kysykääpä miehiltänne tätä!!!!
Olen ollut mieheni kanssa yhdessä yli 10 vuotta ja vasta nyt paljastui, että hän pitää miehen asemaa Suomessa heikompana kuin naisten! Ja millä hän sen perustelee? Armeijalla!!!! Ja siitä johtuvalla ansiomenetyksellä.
Se on kuulemma niin suuri vääryys että miehet joutuvat armeijaan. Se että naiset ovat raskaana ja äitiysloman vuoksi pois työelämästä, on kuulemma etuoikeus ja täysin vapaaehtoista.
Se tosiasia, että 20-40v ikäiset naiset työtä hakiessaan ovat lähes aina heikommassa asemassa kuin mies, on sekin kai naisen etuoikeus. Naisen täytyy olla parempi (jos sekään riittää) kuin se mies, jotta saa paikan. ei riitä että on yhtähyvä.
Nainen on helposti huonommassa asemassa myös sen lapsentekoiän jälkeen, koska ne lapset on katkaisseet uran etenemisen juuri siihen aikaan kun miehet vastaavasti etenevät urallaan. Armeija tuskin katkaisee kovin monen 18v. uraa.
Kysykää miehiltänne mitä he ajattelevat. olenko ollut ainut, joka on elänyt sovinistimiehen kanssa tietämättään?
Minunkin mies on osannut näin kauan peittää todelliset ajatuksensa...
Kommentit (21)
ainakin pitää armeijaa itsestäänselvänä velvollisuutena. Eikä tosiaan vähättele myöskääänraskautta/synnytystä, niinkuin olen kyllä kuullut joidenkin tekevän :/ kaverini mies siitä hyvänä esimerkkinä.
on pikemminkin yksi verkostoitumispaikka miehille lisää. Veli ja mies on kumpikin käynyt RUK:n ja niitä tyyppejä hyppii opiskeluajoista lähtien aina sopivasti vastaan. Tuntuu, että aina on joku inttikaveri RUK:sta jossain.
Täytyy kyllä sanoa, että monet naiset ei halua edes uraa siinä kuin miehet. Itse olen diagnosoinut, että fiksut miehet usein pärjää ja erityisen hyvin pärjää sellaiset puoliyksinkertaiset ja äärettömän kunnianhimoiset miehet. Sellaiset, jotka tuovat itseään esille, laukovat latteuksia joka paikassa tärkeillen jne. Tärkeää on sen typeränkin itsensä esille tuomisen lisäksi kovakorvaisuus. Eivät koskaan näe itsessään mitään vikaa vaan aina selittävät asioita itselleen eduksi ja ovat kauhean pätevää jollain triviaalilla tiedolla.
Ja mä olen samaa mieltä.
Ap, puhut järkeä. Parikymppinen jätkä 6 kk armeijassa - mikä ansionmenetys? Saako muuten RUK:n käymisestä vielä pisteitä yliopiston pääsykokeisiin?
ei siis välttämättä sovinisti. suomessa on oikeasti olemassa epäkohtia, joissa miehen asema onkin yllättäen naisen asemaa heikompi.
Voithan valaista miestäsi, että riippumatta siitä aikooko nainen tehdä/saada koskaan lapsia, vuotaa hän verta keskimäärin 3 vuotta elämästään.
Melkein uskaltaisin väittää, että naisista yhtä iso prosentti kärsii PMS-vaivoista tai kuukautiskivuista, kuin miehistä kärsii intin käymisestä.
Puhumattakaa esim. hormonaalisen ehkäisyn haittavaikutuksista ja kuluista, jotka yleensä nainen maksaa.
Ja tosiaan monet miehet luovat rahan arvoisia kontakteja armeijan aikana ja työnantajat katsovat armeijan ja varsinkin RUK ym. koulutuksen eduksi miehille esimies ja johtaja asemia jaettaessa.
Jos miehesi ei ole saanut mielestään mitään hyötyä armeijasta, se voi toki johtua myös hänestä itsestään...
6 vuotta ja ylikin kun nainen vuotaa verta elämässään...
