Yksinhuoltajat automaattisesti lastensuojelun asiakkaiksi!
Yksinhuoltajilla ei ole antaa tarpeeksi aikaa lapselleen, joten lapsi jää huomiotta niin fyysisesti, psyykkisesti, henkisesti ja emotionaalisesti.
Kommentit (27)
Ap puhuu itsestään ja omasta kaveripiiristään.
olimme vielä ydinperhe johtuen juurikin alkoholisti-isästä, joka hakkasi minua ja koko perhe kärsi.
Nyt kaikki hyvin, kun olen yh:)
perheväkivaltaa :(
Muuten, parisuhdeväkivallassa nainen lyö yhtä paljon mitä mies, eli on myös hakkaavia naisia, ikävä kyllä. Moni nainen myös juo liikaa.
Mutta pientä yleistystä, että kaikki yh-perheet olisivat sellaisia perheitä, että äiti oli puhtoinen ja perheen isä juoppo. Ei. On monenlaisia tarinoita, miksi äiti tai isä on alkanut yksinhuoltajaksi.
Minulla on ydinperhe ja olen onnellinen, kun mieheni on raitis ja ei ole väkivaltainen. On hyvä isä ja aviomies. Itsekin olen raitis ja en ole väkivaltainen. Meidän perheessä asiat hyvin ja siitä olen kiitollinen.
Enää ei tarvitse koko ajan olla varuillaan ja pelätä. Ex-mies sairastui vakaviin mt-ongelmiin ja ero todellakin oli ainoa vaihtoehto koska koko muun perheen jaksaminen kärsi miehen sairaudesta. Eron ansiosta elämämme PALAUTUI NORMAALIKSI ja arkemme on nykyään ihanaa rauhallista yhdessäoloa ja normaalia perhe-elämää ilman painostavaa ilmapiiriä ja jatkuvaa pelkoa henkisesti epävakaan puolison arvaamattomuudesta. Tiedän kuitenkin useita perheitä joissa vaimo on jäänyt mt-ongelmaisen (tai päihdeongelmaisen) miehen "omaishoitajaksi" ja siinä sivussa yrittää vielä selvitä kaikesta kodin- ja lastenhoidosta yksin. Monesti noissa tapauksissa ongelmia yritetään pitää piilossa kulissien sisällä ja esitetään onnellista ydinperhettä jossa kaikki on hyvin.
Tulepa sanomaan tuo ap päin naamaa.
Enää ei tarvitse koko ajan olla varuillaan ja pelätä. Ex-mies sairastui vakaviin mt-ongelmiin ja ero todellakin oli ainoa vaihtoehto koska koko muun perheen jaksaminen kärsi miehen sairaudesta. Eron ansiosta elämämme PALAUTUI NORMAALIKSI ja arkemme on nykyään ihanaa rauhallista yhdessäoloa ja normaalia perhe-elämää ilman painostavaa ilmapiiriä ja jatkuvaa pelkoa henkisesti epävakaan puolison arvaamattomuudesta. Tiedän kuitenkin useita perheitä joissa vaimo on jäänyt mt-ongelmaisen (tai päihdeongelmaisen) miehen "omaishoitajaksi" ja siinä sivussa yrittää vielä selvitä kaikesta kodin- ja lastenhoidosta yksin. Monesti noissa tapauksissa ongelmia yritetään pitää piilossa kulissien sisällä ja esitetään onnellista ydinperhettä jossa kaikki on hyvin.
ollut juoppo ja/tai mt-ongelmainen ja mies raitis. Ja vielä eron jälkeen lapset määrättiin äidille, mitä en ymmärrä yhtään.
Itsellä onneksi raitis ja onnellinen ydinperhe.
Oppivat lapsetkin tekemään kotitöitä ja siinä samlla on mukava jutella päivän kuulumiset.
Lastenvalvojalla käydään AINA ja siellä vahvistetaan se vanhempien keskinäinen sopimus. Lastenvalvoja huolehtii, että sopimus täyttää lain kirjaimet.
Jos sopimusta ei saada lastenvalvojan avulla, tuella, kompromisseillä jne syntymään, mennään käräjille ja tuomari tekee päätöksensä.
Lastensuojelulla tässä asiassa ei ole mitään tekemistä !!