Millainen juominen pitää olla sallittua parisuhteessa?
Tarkoitan sitä, että mikä on kohtuullista ja sellaista ettei vaimon tarvitse " tyhjää valittaa" .
Olen väsynyt siihen, että miehen työviikon huipentuma on joka vapaalle se, että saa kaupan kautta tulla mäyräkoiran tai 24 bäckin kera kotiin. Joka perhana vapaa. Miehestä valitan tyhjää. Hän tekee raskasta työtä ja on oikeus ottaa " koska sitten ottaa kun ei vapaallakaan saisi" .
Mies ei makaa krapulassa, vaikka joisi paljonkin illalla. Mutta on ärtynyt minulle varsinkin, ottaa salaa aamulla krapulaoluen ja ei tietysti ole koskaan ajokuntoinen tai kyläkuntoinen viikonloppuisin.
Minun mitta alkaa olla täysi. Emme mielestäni elä täyspainosta perhe-elämää, koska miehelle vapaa-aika tarkoittaa omaa nauttimista eikä sitä että koko perhe nauttii. Enkä tiedä, haluaako mies edes muutosta tuohon asiaan. Koska eihän hän juo liikaa.
Osaa olla vaikea asia. En enää edes odota miehen vapaapäiviä niin kuin ennen. Kun tiedän että kotiin tultuaan kuuluu AINA pshht ja tölkki aukeaa...
Kommentit (69)
Jos mies kokee, että hän tarvitsee jokaviikkoisen alkoholiannoksensa, hänellä on alkoholiriippuvuus.
Terve ihminen ei koe tarvitsevansa alkoholia.
Ihminen ei tarvitse rasituksesta palautumiseen alkoholia.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies kokee, että hän tarvitsee jokaviikkoisen alkoholiannoksensa, hänellä on alkoholiriippuvuus.
Eipä tuokaan ihminen saa laillisesti ottaa muuta kuin alkoholia. Sitten kun sitä ottaa niin sekin on muka ongelma. Aina vaan on kaikki päihteet ongelma. Mistään ei saisi nauttia ikinä tai on ongelmakäyttäjä kun saa nautintoa päihteistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä tuokaan ihminen saa laillisesti ottaa muuta kuin alkoholia. Sitten kun sitä ottaa niin sekin on muka ongelma. Aina vaan on kaikki päihteet ongelma. Mistään ei saisi nauttia ikinä tai on ongelmakäyttäjä kun saa nautintoa päihteistä.
Kukaan ei puutu lapsettoman sinkun juomiseen. Jos päihteet on tärkeä asia elämässä, niin silloin pitää jättää pariutuminen ja lapset väliin. Aina voi erota.
Vierailija kirjoitti:
Mulla mies juo ehkä pari olutta kesässä. En todellakaan ottaisi miestä, joka tarvitsee alkoa rentoutuakseen.
Enkä minä ottaisi naista, joka vahtaa alkon käyttöä jatkuvasti.
T. Kännit ehkä 10 krt vuodessa
No en katselisi edes säännöllistä muutaman juomista. Ihan itse jokainen saa päättää millaisen kumppanin haluaa. Ei sulla ole tietenkään oikeutta määrätä mitä mies tekee, mutta sulla on oikeus päättää itse jäätkö suhteeseen jossa toinen tekee asioita jotka ei sulle ole ok.
Vierailija kirjoitti:
Huh huh mitä te naiset jaksatte katsella. Mies humalassa on surkein luuseri mitä voi olla.
Alkoholiton saunajuoma voi sihahtaa, jos miehellä ikää yli 30 v.
Seurustelin alkoholistin kanssa aikoinaan lyhyen aikaa, elämä oli yhtä vuoristorataa. Piilopulloja, katoamisia viikoksi, ryyppyputkia, katkaisuhoitoja, sairaalareissuja, poliiseja. Alkoholisti on sairas ja sairastuttaa koko lähipiirinsä. Alkoholistiksi tullaan juomalla säännöllisesti alkoholia. Kerran viikossa riittää, siitä se alkaa.
Toistan: alkoholin vaikutuksen alainen ihminen on luuseri. Ei yhtään mitään muuta.
Alkoholismi on varmasti kamala sairaus. Tuttava-ja sukulaispiirissä ei ole yhtäkään, niin en oikeasti osaa edes ajatella. Alkoholistiksi ei kuitenkaan aina tulla juomalla säännöllisesti kerran viikossa alkoholia. Omasta tuttavapiiristäni varmaan kaikki tekevät niin. Kukaan ei kuitenkaan ole alkoholisti, ei ole kenellekään ongelma. Jos on viikonloppuna menoja, joihin alkoholi ei sovi, niin sitten ei sitä juoda. Ja muutenkaan se ei ole mikään pakko, vaikka se tapana usein olisikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla mies juo ehkä pari olutta kesässä. En todellakaan ottaisi miestä, joka tarvitsee alkoa rentoutuakseen.
