Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lapsellasi kesällä käytössä UV-suojatut vaatteet?

Vierailija
22.03.2011 |

Mä tässä pähkäilen, että pitäiskö ostaa mun "vauvalle" kun se täyttää kesäkuun alussa vuoden ja on just siinä iässä, että ei tod pysy missään varjossa ja kait sitä ulkona on pakko olla ja kamala helle kesä luvattu! :(

Se jatkuva rasvaaminen on todella ärsyttävää..

katsoin meditexin sivuilta niin tulisi maksamaan paita+housut n.100e+ haluaa vielä hatun n.20e, meneekö rahat ihan hukkaan vai kannattaisko ostaa?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekista. Sellaisen, jossa on 'läppä' takana, niin suojasi myös niskaa. Sillä pärjäsi hyvin Suomen ja etelän kuumat kesät. Muuten ihan normaalit vaatteet ovat kyllä riittäneet. Enpä ole itsekään koskaan palanut vaatteiden alta, vaikka herkkä vaalea iho mulla onkin.

Vierailija
2/12 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai olette omalla pihalla paljon ulkona, niin kyllä niille varmaan käyttöä on. Rannalla tosi kätevät, eikä tarvitse rasvata niin paljoa. Sillon kun nuo meidän isot oli pieniä, niin ei ollut mitään uv-vaatteita ja hyvin nuokin pärjäsi. Tälle pienimmälle ostettiin matkaa varten, joka sitten jäi kyllä tekemättä... mutta nyt on kesäksi valmiina. Katsotaan sitten tuleeko sille käyttöä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja auringossa olon välttämisellä.

Meillä 8 kk lapsella oli kanarialla sellainen uv-uimapuku, jossa polviin asti lahkeet, hihat kyynärtaipeisiin ja kaulusta hieman. Täytyy myöntää että siellä saharan korkeudella se oli tosi käytännöllinen! Kotona sitä ei kuitenkaan yhtä paljon olla auringossa kuin reissussa, joten uutta en kyllä osta, mutta siellä ehdottomasti hyvä!!

Itse ostin muuten kaverilta käytettynä, katsele esim. huutonetistä jos löytyy käytettynä!

Vierailija
4/12 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kätevät uidessa, ei tarvitse miettiä aurinkorasvan lisäämistä, kun iho on kokonaan peitossa. Mutta ovat käytössä ulkomailla muutenkin kuin uidessa.

Suomessa käytämme kesällä satunnaisesti: Lapset saa valita, joko aurinkorasvaa tai suojavaatteet. Usein valitsevat vaatteet.

Vierailija
5/12 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se lapsi ihan normaaleilla vaatteilla pärjää :D

Ei ole koskaan tullut mieleenkään ostella mitään ihme uv-suojavaatteita.. Ja mitenniin jatkuva rasvaaminen? Mä laitoin 2 vuotiaalle kesällä ehkä 1-2 kertaa päivässä rasvaa eikä sitä tarvinnut lisäillä. Koskaan ei ole (kohta 3 vuotias) muksu palanut tai iho edes punottanut..

Mutta joo, senkun tuhlaat vaan _järkyttävän_ summan rahaa uv-suojattuihin vaatteisiin jos se vältäämättömältä tuntuu.

Kannattaa kuitenkin ehkä odotella nyt sitä kesää että tuleeko siitä se luvattu hellekesä vai ei..

Vierailija
6/12 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy pistää mietintämyssyyn..toisaalta riittäis jos ostais pelkän paidan ja hatun..on se sama raha mennyt monesti muutenkin vaatteeseen..se vaan helpottais niin paljon kun vetäis vaatteet niskaan niin ei tarttis huolehtia että iho altistuu auringolle.

Ollaan tod.näk paljon ulkona, mökillä rannassa ja vauva ei taatusti pysy varjossa..ja kesällähän se on jo taapero eikä vauva

ap

Vierailija
7/12 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

8-veellä oli kaksiosainen, jossa lyhyet hihat ja lahkeet polviin. 2-veellä pitkä haalari. Ensi kesäksi silloin 3v saa myös kaksiosaisen, mutta mahdollisesti pitkähihaisena ja -lahkeisena.

8v piti mielellään Suomessakin pelkkää sitä asun t-paitaa, koska silloin ei tarvinnut niin paljon rasvalla läträtä.

Eli minä kyllä suosittelen. Pienelle kun et saa oikein käyttää aurinkorasvaakaan!

Muista myös uv-hattu.

Vierailija
8/12 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeesti meinaatteko 30 asteen helteellä pukea pienelle lapselle pitkähihaiset vaatteet päälle?? Pukisitteko itse? Toki suojaaminen on tärkeää, mutta rajansa kaikella. Voihan sen pahimman säteilyajan olla esimerkiksi sisällä, kyllä sitä aurinkoa ja valoa riittää ennen ja jälkeen sen ajankohdan.

Vierailija
9/12 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vähän vaikeesti nuo ( 4v ja 6v ) niitä haluavat päälleen laittaa. muut vaatteet ovat aina olleet ihan perus kamaa.

Vierailija
10/12 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minulla on myös itselleni pitkähihaiset aurinkosuojavaatteet.

Keskipäivä ollaan toki sisällä/varjossa, mutta kun ne uv-säteet eivät rajoitu vain keskipäivään ja olemme herkkäihoisia.

Siis oikeesti meinaatteko 30 asteen helteellä pukea pienelle lapselle pitkähihaiset vaatteet päälle?? Pukisitteko itse? Toki suojaaminen on tärkeää, mutta rajansa kaikella. Voihan sen pahimman säteilyajan olla esimerkiksi sisällä, kyllä sitä aurinkoa ja valoa riittää ennen ja jälkeen sen ajankohdan.

Vierailija
11/12 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanasta materiaalista, joka on miellyttävä iholla märkänä ja kuivana!

Vierailija
12/12 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se lapsi ihan normaaleilla vaatteilla pärjää :D

Ei ole koskaan tullut mieleenkään ostella mitään ihme uv-suojavaatteita.. Ja mitenniin jatkuva rasvaaminen? Mä laitoin 2 vuotiaalle kesällä ehkä 1-2 kertaa päivässä rasvaa eikä sitä tarvinnut lisäillä. Koskaan ei ole (kohta 3 vuotias) muksu palanut tai iho edes punottanut..

Mutta joo, senkun tuhlaat vaan _järkyttävän_ summan rahaa uv-suojattuihin vaatteisiin jos se vältäämättömältä tuntuu.

Kannattaa kuitenkin ehkä odotella nyt sitä kesää että tuleeko siitä se luvattu hellekesä vai ei..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi