Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lasten/nuortenkirjat ovat nykyään niin omituisia. Ei ole tavallista elämää enää ollenkaan?

Vierailija
21.03.2011 |

Eli miksi ei ole tavallisen elämän kiinnostavaa kuvaamista missään kirjassa enää. Tarkoitan samaan tapaan kuin on ollut Tiina-kirjoissa tai Anna-kirjoissa ja monissa muissa vanhoissa kirjoissa. Haluaisin lukea / lapseni lukevan sellaista kirjaa nykyaikaan sijoitettuna.

Nykykirjoissa on aina jotain omituisia juttuja mukana. Ella-kirjoja ja Reetta -kirjoja meillä onkin. Niissä on omituisia tapahtumia. Kirjakaupassa oli joku kirja, jossa oli maahanmuuttajia. En halua sellaistakaan. Sitten on Sinttu-sarja. Se on mukava, mutta lähinnä hevosfaneille.

Miksei ole normaalia kirjaa enää?

Lapseni on nyt 9-vuotias.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei voi olla ihan tuota nykyaikaa vaan jossain kirjassa?

Olen sitä mieltä, että lapsen elämä on muutenkin niin "sekavaa" , että pitäisi olla saatavilla rauhallisia kirjoja. Ihan tarpeeksi on sähläystä konsolipeileissä ja dvd-elokuvissa. Kirja rauhoittaisi ajattelemaan.

Vierailija
2/8 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysy kirjastosta vinkkejä.

Jacqueline Wilson on kirjoittanut ihan kivoja tyttökirjoja. Iida-Liisa on poikakirjoista tuttujen Jacobssonin & Olssonin tyttösankari.

Noi oli minusta ainakin aika tavallisesta elämästä kertovia kirjoja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallista elämää kuvataan myös Helena Meripaasin Koirahullun päiväkirja & Irin kennel -sarjoissa, on ollut meidän 10-vuotiaan suosiossa. (:

Meillä kyllä luetaan myös Tarua Sormusten Herrasta ja Narnia-kirjoja.

Vierailija
4/8 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen lukenut Taru sormusten herrasta ja aion aikanaan suositella sitä lapsellenikin. On ihan ok lukea myöskin fantasiakirjoja, mutta haluan suurimman osan lapseni lukemista kirjoista olevan ihan tavallista elämää kuvaavia.

Vierailija
5/8 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapani Baggen kirjat voisivat olla sitä mitä haet. Baggen teos Maalla oli Finlandia-juniori ehdokkaanakin muistaakseni viime vuonna

Vierastan hieman tuota ajatusta "normaalista". Mielestäni on tärkeää, että lapset lukevat kaikenlaisia kirjoja. Its en pidä fantasiasta, mutta olen niitäkin lukenut lapsilleni ihan sivistääkseeni itseäni ja antaakseni fantasiallekin uuden mahdollisuuden. Lapseni taas puolestaan pitää erityisesti fantasiasta ja pitää liian realistisia kirjoja tylsinä. Itse olin lapsen jo realismin ihannoija ja ei ole aika minua muuttanut.

Vierailija
6/8 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on niin vähän sellaista mitä lapselle toivoisi, että siitä ei viitsitä kirjoittaa.

Vierailija
7/8 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi voisi lukea esim. Tiina- kirjoja? Kun itse luin niitä aikoinaan, niin kertoihan ne jo silloin muutaman vuosikymmenen takaisesta elämästä mutta ei se minun lukemistani haitannut ollenkaan.

Vierailija
8/8 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..on typerästi laitettu mm. pleikkarit ja iPodit mukaan pikkulapsille suunnattuun ohjelmistoon (mm. Pikku Kakkonen!). Niistä hämmennyin minäkin, vaikka olen alle kolmekymppinen...

t. järkyttyneenä katselin uutta versiota Postimies Patesta, jonka tarina meni niin vauhdilla ettei perässä meinannut pysyä edes aikuinen...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän