Miks mua tänä aamuna tää palsta masentaa?
Ei taida meidän maapallolla ja ihmiskunnalla olla tulevaisuutta. Oikeesti usko ihmisen hyvyyteen karsiutui vasta täällä, kun pääsee ihmisten nimettömiä kommentteja lukemaan : (
Kommentit (3)
Ystäväni raskauden takia (ja silti "jostain syystä") päädyin tänne tutkailemaan uudistunutta Vauva-palstaa ja sattuneesta syystä tämä keskustelu kiinnosti.
Oma vauvani on jo koululainen, mutta olen varma, että kaikki olisi kotiäitiaikana sujunut paljon paremmin jos olisin ymmärtänyt pitää silloisen vauvapalstan ja koko tietokoneen useammin kiinni.
Toivotan teille mitä epämasentavinta jatkoa! Kyllä sitä hyvyyttäkin aina joskus ihmisissä pilkahtelee.
Toisaalta tiedän, että ainakaan mun lähipiiri ei koostu mistään veemäisistä, kyttäävistä, halveksuvista ihmisistä, vaan lämpimistä ja ihanista tyypeistä - olen onnekas!
Oon ottanut viime aikoina korostetusti sen linjan, että vastaan tosi asiallisesti ja neutraalisti "tyhmiinkin" kysymyksiin ja mielipiteisiin. Silti nämä neutraaleimmatkin kirjoitukset herättävät joissakuissa raivoa, ärsytystä ja halua vittuilla ja vastata takaisin epäystävällisesti - musta aika jännä havainto! Täällä on selkeästi paljon sellaista porukkaa, joka tulee raivoamaan, mutta myös OIKEASTI täysin keskustelutaidottomia ihmisiä. Tulee mieleen parikin hiljattaista keskustelua, jossa olen yrittänyt saada jotakuta ilmaisemaan mielipiteensä ilman puuttumista henkilökohtaisuuksiin - omiin ja minuun - ja soveltamaan jonkin ajatuksen koko ympäröivään maailmaan. Se ei ole vaan onnistunut.
mutta mun luulo ihmisten hyvyydestä on kyllä jo kariutunut ennen vauvapalstaa. Ihamn livenäkin ihmisten kommentit ja mielipiteet ovat sellaisia, että ahdistamaan alkaa. Et tuu tästä maailmasta hyvää millään. Ei semmosta kannata edes odottaa.