Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen juominen pitää olla sallittua parisuhteessa?

Vierailija
28.12.2007 |

Tarkoitan sitä, että mikä on kohtuullista ja sellaista ettei vaimon tarvitse " tyhjää valittaa" .

Olen väsynyt siihen, että miehen työviikon huipentuma on joka vapaalle se, että saa kaupan kautta tulla mäyräkoiran tai 24 bäckin kera kotiin. Joka perhana vapaa. Miehestä valitan tyhjää. Hän tekee raskasta työtä ja on oikeus ottaa " koska sitten ottaa kun ei vapaallakaan saisi" .

Mies ei makaa krapulassa, vaikka joisi paljonkin illalla. Mutta on ärtynyt minulle varsinkin, ottaa salaa aamulla krapulaoluen ja ei tietysti ole koskaan ajokuntoinen tai kyläkuntoinen viikonloppuisin.

Minun mitta alkaa olla täysi. Emme mielestäni elä täyspainosta perhe-elämää, koska miehelle vapaa-aika tarkoittaa omaa nauttimista eikä sitä että koko perhe nauttii. Enkä tiedä, haluaako mies edes muutosta tuohon asiaan. Koska eihän hän juo liikaa.

Osaa olla vaikea asia. En enää edes odota miehen vapaapäiviä niin kuin ennen. Kun tiedän että kotiin tultuaan kuuluu AINA pshht ja tölkki aukeaa...

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"No on se kumma, jos nautintoa ei saa muusta kuin päihteistä. Suomeen ei tarvita enää yhtään vanhempien juomisesta kärsivää lasta."

Miksi kuivakurkut luulevat, että alkoholia käyttävät eivät saa nautintoa muusta kuin alkoholista?

Sitähän tuolla kitistään, että kaikki nauttiminen on kielletty, kun ei saa dokata.

Sehän on alkoholistille tyypillistä, että elämä typistyy viinan ympärille. Viikonloppuisin voisi vaikka mennä hiihtämään (ei kiinnosta), kävelemään aurinkoiseen ilmaan (ei kiinnosta), konserttiin (ei kiinnosta), punttisalille (ei kiinnosta), uimaan (ei kiinnosta), kutsua ystäviä (ei kiinnosta), käydä ratsastamassa (ei kiinnosta), harrastaa seksiä (ei kiinnosta) jne. Sen lisäksi, että ei kiinnosta, ei myöskään pysty, koska ei ole ajokunnossa, eikä heppi nouse, Eivät nämä alkoholistit mitään nautiskelijoit

Ei, vaan että se tietynlainen nauttiminen on kielletty kun ei saa dokata. Minä dokailen, mutta myös ulkoilen, ratsastan, hiihdän, paneskelen, vietän aikaa ystävien kanssa, shoppailen, matkustan ja mitä ikinä. Dokailu ei sulje noita asioita pois, ellei tosiaan puhuta alkoholismista.

Vierailija
62/69 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"No on se kumma, jos nautintoa ei saa muusta kuin päihteistä. Suomeen ei tarvita enää yhtään vanhempien juomisesta kärsivää lasta."

Miksi kuivakurkut luulevat, että alkoholia käyttävät eivät saa nautintoa muusta kuin alkoholista?

Koska te juopot ette pysty olemaan juomatta. Sullakin tuli tuollainen loukkaantunut tunteenpurkaus 😂

Miksi koet että olen loukkaantunut? Mikset vastaa kysymykseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholismi aiheuttaa voimakasta häpeää, ja siksi sitä peitellään kaikin keinoin. Se on kuitenkin Suomessa merkittävä ongelma. Niinpä todennäköisesti tuttavapiirissäsi on myös alkoholisteja. Sinä et vain tiedä sitä.

Joo tämä. Mulle selvisi meidän seinänaapurin rouvasta, että tällä on alkoholiongelma, kun kuoli johonkin maksaongelmaan n. 50v. Asui yksin, oli aina ihan uskomattoman tiptop, en koskaan nähnyt häntä humalassa, kotoa ei ikinä kuulunut mitään melua. Oli jossain melko hyväpalkkaisessa duunissa.

Kaikki maksaongelmat eivät johdu alkoholista.

Vierailija
64/69 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumppanin juominen on ihan pätevä syy erota silloin kun se teitä haittaa.

Ei ole kiinni määristä eikä tiheydestä vaan tuntemastanne stressistä ja ärtymyksestä.

Käykää vaikka hakemassa vauhtia Al-anonista. Mä sain puhtia erota kun kuuntelin muiden tarinoita juopoista miehistään. Sanomatta selvää, ettei yhtään miestä ollut läsnä valittamassa vaimon ryyppyputkesta.

Katsoin niitä ihmisiä ja niiden vuosikymmeniä jatkunutta kivireen kiskomista ja päätin, etten ikinä jää samaan ansaan. 

Vierailija
65/69 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki paitsi rähinäviina on ok ja hyväksyttyä.

Vierailija
66/69 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska te juopot ette pysty olemaan juomatta. Sullakin tuli tuollainen loukkaantunut tunteenpurkaus 😂

Koska oletat päin helvettiä, alkoholisti.

Vierailija
67/69 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska oletat päin helvettiä, alkoholisti.

Mitä oletin? Miksi koet minun olevan alkoholisti? Mikset vastaa kysymyksiin?

Vierailija
68/69 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholistin tunnistaa siitå, että se suuttuu kun muut ei tykkää sen "harrastuksesta".

Jännää, ettei mies keksi muita harrastuksia. Kävis vaikka padelia läpsimässä kavereiden kanssa tai äijäjoogassa.

Ai juu, eihän juopoilla ole kavereita. 

Vierailija
69/69 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholismi aiheuttaa voimakasta häpeää, ja siksi sitä peitellään kaikin keinoin. Se on kuitenkin Suomessa merkittävä ongelma. Niinpä todennäköisesti tuttavapiirissäsi on myös alkoholisteja. Sinä et vain tiedä sitä.

Joo tämä. Mulle selvisi meidän seinänaapurin rouvasta, että tällä on alkoholiongelma, kun kuoli johonkin maksaongelmaan n. 50v. Asui yksin, oli aina ihan uskomattoman tiptop, en koskaan nähnyt häntä humalassa, kotoa ei ikinä kuulunut mitään melua. Oli jossain melko hyväpalkkaisessa duunissa.

Kaikki maksaongelmat eivät johdu alkoholista.

Käynyt ehkä montakin kertaa lääkärillä ja saanut "seurataan, buranaa ja panadolia". Kyllä ne maksan tuhoaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi