Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen olet, jos sinulla on 38 astetta kuumetta?

Vierailija
23.03.2011 |

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali ruumiinlämpöni on vähän keskivertoa alempi, joten se maaginen 37 astetta on kai suhteessa korkeampi kuume minulle.

38 asteen kuumeessa en jaksa paljon kukkua. Nukun paljon.

Vierailija
22/40 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sentään houraile vielä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen väsynyt ja täysin vuoteen oma. Yleensä olen jo oikeasti kipeä jos kuumetta on 37,5.

Vierailija
24/40 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimintakyky menee ja kauhea päänsärky ja kipeä olo tulee jo kun lämpö on vähän yli 37.

Vierailija
25/40 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä 38 juurikaan vaikuta mutta jos yli 39 niin veto on pois

Vierailija
26/40 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä olen sellainen kuumaverinen nainen, ollut jo ihan pikkutytöstä asti. Jos minulla on kuumetta, se nousee aina korkeaksi - neljänkympin lähelle - ja 38 on ihan normaali lämpö kunnon flunssassa. Sitten kun otan särkylääkkeen hikoilen hulluna ja hyppelen alusvaatteisillani. Pysyn aika pirteänä, kun kerrankin saa olla kotona.

Normaalistikin olen aina kuumissani ja käytän kesäpaitoja ja hameita talvellakin, mutta mitään terveydellistä ongelmaa siis ei ole. Isäni on samanlainen.

Vierailija
27/40 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntaina oli lämpöä 37,7. Olin ihan tööt, en uskaltanut kävellä normaalivauhdilla, vaan hiippailin mummotyylillä ja enimmäkseen pötköttelin. Normaalilämpöni on 36,2. Minulla on harvoin kuumetta noinkaan paljoa. Nuorempana oli useammin, mutta nyt ei enää aikoihin.

Vierailija
28/40 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipeähkö olen vasta yli 39 asteen kuumeessa. 40 asteeseen nousee aika useasti.

Vierailija
29/40 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En useinkaan huomaa noin pientä kuumetta. Yleensä ensimmäisen kerran mittaan kuumetta kun sitä on vähintään 38.5. Tuolloin siis on hieman kuumeinen olo.

Toki tuollaiseen kuumeeseen liittyy usein joitain muita oireita, jotka saattavat olla kovinkin häiritseviä. Esim. kovaa yskää,nuhaa tai päänsärkyä.

Jos kuumetta on yli 40 astetta (usein flunssassa kuume nousee tuohon) niin sitten olo on kyllä jo vetämätön. Pakon edessä kuitenkin hommat hoituvat silloinkin.

Olen ollut hassuissa tilanteissa kun olen esim. käynyt töissä naapurihuoneessa kokeilemassa onko minulla kuumetta kun hieman tuntuu siltä (olen töissä terveyskeskuksessa, joten kuumemittareita löytyy), niin mittari on näyttänyt 39,5. Minusta ei siis tuolloinkaan välttämättä päällepäin näy mitään kummallista. Kuuma kyllä olen, eli sinänsä mittarit pitävät paikkansa.

Lapsemme ovat perineet saman ominaisuuden. Kuume huitelee siis aina tavisflunssassa n. 40 asteessa.

Minusta tuntuu kovin hassulta kun joku sanoo olevansa kovassa kuumeessa ja sitä lämpöä on 38 astetta. Mieheni onneksi on "normaali" eli täysin sänkypotilas 37,5 asteessa. Joskus tosin ärsyttää kun minulla on sitä kuumetta 39,5 ja miehellä 37,2 ja minun pitää olla se joka jaksaa vahtia lapsia ja hoitaa pakolliset kotitöyt.

Vierailija
30/40 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan vittu mainen olo

Vierailija
31/40 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali, kuumeen alussa pari tuntia yleensä lihakset kipeät.

Tällä hetkellä olen 39,5°c asteen kuumeessa toista päivää ja hieman on pää kipeä mutta muuten aika normaali olo.

Vierailija
32/40 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuulun vissiin miesflunssa kastiin.

38 asteen kuumeessa musta tuntuu että teen melkein kuolemaa. Joka paikkaan sattuu ja oon kykemätön mihinkään. Tosin mulla ei ikinä nouse korkea kuume ja yli 38 asteen kuumetta mulla onkin ollut vain kaksi kertaa koko elämän aikana. Ne ovat kestäneet sen päivän max kaksi.

Se on kyllä jännä että jo 37 asteen lämpö menee lihaksiin ja oon selkeästi kipeän oloinen vaikkakin kykeneväinen toimimaan. Onnekseni lämpöä/kuumetta on todella harvoin, usein menee useampi vuosi ilman. En tiiä vaikuttaako se että terveenä ollessa normaaliruumiin lämpö on n. 36 astetta.

Vierailija
33/40 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

38 asteen kuumeessa olo ihan ok, mitä nyt viluttaa. 37-37,9 niin nukun koko ajan, yli 39 niin näen harhoja ja kauheet pelkotilat päällä.

Yleensä lämpö ei edes nouse yli 37,2.

Vierailija
34/40 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on peruslämpö eikä mikään kuume.

Vierailija
35/40 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo on kurja pää on kipeä ja keuhoihin sattuu t:38 kuummetta poteva nuori

Vierailija
36/40 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai sitä hieman sairas olo silloin on. Tosin mulla on jäänyt mieleen, kun kerran kuumetta oli yli 39 niin olo oli ihan hyvä, ainoastaan oli sellanen jännä tunne, että on tulessa sisältäpäin. No juu, tuo oli joku outo poikkeus.

Vierailija
37/40 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

37:ssä jo tunnen itseni kipeäksi. 38 erittäin kipeäksi. Aikuisiällä ollut kerran 40,2 ja kyllä oli kyytiä se.

Vierailija
38/40 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas outoa, jos nämä kuumeilijat ovat aikuisikään ehtineitä, eikös kuume ole enempivähempi lastentauti tai pitää olla jokin vakavampi infektio ja hautapaikka varattuna. 

Vierailija
39/40 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mun mielestä siitä aiheuttajasta kanssa tosi paljon.

Aina ennen olen ollut hyvä kestämään kuumetta.

Viimeksi kuitenkin norovirus nosti minulle alkuun 38.5c kuumeen kahdeksi päiväksi ja sitten vasta alkoi mahatautioireet.

Olin jo lähdössä päivystykseen, kun luulin, että mulla on verenmyrkytys, en pystynyt tehdä muuta kuin maata sängyssä ja nukkua, tunti hereillä ja nukkua.

Vierailija
40/40 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoteen oma.

Mulla menee jalat ku lämpö alkaa nousta yli 37 asteen. 38 olenkin sitten ihan kanttu vei. Eipä mulla hirveen usein kuumetta nouse, edes 38 yli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän