Jos saan potkut töistä, niin jääkö siitä merkintä johonkin?
Oon niin kypsä töihin, että ajattelin vaan jättää kaiken hoitamatta, sittenhän varmaan saisin potkut ja mulla on 6kk irtisanomisaika jolloin ei varmasti tarvitisi tulla töihin asiakkaita piinaamaan.
Lukeeko työtodistuksesta kuka on päättänyt työsuhteen?
Kommentit (12)
Monilla aloilla tuo irtisanomisaika ei ole puolta vuotta ennen kuin vasta 10-12 vuoden työsuhteen jälkeen. Älä hätiköi!
annat perusteen työsuhteen purkuun, jolloin ei mitään irtisanomisaikaa ole.
Todistukseen ei sa kirjoittaa päättymisen syytä, mutta saat kyllä varautua siihen, että sitä kysytään. Ja työttömyyskorvauksiin tulee karenssi alkuun, jos työsuhde on päättynyt sinusta johtuviin syihin...
Hanki uusi työ ja lähde kunnialla.
Jos vain jättää ilmaantumatta töihin, työsuhde puretaan. Missään tapauksessa ei makseta palkkaa, jos ei tule töihin.
Jos ajattelit työttömäksi ryhtyä, irtisanoutuneen täytyy olla työttömänä kolme kuukautta ennen kuin saa työttömyyskorvausta.
annat perusteen työsuhteen purkuun, jolloin ei mitään irtisanomisaikaa ole.
Todistukseen ei sa kirjoittaa päättymisen syytä, mutta saat kyllä varautua siihen, että sitä kysytään. Ja työttömyyskorvauksiin tulee karenssi alkuun, jos työsuhde on päättynyt sinusta johtuviin syihin...
Hanki uusi työ ja lähde kunnialla.
En löydä mitään ulospääsyä, en voi irtisanoutuakaan karenssin takia.
Kun syy on itsessäsi, ei siis taloudelliset ja tuotannolliset syyt
Kun syy on itsessäsi, ei siis taloudelliset ja tuotannolliset syyt
Jos saisit jonkun lyhytaikaisen hanttihomman, voisit irtisanoutua vakityöstäsi. Teet pätkän loppuun ja jättäydyt kortistoon.
tuntemuksistasi. Kerro avoimesti, mistä kenkä puristaa. on ihan mahdollista, että ikävää tilannetta saadaan muutettua paremmaksi.
tuntemuksistasi. Kerro avoimesti, mistä kenkä puristaa. on ihan mahdollista, että ikävää tilannetta saadaan muutettua paremmaksi.
mun ahdinkoa. Sille ei ole tainnut vielä totuus palajastua, että mä en edes suoriudu mun hommista.
Jos saisit jonkun lyhytaikaisen hanttihomman, voisit irtisanoutua vakityöstäsi. Teet pätkän loppuun ja jättäydyt kortistoon.
se määräaikainen työ on lyhyempi kuin karenssiaika.
Tulot kuitenkin pienenevät kun jää työttömäksi. Kannattaisi varmaan säästää muutaman kuukauden työttömyyskorvausta vastaava summa nyt palkkarahoista. Jos se ei onnistu, niin elatus tuskin on kovin varmalla pohjalla sittenkään, kun on työtön.
Monilla aloilla tuo irtisanomisaika ei ole puolta vuotta ennen kuin vasta 10-12 vuoden työsuhteen jälkeen. Älä hätiköi!