Jos kuukautiset kestää noin viikon kerrallaa ja naisella on kuukautiset 40 vuotta elämässään... tosta saa pikaisella laskutoimituksella jo yli yhdeksän vuotta, mutta jos sitten ollaan raskaana ym. pari kolme vuotta niin siihen kuuteen päästään/joiudutaan useimmiten.
Mutta tämä nyt mnei vähän ohi aiheen...
Olen ollut mieheni kanssa yhdessä yli 10 vuotta ja vasta nyt paljastui, että hän pitää miehen asemaa Suomessa heikompana kuin naisten! Ja millä hän sen perustelee? Armeijalla!!!! Ja siitä johtuvalla ansiomenetyksellä.
Se on kuulemma niin suuri vääryys että miehet joutuvat armeijaan. Se että naiset ovat raskaana ja äitiysloman vuoksi pois työelämästä, on kuulemma etuoikeus ja täysin vapaaehtoista.
Se tosiasia, että 20-40v ikäiset naiset työtä hakiessaan ovat lähes aina heikommassa asemassa kuin mies, on sekin kai naisen etuoikeus. Naisen täytyy olla parempi (jos sekään riittää) kuin se mies, jotta saa paikan. ei riitä että on yhtähyvä.
Nainen on helposti huonommassa asemassa myös sen lapsentekoiän jälkeen, koska ne lapset on katkaisseet uran etenemisen juuri siihen aikaan kun miehet vastaavasti etenevät urallaan. Armeija tuskin katkaisee kovin monen 18v. uraa.
Kysykää miehiltänne mitä he ajattelevat. olenko ollut ainut, joka on elänyt sovinistimiehen kanssa tietämättään?
Nimenomaan.
Naisille pitäisi valtion määrätä pakollinen raskaus :)
Eikun olikos sittenkään fiksu idea
Nimenomaan.
Naisille pitäisi valtion määrätä pakollinen raskaus :)
Eikun olikos sittenkään fiksu idea
armeija vapaaehtoiseksi. Kysyin juuri omalta mieheltäni asiaa ja hän pitää yhtenä pelleilynä inttiä. Hän on sitä mieltä, että parempaan tulokseen päästäisiin vapaaehtoisuuden myötä.
Mutta ap:n viestissä on kyllä asiaa. Valitettavasti synnytysikäiset ovat aina kakkosena työelämässä, koska voivat milloin vain jäädä äitiyslomalle. Tuota epäkohtaa tuskin edes lailla pystyttäisiin estämään.
Minä puolestani olen huomannut, että miehet puhuvat minulle mielellään inttiajoistaan ja tykkäävät käydä kanssani paikoissa, joihin armeija liittyy. Oma mieheni, vaikka ei RUKia käynytkään, vaan tavallisen asepalveluksen vain, näyttää autuaan onnelliselta kun näkee tykin tai muuta armeijakamaa.
Isäni puolestaan käytti kasvatuskeinona lapsuudessani sanoa minulle, etten olisi koskaan pärjännyt armeijassa, koska olen liian hidas.
Olin onnellinen sen vuoksi, että olin tyttö eikä minun koskaan tarvinnut mennä kutsuntoihin.
Tavallaan siis ymmärrän miehesi ajattelutapaa... mutta ottaisiko hän sitten mieluummin kuukautiset, synnytykset, imetykset ja lapsenhoidon?
Moni nainen toisaalta haaveilee pikkutytöstä asti siitä, että saa joskus oman vauvan.
alakynteen ja eteneminen tyssäännyt ja naisia porhaltaa ohi? Suomeksi siis vituttaa ja siksi keksii aika mielikuvutuksellisia syitä tähän.
on pikemminkin yksi verkostoitumispaikka miehille lisää. Veli ja mies on kumpikin käynyt RUK:n ja niitä tyyppejä hyppii opiskeluajoista lähtien aina sopivasti vastaan. Tuntuu, että aina on joku inttikaveri RUK:sta jossain. Täytyy kyllä sanoa, että monet naiset ei halua edes uraa siinä kuin miehet. Itse olen diagnosoinut, että fiksut miehet usein pärjää ja erityisen hyvin pärjää sellaiset puoliyksinkertaiset ja äärettömän kunnianhimoiset miehet. Sellaiset, jotka tuovat itseään esille, laukovat latteuksia joka paikassa tärkeillen jne. Tärkeää on sen typeränkin itsensä esille tuomisen lisäksi kovakorvaisuus. Eivät koskaan näe itsessään mitään vikaa vaan aina selittävät asioita itselleen eduksi ja ovat kauhean pätevää jollain triviaalilla tiedolla.
