Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

jos siskoni lähettää minulle Jenkeistä pari vaatetta joiden yhteisarvo 90 dollaria

Vierailija
24.03.2011 |

niin meneekö niistä jotain tulleja? tms?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä on joku raja, kuinka paljon voi lähettää ilman tullimaksua, katso tullin sivulta.

Mun sisko lähetti kerran kahdet farkut ja niistä piti maksaa jotain, mutta kun seuraavan kerran lähetti ne erillisissä paketeissa, eli pari/paketti, niin tullia ei mennyt. Ne tuli mun miehelle, joten en nyt osaa sanoa, mikä niiden arvo oli yhdessä tai erikseen.

Vierailija
2/9 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus tilannut jenkeistä nettikaupasta ja silloin olen pitänyt rajana n. 40 euroa ja ei ole jäänyt tulliin.

Mietin, että onko siinä jotain syyniä jos sieltä joku minulle jotain lähettää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pakkaa kahteen eri pakettiin :)

ap

Vierailija
4/9 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ville and Maija ja vastaanottajia Kaisa or Kalle, eli jakaantuu useammalle, ei tulli voi rokottaa.

Vierailija
5/9 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittaa siihen arvoksi vähemmän kun mitä oikeasti ovat maksaneet. Jos tulee valituksia niin sanoo, että osti outletista alennusmyynnistä tai kirppikseltä.

Muistaakseni se raja mistä alkaen alkaa mennä se vero on joko 100$ tai 100€.

Mä ainakin viime jouluna lähetin jenkeistä paketin Suomeen, tavaroiden arvo oli jotain 60-70$ eikä mitään tulleja mennyt.

Noi postikulut tekee sen verran, että ei kannata turhaan kahteen pakettiin laittaa.

Vierailija
6/9 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta alv:tä menee.

Tulli ja alv lasketaan siis erikseen koko paketin hinnasta, myös postikuluista, ja ne joutuu maksamaan, mikäli jompikumpi ylittää 10€. Käytännössä tullimaksut ovat sellaista parin prosentin luokkaa, mutta tuo alv sitten on se, jonka joutuu maksamaan n. 40 euron ylittävistä paketeista.

Vierailija
7/9 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raja onkin näköjään 45€. Aika pieni arvo saa näköjään lahjalla olla. Mun paketti on ilmeisesti jäänyt just ton ali.

Vierailija
8/9 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos niissä ei ole mitään labeleitä tai hintoja niin kyllä varmaan tullisetä alkaa kauhean soittorallin Amerikkaan asti ja netistä alkaa selvittelemään että mitä ne mahtavat olla ja kuinka paljon mahtavat maksaa. Mieti itse. Kun esim. lahjana lähettää niin ethän sinä edes välttämättä tiedä mitä ovat tai maksavat.

Minä olen itse hyvin monta kertaa tullista hakenut tavaroita ja ei se ihan niin tarkkaa ole läheskään vaikka olisi tarkat kuititkin tiedossa ja hinta lähetyskuluineen hyvinkin 100 euroa. Silti ei ole mitään maksuja peritty.

Jos täytyy jokin hinta laittaa paketin päälle niin sitä nyt ei kukaan kontrolloi että onko oikein vai ei.

Vierailija
9/9 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan tullia voi mennä, jos ilmoitettu arvo on yli 45 e per paketti. Kannattaa siis tosiaan joko ilmoittaa arvot pienemmäksi, lähettää kahdessa paketissa tai laittaa kaksi vastaanottajaa. Meillä on jouduttu maksamaan tullia lähetyksestä, jonka arvo oli noin 100 e, kun tyhmä lähettäjä oli ilmoittanut oikeat hinnat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän