Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäiselle voi alkaa antaa kotiruokaa, jossa on maitoa?

Vierailija
21.03.2011 |

Tai esim. tehdä puuron tavalliseen maitoon?

Onko se 1v. raja?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen ainaki ollut 1v, nykyään moni antaa jo nuoremmallekin. hoidin juuri 10kk vanhaa lasta, joka joi lehmänmaitoa.

Vierailija
2/4 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olen tehnyt niin että olen antanut hapanmaitotuotteita n. 10 kk ikäselle ja parin viikon kuluttua siirtynyt asteittain tavalliseen rasvattomaan maitoon.

Rasvaa sitten lisännyt puuroon rypsin muodossa.

Puurot on alussa meillä ollut ihan kauraa, ruista, 4- viljaa ja siihen veteen keitettyyn olen laittanut korviketta sekaan. Näillä pärjää sen että lapsi 10 kk.

Maitopohjasia puuroja ja muuta ruokaa olen antanut kun lapsen masu maitoa kestää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytin omaa tyttöä 9kk neuvolassa tuossa pari viikkoa sitten ja siellä sanovat, et 10kk ikäisenä saa alkaa kokeileen maitotuotteita, ensin just happamilla tuotteilla, koska vatsa kestää niitä paremmin..mutta jos vaan ei oireile vatsaa, niin käsitykseni on, että tuo 10kk on raja..

Vierailija
4/4 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa ruokaa jo nelisen kuukautta. Ilman suolaa. Piimää on juonut saman ajan. On perheen neljäs lapsi ja esikoisen kohdalla emme todellakaan poikenneet neuvolan ohjeista. Nyt jo hieman miestä hymyilytti lasta neuvolassa käyttäessään, kun ravitsemusterapeuttityttönen (hieman reilu parikymppinen) kauhisteli nelikymppiselle puolisolleni (puolison kertomana), että "Aikaisin olette aloittaneet maitotuotteetkin... Onkos tätä vauvaa imetetty?" Mies oli vastannut siihen, että jos vanhat merkit kutinsa pitää niin pari vuotiaaksi.

Jos vauva on perusterve, eikä allergiaan taipuvainen, voi hapanmaitotuotteita aivan huoletta antaa jo 9-10kk vanhalle. Ei ne ennekään ole niistä rikki menneet ja ennen vanhaan oli vähemmän allergioitakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme