Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä haittaa voi lapselle olla kahvin juonnista?

Vierailija
22.03.2011 |

Tyttäreni nyt 4-v tykkää juoda kahvia. Joisi sitä nin paljon kuin antaisin. Joisi sitä vaikka mustana...

Tyttö on parivuotiaasta asti juonut mun kahvin jämiä, kun on kuppi unohtunut johonkin pöydän kulmalle... Nyt olen yrittänyt tarjota teetä+maitoa silloin kun itse juon kahvia ja se kelpaa myös...

Mutta sanokaahan paremmin tietävät, että mitä haittaa siitä kahvin juonnista ja kofeiinista lapselle on. Mitenkään ylivilkkaaksi tai huonouniseksi lapseni ei ainakaan ole muuttunut...

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmeisesti kahvin juominen ei ole kovinkaan haitallista, koska kenelläkään ei ole asiasta sen enempää tietoa kuin minullakaan.

Juokoot kahvia niinkauan kuin ei maha tule kipeäksi eikä yöunet mene :)

Vierailija
2/10 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niiden sisältämän kofeiinin takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
4/10 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä kofeiinista voi olla kuin mahdollinen unettomuus tai ylivilkkaus? Näitä oireita ei tytölleni ainakaan ole kahvinjuonnista tullut...

Vierailija
5/10 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se lapsi rikki mene, mutta eipä tuon ikäistä tarvitse vielä koukuttaa kofeiiniin. Monissa maissa kofeiinia sisältäviä energiajuomia ei saa myydä edes esiteineille, saati sitten 4-vuotiaille. Lisäksi se, että lapsi juo samasta kupista mistä sinä olet juonut, on haitaksi hampaille (kariesbakteeri eli vanha kunnon hammasmätä).

Vierailija
6/10 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on sellasen ennuste? Tupakointi nyt vähintään.

Vierailija
7/10 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. #4

Mutta mitä muuta haittaa siitä kofeiinista voi olla kuin mahdollinen unettomuus tai ylivilkkaus? Näitä oireita ei tytölleni ainakaan ole kahvinjuonnista tullut...

Vierailija
8/10 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten itse olisin vaurioitunut, kun pienestä pitäen join kahvia. Mummu laittoi aina sellaiseen pieneen kahvikuppiin mulle pannukahvia ja kermaa :) Meillä oli kahvikekkerit. Tuskinpa olin edes ylivilkas kahvin takia, olin muutenkin rauhallinen lapsi. En mulle jäänyt siitä mitään riippuvuutta ja vakituisesti aloin kahvia juomaan varmaan vasta ylä-asteelle mennessä.

Omat lapset (6 ja 10v) eivät tykkää kahvista, ovat saaneet maistaa sitä halutessaan.

Vierailija
9/10 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se nyt ei pannu tolkulla juo sitä päivittäin.

Jos juo jotain mukin pohjia niin ei siitä nyt isoja haittoja ole.

Vierailija
10/10 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapses on riippuvainen...

Kofeiini on piriste, joka aiheuttaa riippuvuutta.