Hemmetin kipeä isovarpaan tyvinivel,
kihti, jännetupentulehdus, reuma vai vain rasituskipu? Ei ole turvoksissa ja etenkin levossa tuntuu.
Kommentit (5)
Kihti kuulemma on niin kipeä, että nivel kirkuu ja sitä ei todellakaan edes hipaise vahingossa.
että ne on vaivasenluut mitkä vaivaa. Eikös se nivel ole just vaivasenluu? Mulla se on jotenkin ison näköinen, en kyl osaa sanoa taipuuko mun varvas niin paljon kuin vaivasenluudiagnoosin saadakseen sen pitäis taipua, tai siis olla vinossa. En siis tiedä pääsisinkö vaivasenluuleikkaukseen.
Etenkin just levossa tuntuu kipua, sellaista vihlomista, jolle ei pysty mitään tekemään. Aaltomaista ja ajoittaista. Välillä ei mitään, välillä vihloo tosi paljon.
Minulla on aivan samanlaiset oireet. Olen sinnitellyt vaivan kanssa koko kesän ja nyt alkaa tuntumaan pääkopassa ; ) Saitko jostain apua?
niin ei taida olla ainakaan reumaa.
mulla on tuo. Aaltomaista kipua, varsinkin yolla - kipulaakkeet ei auta mutta kylma auttaa, ja laitan yleensa kylmassa vedessa kastetun pikkupyyhkeen varpaan paalle (ja jalka pois peiton alta). Tyypillinen oire on myos se etta isovarvasta ei pysty taivuttamaan ylospain seistessa - vertaa vaikka jonkun muun kanssa kuinka paljon varvas taipuu.
Sinansa hankala vaiva koska mitaan kenkia missa on esim. reuna siina isonvarpaan nivelen kohdalla ei voi ajatellakaan kayttavansa, siis esim. avokkaita. Kengat taytyy olla tosi pehmeat ja taipuisat 'mummokengat'.