toisesta ketjusta: Vaimo vasemmistoa, mies kokoomusta
Tuntuu todella oudolta, että näin erilaiset ihmiset on päätynyt yhteen. Kommentteja pareilta.
Kommentit (7)
mutta mies on kääntynyt yhä enemmän vasemmalle yhteisten vuosien saatossa :). Just viime viikolla kiros sitä että vaalikone ehdottelee hänelle jopa kommunistien ehdokkaita.
taustoista. Meillä mä oon enemmän vasemmalla kuin mies, mutta mieskään ei kovin oikeassa reunassa ole.
Lähinnä sanoisin, että riippuu siitä, miksi toinen on vasemmiston kannattaja, jos on sellainen itse hyvin toimeentuleva, jonka elämässä on kaikki hyvin, niin tuskin miehen mielipiteillä on väliä, mutta jos on ollut työttömyyttä, köyhyyttä, sairauksia tmv. ongelmia, niin luulisi, että olisi vaikeampaa tulla toimeen keskenään?
En voisi ikimaailmassa elää miehen kanssa, jonka mielestä ydinvoima ja heikkojen päähänpotkiminen olisi moraalisesti oikein. Hyi ***vetti.
Tai ehkä vanhempansa (opettajia pieneltä paikkakunnalta). Oikeasti ajatukset onkin hyvin demarimaisia, mutta itse ei vaan pysty sitä millään tunnustamaan. Mutta hyvin menee parisuhteessa, kun tuota ei vaadi tekemään.
jotka on naimisissa keskenään... :p
Poliittinen päätöksenteko pohjaa niihin arvoihin, joita kukin yksilö, ihminen omaa. Jos ihmisillä on toisistaan kauhean poikkeavat arvomaailmat, voisi sen kuvitella luovan sellaisia negatiivisia jännitteitä parisuhteeseen, että voi olla melko vaikeaa.
No, jos on valmis "hakkaamaan päätään seinään" puolison suhteen poliittisissa kysymyksissä, niin mikä jottei...
Toisaalta itse olen demari mutta mies on nyt ryhtynyt puhumaan ihan pölöjä populistisia juttuja eduskuntavaalien suhteen. Aiemmin on kyllä ymmärtänyt 'mistä kana pissii' viimeistään vaalipäivänä. Hyvä puoliso ja isä se kyllä on mutta ihmeellisiä käsityksiä sillä on puolueiden "samankaltaisuudesta" ja siitä, että on "ihan sama, ketkä Arkadianmäellä istuu mitkäkin neljä vuotta" :-)
Voisin hyvin kuvitella että esim. lääkäri-sairaanhoitajapari voisi äänestää noin.
Tai joku DI-humanistipari.
Aika pieni osa naisista on sellaisia, joiden kannattaa kokoomusta äänestää. Miehissä on enemmän korkeatuloisia ja luonnollisesti silloin myös kokkareiden äänestäjiä.