Onko särkylääkkeitä pakko käyttää?
Vältän yleensä särkylääkkeiden käyttöä mahdollisimman pitkälle, sillä olen itse saanut huomata sen, miten niitä joutuu ottaa pikkuhiljaa enemmän ja enemmän, kun keho tottuu niihin. Jos olen kipeänä, terveydenhoitaja kysyy yleensä ensimmäisenä, olenko ottanut särkylääkettä. Joskus valehtelen, että olen, koska ajattelen, etten muuten saa sairaslomaa. Onko siis särkylääkettä pakko ottaa tai onko toinen vaihtoehto mennä töihin kärsimään kivuistaan? Entä onko muuta hoitoa tarjolla, jos sanoo, ettei halua käyttää särkylääkkeitä? Pärjään mielestäni hyvin esim. kuukautiskipujen kanssa, kunhan saan vain makoilla ja levätä.
Kommentit (33)
Niihin ottaisin kyllä särkylääkettä ja menisin töihin.
että joudun yleensä olla pois töistä vaikka särkylääkettä ottaisinkin, ja yleensä nyt otankin ainakin sen yhden. Mutta esim. selkäsärkyyn en haluaisi ottaa särkylääkettä, sillä se helpottaa yleensä vain lepäilemällä. Kuukautiskipuihin käytän helpottamaan tosiaan myös kauratyynyä/kuumaa suihkua ja niistäkin on apua. Eli siis, onko näin, että on joko otettava särkylääkettä tai sitten mentävä töihin?
Ap
ja mentävä töihin. Ihme lusmuilua, kun kerran hoitoa on.
Mä en ole koskaan jäänyt riippuvaiseksi särkylääkkeistä jaotan kyllä heti kun aihetta on. En katso että kipu jalostaa ja haluan siitä eroon. Jotkut ihmiset vaan eivät ota lääkettä jonkin kummallisen periaatteen takia (en väitä että sinä ap) ja sitä en tajua. Vielä vähemmän tajuan sitä ettei lapsen kipua lääkitä :(
Itsehän sinä päätät. Mutta on sairauksia ja vaivoja joissa kipu hidastaa paranemista.
Itse poden sen tyyppistä päänsärkyä että jossain vaiheessa se lääke on ainoa tapa saada päänsärky pois. Enkä siis herkästi sitä lääkettä ota. Mutta sitten on useita kuukausia että en tarvitse särkylääkkeitä ollenkaan.
että otetaan särkylääkettä ja lähdetään liikkeelle. Ihmettelen, miten muka särkylääkkeisiin voi niin jäädä koukkuun, ellet sitten käytä huviksesi jotain kolmiolääkkeitä (tuskin). Minulla on ajoittain paha selkäjumi, johon käytän Arcoxia-Sirdalud-Panacod-yhdistelmää. Niillä tilanne menee nopeasti ohi ja pääsen töihin ja pois sohvan pohjalta. Ehkä sulla on vaan väärät lääkkeet.
sitten kun on kunnon kuukautiskivut tms., niin kyllä ottaa ihan vapaaehtoisesti särkylääkkeen jos toisenkin. Kokemusta on.
sitten kun on kunnon kuukautiskivut tms., niin kyllä ottaa ihan vapaaehtoisesti särkylääkkeen jos toisenkin. Kokemusta on.
ap todellakin tietää kunnon kuukautiskivuista, kun sairastaa endometrioosia.
Ap
että joudun yleensä olla pois töistä vaikka särkylääkettä ottaisinkin, ja yleensä nyt otankin ainakin sen yhden. Mutta esim. selkäsärkyyn en haluaisi ottaa särkylääkettä, sillä se helpottaa yleensä vain lepäilemällä. Kuukautiskipuihin käytän helpottamaan tosiaan myös kauratyynyä/kuumaa suihkua ja niistäkin on apua. Eli siis, onko näin, että on joko otettava särkylääkettä tai sitten mentävä töihin?