Aikuiselle "kännit 10 krt vuodessa" on vähintään 8 kertaa liikaa. Lapsellista öykkäröintiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuiselle "kännit 10 krt vuodessa" on vähintään 8 kertaa liikaa. Lapsellista öykkäröintiä.
Mikä määrä on ok lapsella?
Mäyräkoira viikossa ei ole paljon mitään. Siitä on turha valittaa. Mutta että kaljaa jaksaa killittää eikä juo viskiä tai vodkaa, se ei kerro erityisesti miehisyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei puutu lapsettoman sinkun juomiseen. Jos päihteet on tärkeä asia elämässä, niin silloin pitää jättää pariutuminen ja lapset väliin. Aina voi erota.
Lapsia tehdään jo paljon vähemmän kuin ennen. Yksi syy on varmaan tuo että vanhemmat eivät saisi nauttia elämästä. Neuvola kyttää ja tekee lasun jos vähänkin erehtyy nauttimaan.
Parisuhtessa pitäisi noin lähtökohtaisesti molempien voida hyvin ja olla onnellisia. Jos toisen juominen aiheuttaa sen että toisen hyvinvointi selkeästi laskee niin silloin se on ongelma, ihan juomisen määrästä riippumatta.
Alkoholisti voi hyvin olla parisuhteessa toisen alkoholistin kanssa ilman ongelmia, absolutistin voi olla vaikea olla suhteessa sellaisen kanssa joka ottaa yhden lasin viiniä joka toinen viikko. Määrä ei siis ole se mitta vaan se miten se vaikuttaa suhteeseen.
Olen ratkaissut ongelman juomalla itse myös. Ei haittaa miehen juomiset. Raskaat työt vaatii raskaat huvit.
Etsin viikonloppuisin viinaan menevää pubiruusua. Töissä käydään ma-pe ja pe sihahtaa, kun kotiin päästään. La dokataan koko päivä ja su vedetään loivaria ilta kuuteen. Missä olet, kulti?
M44
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsia tehdään jo paljon vähemmän kuin ennen. Yksi syy on varmaan tuo että
Sulla on iso ongelma jos mielestäsi nauttiminen = alkoholin juomista.
Olen mies itse. Ilmankin pärjää hyvin, jos jotain niin 1-2 saunakaljaa viikonloppuna. Olen liikunnallinen mies, jos jotain juon pidän mielessä että sen verran olen liikunnalla kuluttanut vuorokauden sisällä. Aina kuitenkin huoli siitä että aamulla ei saa tuntua illan juomiset. Vaimo juo paljon enemmän eikä edes harrasta liikuntaa. M40
Me otetaan aina yhtä aikaa ja vaan kotona, ei ravata baareissa (eikä ole kavereita). Alkoholi-iltaan kuuluu lautapelejä perheen kesken ja saunomista, sekä tietysti sitä suhteen ja maailman parantamista loppuillasta.
Vierailija kirjoitti:
No en katselisi edes säännöllistä muutaman juomista. Ihan itse jokainen saa päättää millaisen kumppanin haluaa. Ei sulla ole tietenkään oikeutta määrätä mitä mies tekee, mutta sulla on oikeus päättää itse jäätkö suhteeseen jossa toinen tekee asioita jotka ei sulle ole ok.
Sekin on tietynlainen sairaus jos tilanteessa kuin tilanteessa kieltäytyy alkoholista täysin. Juhla hetkeen esim kerran pari vuodessa viinipullo yhdessä nautittuna on hyvästä, mutta jos se on joka viikko, tai joka viikko vähintään joku paketti olutta/lonkkua niin onhan se ongelma jo ja takuulla näkyy elämässä. M40
Meillä alkoholin käyttä rajoituu siihen, että viikonloppuna nautitaan miehen kanssa viiniä tyyliin ruuan kanssa pari lasillista, jos on laitettu jotain "parempaa" ruokaa tai lauantai-iltana juustojen ja muiden herkkujen kyytipoikana parit lasilliset valkkaria.
Saunajuomatkin ovat alkoholittomia.
Onko alkoholia vähemmän haitallisten päihteiden käyttö parempi ratkaisu suhteissa?
Ei sen pidä olla sallittua.