Te, joiden talojen katoilla nyt paljon lunta, oletteko ottaneet sitä pois?
Pelottaa, kun katolla paljon lunta ja huomiseksi luvattu lämmintä. Mies ei ole ottanut lunta pois vaikka monta kertaa pyytäny.
Huomenna varmaan rytisee ja terassit hajoaa: (.
Kommentit (32)
Ei sinne harjakatolle tarvitse kiivetä. Me tehtiin lumentyöntölapioon oksasaksien jatkovarresta ilmastointiteipillä teippaamalla jatko, jolla ulottuu 6 metriin saakka. Tikkaat seinän viereen, minä ojensin ukolle lapion ja siitä vedettiin lumet alas niin pitkälle kuin systeemillä ylti. Ja tämä idea oli minun, nimittäin ukko putosi viime talvena katolta! Onneksi lumikasaan, ei käynyt kuinkaan. Kieltäydyttyään ensin kuuntelemasta "akkojen höpötyksiä" mutta kas kun sen jälkeen on kelvannut.
...joita loukkaantuu ja kuolee joka vuosi. Kun se lumimassa lähtee liikkeelle sieltä, se tulee niillä tikkailla notkujan syliin.
Ei sinne harjakatolle tarvitse kiivetä. Me tehtiin lumentyöntölapioon oksasaksien jatkovarresta ilmastointiteipillä teippaamalla jatko, jolla ulottuu 6 metriin saakka. Tikkaat seinän viereen, minä ojensin ukolle lapion ja siitä vedettiin lumet alas niin pitkälle kuin systeemillä ylti. Ja tämä idea oli minun, nimittäin ukko putosi viime talvena katolta! Onneksi lumikasaan, ei käynyt kuinkaan. Kieltäydyttyään ensin kuuntelemasta "akkojen höpötyksiä" mutta kas kun sen jälkeen on kelvannut.
...joita loukkaantuu ja kuolee joka vuosi. Kun se lumimassa lähtee liikkeelle sieltä, se tulee niillä tikkailla notkujan syliin.
ja onko kyse peltikatosta. Kun aloitetaan oikeasta kulmasta reunalta, ei sieltä mitään lunta syliin tule. Sitten aina tikkaat sen kohden alle, mikä on jo putsattu ja pikkusen vinoon vedetään.
Mä en kovasti näe tarvetta harjakattoisen katon päältä lumia pudotella ellei satu kulkemaan jalkakäytävät/katu niin, että lumet tulee sinne.
Tiedän tosin erään, jonka terassikatolle oli kerääntynyt niin paljon lunta, että koko katto romahti lopulta alas.
Katossa reikä ja tiiliä rikki.
No ei onneks vesi sentään tule sisälle, vesieristeet ehjät. Huomenna jo saadaan korjausmiehet paikalle.
...Mies kävi rymyämässä jossain vaiheessa päältä pahimmat lumet pois. Pohjalle jäi vielä vähän.. eilen illalla sitte rymisi ja kunnolla rymisikin loput pois!
...lopputulos oli se, että aamulla kun aukaisin kaihtimet, huomasin, että tikkaat on tulleet alas katolta lumen mukana! Nyt täytyis käydä tarkistamassa, minkälaista vahinkoo ne on itse katolle aiheuttanut! :(
Aamulla tuli kahta puolta taloa alas niin lumiesteet kuin kasa tiiliäkin.. Nyt odottelen miestä kotiin, jos edes osa katosta säästyisi eli ehtisi pudottaa lumet ennen kuin tulevat itsestään rojut mukana. Muuten voisin toki itsekin mennä, mutta en voi jättää pieniä yksin sisälle siksi aikaa kun heilun katolla valjaissa..
Mikset itse mene poistamaan lunta?
ja ei meilläkään mies mene katolle..
Huomista odotan kyllä kauhulla..:(
paikankammo: (. Muuten olisin jo aikoja sitten käynyt kolaamassa katon. Ap
Nyt katolle sitä lunta pudottelemaan, akat! Samalla voisitte tyhjentää lavuaareista hajulukot, vaihtaa autoon ölyt ja kesärenkaat, paikata vaihdepyörän takarenkaan, kaivaa ojat kevätpuroille ja siivota puuceen.
Mä hoidan pyykit ja pesen lattiat ym.ja ukon hommia renkaiden vaihdot ja katolta lumen tiputukset.
Ne on MEILLÄ miesten hommia. Mutta lumet näyttäis katolla vielä olevan..
ja antaa vaimojen ryynätä ulkotöissä ja autotallissa?
wc pöntötkin pesemättä: D. Siinä on kerrakseen sitten tasa-arvoa
Nyt ei ole kuin ohut kerros katoilla.
Viime talvena lähti rappuset katolta, remonttikulujen jälkeen muistetaan taas keventää lumikuormaa aina tarvittaessa.
huomennahan se alkaa vähetä kun sulaa ja vettä tippuu pois.
Niin, lumen massa EI lisäänny kun se alkaa sulaa.
Meillä on pohjoisen puoleltakin tulleen lumet alas jo aikoja sitten
tasakatto vaan tiilikatto ja siinä lumiesteet.
Viime vuonna tuli lopulta rytinällä alas lumiesteiden kera saa nähdä kuinka käy nyt. Mies ilmeisesti tykkää asennella joka vuosi lumiesteitä kun ei kolaile: )
...Mies kävi rymyämässä jossain vaiheessa päältä pahimmat lumet pois. Pohjalle jäi vielä vähän.. eilen illalla sitte rymisi ja kunnolla rymisikin loput pois!
...lopputulos oli se, että aamulla kun aukaisin kaihtimet, huomasin, että tikkaat on tulleet alas katolta lumen mukana! Nyt täytyis käydä tarkistamassa, minkälaista vahinkoo ne on itse katolle aiheuttanut! :(
näkynyt. Tiilikatolla kun tahtovat pysyä pitkään.ap
Loiva harja, ja suurin osa pudonnut ja mies pudotellut. Silti lumiesteet tulleet myös alas ja edelleen vähän lumipaakkuja katolla.