Ap
Ja niihin sitten vielä saikkua, no tapahan se on tuokin pitää pari ylimääräistä vapaapäivää.
Ap
Ap
että pitäisi ottaa aina enemmän särkylääkkeitä kerralla. Yleensä se yksi Burana auttaa aina, paitsi oikein pahoihin menkkakipuihin.
Mulla on toisinaan niskasta johtuvia päänsärkyjä, ja jos en ota särkylääkettä, kipu ei lopu, vaan pahenee lopulta niin, että mun pitää käydä päivystyksessä hakemassa vahvempaa troppia.
Joten en jaa kokemusta ap:n kanssa! Ilmeisesti kehomme toimivat hyvin eri tavoilla.
Ap
Ja niihin sitten vielä saikkua, no tapahan se on tuokin pitää pari ylimääräistä vapaapäivää.
tai ihmisen omasta endorfiinituotannosta. Minua itseasiassa ärsyttää, että joka asiaan ollaan tyrkyttämässä lääkkeitä, Mutta nykyajan ihmisethän ovat niin vieraantuineita luonnosta, minkä sille mahtaa. Mietihän, miten esim. eläin pärjää synnytyskipujensa kanssa, ja takuulla kovat kivut onkin?
Ei ap
lääkitä heti kunnolla eikä pikkupikkumurusia buranaa syömällä. Kannattaa ottaa heti sellainen annos, jolla kipu poistuu, jolloin lihakset rentoutuu ja vertyy. Siis tarpeeksi tuju lääke heti, ja muitakin vaihtoehtoja on kuin käsikauppalääkkeet; jos on kipuja, joita ei pysty niillä hallitsemaan, on mentävä lääkäriin.
En minäkään pystyisi tekemään mitään menkkojen parina ekana päivänä, jos en ottaisi tarpeeksi särkylääkettä. Tuntuu utopistiselta olla kotona kuukautisten takia, kun hoitoa on tarjolla.
että pitäisi ottaa aina enemmän särkylääkkeitä kerralla. Yleensä se yksi Burana auttaa aina, paitsi oikein pahoihin menkkakipuihin.
Mulla on toisinaan niskasta johtuvia päänsärkyjä, ja jos en ota särkylääkettä, kipu ei lopu, vaan pahenee lopulta niin, että mun pitää käydä päivystyksessä hakemassa vahvempaa troppia.
Joten en jaa kokemusta ap:n kanssa! Ilmeisesti kehomme toimivat hyvin eri tavoilla.
Monta päivää pärjään sen pienen päänsäryn kanssa, mutta lopulta tiedän mikä on se vaihe että on otettava se särkylääke.
Miksi ihmiset kärsivät kipuja, kun helpotus on tarjolla?
Ap
tai ihmisen omasta endorfiinituotannosta. Minua itseasiassa ärsyttää, että joka asiaan ollaan tyrkyttämässä lääkkeitä, Mutta nykyajan ihmisethän ovat niin vieraantuineita luonnosta, minkä sille mahtaa. Mietihän, miten esim. eläin pärjää synnytyskipujensa kanssa, ja takuulla kovat kivut onkin?
Ei ap
täällä on tosiaankin ilmeisesti niin luonnosta vieraantunutta porukkaa, että minä taidan suosiolla jatkossakin luottaa omaan endorfiinituotantooni, ja valehdella ottaneeni särkylääkettä, jos kerran se vaaditaan saadakseen sairaslomaa. En ymmärrä, miksi pitäisi ottaa lääkettä, jos vaiva kerran paranee levolla?
Ap
mutta saathan sinä toki kärsiä, jos haluat. Särkylääkkeiden sijasta voi kokeilla kylmä- tai lämpöhaudetta ja onhan niitä vaikka mitä vaihtoehtohoitoja tarjolla, jos niihin haluaa uskoa.