelle sillä hetkellä kovin tärkeä asia ja riitti, kun sanoi, että voit kyllä odottaa, että isä katsoo sitä, kun tulee kotiin.
Joskus se on hieman huvittavan kuuloista kun ihminen hetkeksi vaihtaa täysin eri rooliin.
vielä niillä rajoilla että neuvolantäti vastaa, mutta esim maksullisilla lääkäri- tms tapaamisilla mielestäni ei ole sopivaa. minä istuin kerran psykiatrin juttusilla (minulla oli erittäin vaikea elämänvaihe menossa) ja kesken kaiken puhelimensa soi, hän vastasi ja puhelu kesti monta minuuttia, jonka aikana mm suunniteltiin työporukan juomatarjoilua juhlissa! olin vähän ihmeissäni!
asia vaan liittyi golfinpeluuseen ja seuraavan päivän luentoon. Täytyy sanoa, että erittäin epäsopivaa, seuraavalla kerralla pyysinkin eri lääkärin.
Muihin yksityispuheluihin en vastaa, jos on potilas paikalla. En ole tajunnut, että haittaa vaikka ennen vastaamista pyydbkin anteeksi keskeytystä ja puhelut on yleensä alle minuutin. Jos ei ole ilmeistä hätää, soitan takaisin.
lapsenkin kannalta eli ei haittaa minua, päinvastoin.