Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä kumpuaa kiero ajatus olevansa oikeutettu jonkun omaisuuteen?

Vierailija
24.03.2011 |

Mistä kumpuaa ajatus olevansa oikeutettu perintöön? Minulle periaatteessa kuulumattomiin omaisuuksiin ja rahoihin?

Minusta jokainen saa tehdä rahoillaan ihan mitä haluaa ja jättää jos jättämistä on niin ihan kenelle haluaa. Tasapuolisesti tai ei.

Ilmeisesti samat mammat jotka täällä jo laskeskelee omia ja miehen tulevia perintöjä nyt naama valkoisena vaahtoavat kun Kari Tapio jätti aviottoman lapsensa ilman, mitäs jos minulle käykin samoin on ilmeisesti nyt pelkona. Minä en pysty käsittämään miksi Kari ei olisi voinut niin tehdä.

Hänen omaisuus, hänen rahat= päätösvalta.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka testamentilla rintaperillinen olisi rajattu ulkopuolelle, on hän kuitenkin oikeutettu lakiosaan perinnöstä.

Vierailija
2/4 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka testamentilla rintaperillinen olisi rajattu ulkopuolelle, on hän kuitenkin oikeutettu lakiosaan perinnöstä.

lakiosana perinnöstä. Jos joku on laittanut omaisuutensa jakoon jo elinaikana, ei perillisillä pitäisi olla siihen mitään sanomista. Ehkei kannata nuolaista ennen kuin tipahtaa.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

isäni myi pari vuotta ennen kuolemaansa talonsa ja laittoi rahat menemään (sairaalalaskuihin joo, mutta joka tapauksessa). Olisiko meidän pitänyt perunkirjoituksessa vaatia tuo myyty talo osaksi omaisuutta ja väittää, että ei se mikään myynti ollut vaan ennakkoperintö tai lahjoitus, vaikka ostaja ei ollut mitään sukua?

Vierailija
4/4 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

homman idea ei ehkä välttämättä olekaan siinä onko MINULLA oikeus yhtään mihinkään, vaan siinä kenelle omaisuuden omistajalla on oikeus omaisuutensa luovutta ja milla ehdoilla.

Kauppa on kauppa, kun se tehdään käyvästä hinnasta ja maksetaan mahdollinen myyntivoittovero. Siihen ei kenelläkään ole nokan koputtamista.

Lahjankin voi antaa ja ennakkoveron ja jos niistä on maksettu asiaankuuluvat lahja- ja perintöverot niin fine, sekään ei kuulu muille. Samoi ntestamentilla voi säätää, kenelle perintö lakiosia lukuunottamatta kuuluu, eikä sekään kuulu muille. Edellyttäen siis, että verot maksetaan.

Sitten meillä on nämä lakiosat, jotka lähtevät siitä, että kaikki ovat oikeutettuja osaan siitä mitä heidän vanhemmiltaan jää. Näin sanoo laki. Jos vanemmat sitten ovat jollain kepulikonsteilla siirtäneet omaisuutta perittävän nimistä nii nettä osa heidän perillisistään saa vähemmän kuin pitäisi, niin se on petos. Tietyillä ehdoilla - lahjaverot ja nii nedelleen maksettavina - se käy päinsä, mutta sekään ei silloin kun sen tarkoitus nimenomaisesti on esimerkiksi jättää kuolinpesän velkojat tai osa perillisistä ilman osuuksiaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi