miksei 10kk ikäiselle pitää antaa maustamatonta jogurttia?
miksei voi antaa jotain "perusjogurttia", tyyliin banaania tai jotain? tuli mieleen tuosta toisesta jogurttikeskustelusta...tai vaikka Kidius-jogurttia?
ja milloin sitten voi antaa tavallisia jogurtteja?
Kommentit (14)
Maustetut jogurtit ovat sokeripommeja, joita ei pitäisi kenkenkään syödä. Meillä kylläkin niitä syö kaikki (yli 2 v). Kidiukset tosin ovat niin ällöttävän makeita, ettei niitä viitsi syödä.
katsoin kidius-jogurtin tuoteselostettaa:
maito, sokeri, muunnettu perunatärkkelys ), punajuuriväri, aromit, matriumsitraatti, jogurttihapate, lactobacillus rhamnosus GG-hapate, d-vitamiini. Lisäksi maininta, että on säilöntäaineeton.
Jos ihan puhtaasti haluaisi elää, niin tuo muunnettu perunatärkkelys ja aromit olisi vähän kyseenalaisia. Muuten aika puhdasta. Sokeria tietty on, mutta mulle se on ok. Ei me pelkkää jogurttia syödä päivät pitkät...
on kai niitä sokerittomiakin? ap
On yleisemmin niitä sitten, joissa aspartaamia tai muuta keinotekoista makeutusainetta. Mieluummin sitä sokeria sitten.
ja todellakin täynnä lisäaineita, tyyliin banaani- ja mansikkajogurtti ovat lähinnä täynnä aromeita, eivät oikeaa tuotetta.
Mä olen ostanut litran maustamattoman jogun ja siihen sekoittanut hedelmäsoseita.
koska ajatellaan niiden aiheuttavan sokerikoukun. Siitä lähtee hillitön alamäki ja lapsesta tulee syrjäytynyt ja nuorisorikollinen tuosta noin vaan. Sitä odotellessa....annoin itse A-jugurtteja, välillä natural, välillä marjajuttuja. Koostumukseltaan monet maustetut ovat vähän ehkä röhnäisiä; ne marja -ja hedelmäroippeet voivat olla jollekin yök.
Sokerittomissa on sitten kaikenmaailman makeutusaineita! Ei niitä ainakaan pienelle, eikä mun mielestä isommallekaan.
Sokeri on kuitenkin luonnontuote. :)
Keinotekoisia makeutusaineita! Ja vaikka mitä mitä aromeita ja väriaineita.
Miksi ei muka vois syödä ihan tavallista jukurttia niinkuin ennevanhaankin? Silloinkin lisättiin itse jukurtin sekaan mitä haluttiin.
Ostan hedelmäsoseita tai soseutan itse hedelmiä jukurtin sekaan, tai marjoja ym.
Sokerittomissa on sitten kaikenmaailman makeutusaineita! Ei niitä ainakaan pienelle, eikä mun mielestä isommallekaan. Sokeri on kuitenkin luonnontuote. :)
vaikka valion luomua, sitten lisää itse siihen vaikka banaania jos haluaa
Kyllä ne kevytjugurtit on nimenomaan niitä lisäainepommeja ja tietysti ulkomaalaisista suurin osa. Normaali valion jugurteissa ei oo mitään älyttömiä lisäaine määriä (niinkuin joku jo kidiuksen tuoteselosteen kirjoittikin) ja sokeri on puhdas luonnontuote joten fiksumpi sitä on syödä kun niitä aspartaameja ja keinotekoisia aromeja.
Ei ole lisäaineita mutta on sokeria. En kuitenkaan ole täysin sokerikammoinen. Lapseni saavat syödä esim. keksejä ja pullaa silloin tällöin, lettuja hillolla ,rahkaa, kiisseleitä jne. Kaikissa niissä on sokeria. Lapseni eivät ole ylipainoisia, joten en oikein ymmärrä, miksi minun pitäisi heitä tuolta sokerilta varjella (ovat itse asiassa aika laihoja).
Sokerikoukkuun jäävät varmimmin ne lapset, jotka eivät koskaan saa maistaa näitä suht tavallisia herkkuja ja jotka sitten kehittävät niistä elämää suuremman jutun. Ystäväperheen lapset koukuttuivat sokeriin kouluikäisinä, kun sitä ennen eivät olleet saaneet edes maistaa mitään, missä oli sokeria. Koulussa kaverit sitten vähän opastivat sokerin ihanaan maailmaan, ja molemmille tuli jo parissa vuodessa reippaasti painoa lisää ja kylässä ahmivat kahdessa sekunnissa kaikki sokeripitoiset herkut.
Toinen tuttavani taas pelotteli ylipainolla ja läskillä ja molemmat tyttönsä kärsivät nyt syömishäiriöistä (anoreksiasta luultavimmin, mutta ovat vielä alakouluikäisiä). Hurjan laihoja tyttöjä ovat, ei miinuskäyrät oikein riitä...) Olen sitä mieltä, että kohtuus kaikessa, ja sitä pitää opettaa lapsillekin. Toinen lapsistani on kamalasti herkkujen perään (vaikka en raskausaikanani syönyt mitään makea, siinäkö ehkä syy?), eikä oikein osaa tätä kohtuusasiaa. Toinen taas pitää muunlaisista jutuista, ja suurinta herkkua on syödä sokerittomia kurkkupastilleja...
niissä on sokeria ja lisäaineita ihan älyttömästi