Jos sulla olisi paljon rahaa, auttaisitko köyhää sukulaistasi
maksamaan velkansa ja pääsemään jaloilleen, vaikkakin tämä olisi osaltaan hänen omaa syytään?
Kommentit (19)
olen tekemisissä vain pienen osan kanssa.
Läheisiä auttaisin kyllä. Jollain tavoin. Mutta esim alkoholistille rahan antaminen ei auta millään tavalla. Jos maksaa alkoholistin velat, jää hänelle enemmän rahaa juomiseen, en tukisi tätä.
läheinen olisin hänen kanssaan. Jos olisi kovinkin läheinen niin kyllä. Muussa tapauksessa en.
Jos mä olettaisin että todella voisin rahalla auttaa niin auttaisin kyllä, mutta jos tyyppi olisi sellainen että rahat häviää aina kankkulankaivoon ja elämänhallinta hukassa niin en antaisi rahaa.
Fiksu ihminen ei velkaannu ainakaan oman syynsä vuoksi eikä muuten edes hyväksyisi isoa rahasummaa. Parempaa rahankäyttöä ei opetella sillä, että toinen tulee ja maksaa puolesta ne velat.
t. se "ahne paskiainen", joka ei vipannut 20 000€
enkä ihan mistä syystä vaan. Iso suku, jos yhdelle antais vaan sukulaisuuden perusteella, olis tod näk jono oven takana sen jälkeen... mutta esim opiskelevalle sisarukselle voisin antaa, tai työttömälle, jolla lapsiperhe..
joutunut velkakierteeseen.Jos on vaan niin välipitämätön että ei kiinnosta hoitaa asioitaan ja esim.narkkaa tai juopottelee niin en auttaisi.Mutta jos hällä on viattomat lapset kärsimässä auttaisin lapsia tarpeen mukaan.esim.ruoka ja vaate hankinnoilla yms..
Enkä koe olevani edes mikään ikävä ihminen sen takia. :)
Takaajaksi lainaankin saisi ihminen olla työssä ja kumppani myös.
Pari vuotta sitten menin lupautumaan takaajaksi lähisukulaiselle, joka sitten osottautui kypsymättömäksi maksamaan raha-asioitaan.
Kumppaniksi löysi ihmisen, joka lopettanut opintonsa eikä työssä käy.
Lainan saaminen kaatui kun kukaan muu ei lähtenyt takaamaan hänen lainaa. Nyt olisi itsellä luultavasti oman lainan lisäksi hänen lainan maksaminen.
Ajattele tätä tilannetta muiden kannalta, ei vaan sitä mitä muitten pitää auttaa sinua. Jokanen on omasta tilanteestaan vastuussa ja se pitää hoitaa ensin kuntoon.
Ei sillä että saa joltain takuun tai rahaa, vaan se elämä jatkuu ja niinkun laihduttaja: sitä lihoo takasin jos ei osaa hallita elämää.
Ruokarahat ja laskut on selvitetty.
Raha on kuitenkin vain rahaa, haluan auttaa rakkaat läheiseni pois hankalasta tilanteesta. rahalla ei saa mitää oikeasti tärkeää sen jäkeen kun perustarpeet on tyydytetty.
Kyöhää pienituloista lapsiperhettä auttaisin ja vanhempiani auttaisin. Juopon perhettä auttaisin ostamalla lapsille vaatteita tai maksamalla harrastuksia tms., mutta juoppovanhemmalle en raha antaisi. Siipeilijääkään ei kannattaisi auttaa, koska se ei opeta mitään.
on voittaa lotossa, jotta voisin ostaa asunnon, jonka vuokraisin erittäin edullisesti hyvälle ystävälleni ja hänen miehelleen. Ystäväni on kuvataiteilija ja todella köyhä, eikä hänellä ole kunnon työtilaa.
Kovin köyhiä sukulaisia mulla ei ole, joten auttaisin kavereita.
mikä on velkojen syy ja mikä on todennäköisyys, että kannettu vesi pysyy kaivossa.
miljonääri, niin autan aika montaa ihmistä, enkä kysele miksi ovat virtsassa. Tiedän yksinhuoltajia, joilla on todella tiukkaa, näitä on esim. lasteni luokkakavereiden vanhemmissa, mutta miten ihmeessä annat rahaa tutulle -ei siis ystävälle- hienotunteisesti? "Hei Maija, mua onnisti ja mulla on rahaa enemmän kuin itse tarvitsen. Tässä sulle, tee jotain, mitä olet aina haaveillut tai osta jotain, mitä et muuten saisi, olet ansainnut sen."
Auttaisin jos sukulainen olisi kiva.
Mutta jos se olisi täysmulkku. En auttaisi ja nauraisin paskasesti päälle.
ne köyhät sukulaiset on köyhiä, koska eivät osaa yhtään käsitellä rahaa. Miksi kaataisin sinne lisää?
Veljen opiskelevaa poikaa kyllä aina silloin tällöin autan. Ja annan esimerkiksi lahjaksi aina rahaa.
jos paljon olisi oikeasti paljon, siis niin, etten itse oikeasti tarvitsisi kaikkea, lasten tulevaisuus olisi turvattu ja omaa perhettä autettu. Sitten auttaisin toki muitakin sukulaisia.