Miehesi ei kyllä kuullosta sovinistilta, mutta sinä kuullostat feministiltä.
Yhteiskunta ei pakota naisia vuoden pakkotyöhön. Sen sijaan jos nainen tulee raskaaksi, on se oma valinta.
Kuinka hemmetissä joku voi vielä vuonna 2011 verrata vapaa-ehtoista raskautta yhteiskunnan pakkotyöhön. 70 luvulla feministien suusta tuon vielä uskoi kuulevankin
a) Armeija on käytännössä vuoden normaaleille miehille. Hiukankaan normaaleista poikkeavissa joukoissa kun kaikki (myös miehistö) palvelee vuoden. Jääkärit, tykkimiehet ja viestin kelaperseet palvelee sen 180vrk vain.
b) Kun mies menee lukion jälkeen armeijaan, aloittaa nainen opiskelun.
Mutta tuo armeija on vain yksi esimerkki. Elämme mailman toiseksi feministisimmässä valtiossa. Ainoastaan Ruotsissa naiset ovat vielä etuoikeutetumpia.
Mutta tuo armeija on vain yksi esimerkki. Elämme mailman toiseksi feministisimmässä valtiossa. Ainoastaan Ruotsissa naiset ovat vielä etuoikeutetumpia.
Feminismi ei tarkoita sitä, että naisten pitäisi olla etuoikeutettuja.
ainakin pitää armeijaa itsestäänselvänä velvollisuutena. Eikä tosiaan vähättele myöskääänraskautta/synnytystä, niinkuin olen kyllä kuullut joidenkin tekevän :/ kaverini mies siitä hyvänä esimerkkinä.
Armeija on itsestäänselvä velvollisuus ja minulla on vain lähestulkoon positiivisia muistoja armeijasta. En myöskään vähättele synnytystä/raskautta.
Naiset tosiaan aloittavat opiskelun vuotta aikaisemmin kuin me miehet, tai käyttävät sen ylimääräisen vuoden ulkomailla vaihdossa. Me miehet annamme nuorina vuoden verran tasoitusta naisille.
En silti leiki ja kuvittele, etteikö lakien ja maan tapojen puolesta naisilla olisi etulyöntiasema. Suomessa on jopa naisten suosimiselle keksitty uusi hienompi termi eli "tasa-arvo" :) Jos puhutaan tasa-arvosta tarkoitetaan sillä usein naisen suosimista miehen ohi.
täältäkin. Ei missään tapauksessa heikennä miehen asemaa, täysin päin vastoin.
täältäkin. Ei missään tapauksessa heikennä miehen asemaa, täysin päin vastoin.
Yhteiskuntatasolla se heikentää miehen asemaan aivan samalla tavalla kuin raskaus heikentään naisen asemaa biologisella tasolla.
Kumpikin osapuoli voi hyötyä tai olla hyötymättä tuosta. Isoin ero on se, että yhteiskunta pakottaa miehen, muttei pakota naista.
T:M32
Reservin ltn. Saapumiserä II/99
En nyt tiedä kuinka vapaaehtoista tuo raskaana olo, synnytys ja äitiysloma ovat. Ne on pakollisia jos haluaa omia lapsia. Miehet kun eivät voi synnyttää ja imettää. Nyt on vaan unohtunut, ettei se nainen niitä lapsia yksin halua. Eiköhän ne miehet halua lapsia myös? Vai olisko se ok jäädä lapsettomaksi?
Tottakai siinä se on yhteinen päätös.
Miehen uraan lapset eivät juuri vaikuta (useimmiten), mutta naisen uralle se on todellinen este.