Olen vl ja lesbo mitä mieltä ?
Niin elikkä olen vl (=vanhoillislestadiolainen) ja lesbo. (Yleissana siis homoseksuaalisuus mutta se on niin pitkä sana.)
En ole tästä puhunut kovin monelle. Kysyn että miten te muut uskovaiset suhtaudutte jos vaikka oma siskosi/kaverisi ilmoittaa olevasi lesbo ja on lestadiolainen?? Vai voiko mielestäsi sillon olla lestadiolainen!
Minuall on vl tutuissani esim.yks mies joka kertoi olevan homo ja hän on tutustunut yhteen ei-uskovaiseen poikaan joka on myös homo!! Heistä on tullut pari mutta se on salaisuus. Niin se tuntuu pahalta että pitää salailla!!
itellä ei ole ketään raksta ystävää vaikka ystäviä kyllä on paöljon. Ja toivoisin että joskus olisi...
Itse en oikein "sisäistä" sellaista että uskovainen ei saisi olla mitä on!
Vähän hankala kirjoittaa tästä mutta kyllä kai ehkä tajusitte mitä kysyn ...?
Kommentit (3)
Et sinä mitenkään voi tulla kaapista ja olla samalla vanhoillislestadiolainen. Jumalantervettä et kuule enää ikinä sen jälkeen.
Niin...semmoistahan sitä joutuu mmiettimään että mitä siitä seuraa...???
Aika jännä että on vl pedofiilijä (myös homo sellaisia) heitä suojellaan ym, mutta jos on vaan homo tai lesbo niin se on sitten pahin mahdollinen synti.....
Et sinä mitenkään voi tulla kaapista ja olla samalla vanhoillislestadiolainen. Jumalantervettä et kuule enää ikinä sen jälkeen.