Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gallup: Paljonko kilojä jäi synnärille? Raskaudenaikainen painonnousu, BMI ja palauduitko ennalleen?

Vierailija
23.03.2011 |

Nyt kiinnostaisi paljonko kiloja kanssasisarilla on jäänyt synnärille. Itse olen vahvasti ylipainoinen, BMI 32, raskauden aikana paino on noussut 6 kiloa ja mietin, että paljonko painoa jää laitokselle?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme raskautta ja aina kiloja tullut tosi vähän:

1. raskaus +6kg, alkupaino oli 54kg

2. raskaus +900g, alkupaino taas 54kg

3. raskaus +2,5kg, alkupaino 55kg.

Eli kaikki kilot ovat aina jääneet laitokselle ja paino miinuksella verrattuna aikaan ennen raskautta.

Vierailija
2/23 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaalaan 8, painonnousu yhteensä 11kg, BMI ennen raskauden alkua 18,8 ja palauduin ennalleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino nousi raskauden aikana 8kg, 4kg niistä jäi synnärille. Pari viikkoa niin olin normi mitoissa.

Vierailija
4/23 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jäi ekassa ehkä noin 3kg, kiloja tuli raskauden aikana 20kg ja BMI ennen raskautta oli n.20. Palauduin ennalleen.

Toisessa kiloja laitokselle jäi saman verran eli 3kg, raskauden aikana painoa tuli 23kg, BMI ennen raskautta 19kg. Palauduin entiselleen.

Nyt odotan kolmatta. LähtöBMI on 18,4 ja kiloja taitaa tässäkin tulla taas ropisemalla.

Vierailija
5/23 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. raskaus lähtöbmi 24,5, painonlisäys 10 kiloa, tämä kaikki pois 2 vkoa synnytyksestä, imetyksen aikainen laihtuminen >bmi 19.

2. toinen raskaus lähtöbmi 19, painonlisäys 30 kiloa, synnäriltä lähtiessä paino SAMA KUIN SINNE TULLESSA :O, paino hitaasti koko ajan alas, imetysajan loppuun mennessä bmi n. 21, takaisin bmi 19 2 vuotta synnytyksestä.

Laitokselle ei siis välttämättä jää mitään, huolimatta siitä, että vauva, istukka yms. on poissa!

Tosin imettäessä paino laskee tosi helposti mulla ainakin.

Vierailija
6/23 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen seurannut ystäväpiirissä näitä raskauskilojen kertymisiä ja musta tuntuu, että ylipainoisilla raskauskiloja ei välttämättä kerry juuri yhtään, mutta hoikilla ja normaalipainoisilla tuppaa tulemaan sitten kunnolla. Itse olin ennen raskautta normaalipainoinen, BMI 25, painoa tuli 20 kiloa, laitokselle jäi 6 kiloa ja vielä kolmen vuoden päästä 10 kiloa keikkuu lanteilla ja vatsalla...

Vierailija
7/23 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen seurannut ystäväpiirissä näitä raskauskilojen kertymisiä ja musta tuntuu, että ylipainoisilla raskauskiloja ei välttämättä kerry juuri yhtään, mutta hoikilla ja normaalipainoisilla tuppaa tulemaan sitten kunnolla. Itse olin ennen raskautta normaalipainoinen, BMI 25, painoa tuli 20 kiloa, laitokselle jäi 6 kiloa ja vielä kolmen vuoden päästä 10 kiloa keikkuu lanteilla ja vatsalla...

Vierailija
8/23 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMI on ollut 28 ennen raskauksia. Paino nousi kolmisen kiloa. Synnärille ei jäänyt mitään, vaan päinvastoin keräsin siellä painoa hurjan turvotuksen takia. Raskaana ollessa ei ollut mainittavaa turvotusta, mutta synnytyksen jälkeen olen molemmilla kerroilla posahtanut palloksi. Jalkapöydätkin ihan pyöreinä, eikä luomia oikein saanut aamuisin auki.

Mutta jahka se laski muutamassa viikossa, paino tippui noin 6-7kg.

Vierailija
9/23 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

19.9 oli bmi ennen raskautta.

Kiloja tuli 15, laitokselle jäi 7kg, kotona on nyt lähtenyt 3kg eli 5 kg vielä jäljellä, josta osa on nesteturvotusta (sormus ei mene sormeen kuin päiväsaikaan). Vauva on nyt 7vko. Palautunen ennalleen kunhan saa lopettaa imetyksen.

Vierailija
10/23 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskauden aikana tuli 19 kg. Meillä ei ole kotona vaakaa, joten minut punnittiin vasta jälkitarkastuksessa, silloin oli kadonnut 15 kg. Imetin ja SÖIN aivan valtavasti esim. keksejä, oli aivan uskomaton nälkä lähes koko ajan. Puoli vuotta synnytyksestä oli 3 kg jäljellä. Olin juuri aloittanut kuntosalin ja tarkkailemaan ruokavaliotani, kun tulin yllättäen ( iloisena yllätyksenä) uudelleen raskaaksi.

Oleellista ei ole tuijottaa painon nousua raskausaikana, se vaihtelee tosi paljon eri henkilöillä, vaan kiinnittää huomio terveelliseen ruokavalioon. Näin paino myös katoaa helposti synnytyksen jälkeen.

Vierailija
11/23 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen raskautta BMI 26, synnärille jäi 5kg, kotona lähti kuukaudessa 10 ja turvotuksia kesällä tuli takas 5. yhteensä paino nousi 21kg. Nyt jäljellä 5 ja uutta odotan. pääasiassa turvotusta ja nestettä mitä tuli. Tavoite olis ettei tästä kauheesti nousis mut neuvolassa sanottiin et raskauden takia painoo pitäis nousta vähintään 12.6kg!

Vierailija
12/23 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskauden aikainen painonnousu +20kg ja synnärille jäi 15kg... Palauduin tosi nopeasti ennalleen ja enemmäkin kilojen suhteen parissa hassussa kuukaudessa - eli painoin 10kiloa vähemmän kuin raskautuessa lapsen ollessa 2kk

bmi oli 34

Vierailija
13/23 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

2kk synnytyksestä painoin loistavat 47kg! ja nyt 13v synnytyksestä painan 53kg.

Vierailija
14/23 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

painoin 69 kg, BMI oli 24,0.

Synnyttämään mennessä painoin 88 kg, eli +19kg.

Sairaalasta lähtiessä painoin jotain 80 kg.

5 viikkoa synnytyksestä painoin 69 kg, enkä harrastanut yhtään liikuntaa, en käyny edes vaunukävelyllä. Söin normaalisti, silleen, kuin ennen raskautta. Mulla oli aivan törkeä turvotus, että kun nesteet lähti, niin ne lähti sit kanssa. Jos olisin lihonu ihan rasvaa, veikkaan, ettei paino olis niin nopeasti pudonnut tekemättä mitään

Vierailija
15/23 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnäriltä kotiutuessa 69 kg, eli laitokselle jäi 9 kg.

Vierailija
16/23 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

painoin viimeisilläni 111kg- Kun tulin kotiin painoin 102 kg (vauva 3160 tuli kyllä mukaan, ei jäänyt synnärille). ;)

Yhteensä tuli kiloja +2,5kg

BMI39 ja ikävä kyllä palauduin ennalleen :(

Vierailija
17/23 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmannesta lihoin 12kg, joista synnnärille jäi 8. Nyt vauva 5kk ja mä painan 4kg vähemmän kuin ennen raskautta.

Vierailija
18/23 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

+ 28kg, synnärille -12kg, palauduin kiloissa noin 6kk jälkeen, vyötärö kuroutui ennalleen (ilman liikuntaa) n. 1.5v kuluttua

2. raskaus; alku BMI 21 (58kg), kiloja +17kg viikkoja kasassa nyt 35, katsotaan miten käy tämän kanssa.

Vierailija
19/23 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla paino ennen raskautta 56 kg, viimeisilläni 59 kg, synnäriltä tullessa noin 49 kg. Ei ollut kivaa. En kehuskele.

Vierailija
20/23 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun paino synnärille mennessä 109 kiloa, laitokselta lähtiessä 103 kiloa. Lapsi 3,5 kiloa tuli toki kotiin. Paino ei ollut noussut raskauden aikana kuin 2 kiloa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme