^^MAALISMUSSUT tiistaihin^^
Huomenta kaikille! =)
Kylläpäs oli ihan mielettömän kylmä täällä hesassa aamulla kun tuli töihin. Ihan nenu punaisena sai aloittaa työt! Toivottavasti ei tuo flunssa tartu kun puolet työkavereista on kipeenä.
Olin eilen miehen mukana kun osti talvirenkaat autoon. Kannattaa varmaan piakoin vaihtaa ettei vaan pääse liukkaat yllättää. Varsinkin kun hän aika paljon ajaa jokapaikkaan kuten salille ja töihin. Ja sit huomenna olis neuvola jälleen kerran! Tällä kertaa onkin sijainen ja vakkari jätti viimeksi sijaiselle viestin, että nyt täytetään se äitiyspakkaus-hakemuskaavake! Ja pääsee taas kuulemaan asukin sydänääniä =)
Masussa tuntuu elämää jo lähes päivittäin. Välillä alavatsaa juilii eli niitä kohdun kuuluisia kasvukipuja taitanee olla. Ei se vatsan kasvaminen niin kivutonta olekaan, mutta ihmehän se olisi jos se ei missään tuntuisi. Selällään nukkumisesta oli puhetta vissiin eilen niin kyllä mä ihan huoletta olen nukkunut ja automaattisesti sitä tulee vaihdettua asentoa kuten normaalistikin nukkuessa jos pahalta alkaa tuntuu. Kaikilla ei ole sen suhteen ongelmia. Mun parhas kaveri kävi viimeisillään hammaslääkärissä eikä ollut mitään ongelmia maata selälleen. Hoitaja taas oli vähän väliä kysellyt tarviiko sun välillä nousta kun oli varmaan tottunut, että niin isomasuiset ei kauaa pysty selällään makaamaan ;)
Laitoin irc-galleriaan kuvia itsestä ja masukin näkyy (tai siis ei vielä oikeastaan vauva-masu niissä kuvissa). Jos joku haluaa käydä kurkkaa niin voin antaa osoitteen sinne. Onko muille kuvia ircissä?
Kommentit (38)
Kävin laittamassa irc:iin oman keskustelusivun nimellä maalismasut 2006. Ekaa kertaa kokeilin moista joten toivotaan että toimii. Löytyy jostain sieltä muut kohdasta.
Meillä kanssa maanantaina neuvola. Pitis sitten saada ne kelan paperit. Viikkoja silloin juuri 22+1. Taidan ottaa pakkauksen kun on nuo pienimmät vaavin vaatteet tullu annettua pois. Jos rahana otan menee se kuitenkin johonkin muuhun kuin vaatteisiin ja tarvikkeisiin.
Masukki ottaa myös kantaa keskusteluun. Potkuttelee sen verran kovasti että taitaa olla myös pakkauksen kannalla. palilen taas illemmalla!
Laittakaa kommenttia toimiiko irc? En osaa linkkejä laittaa joten jos joku haluaa opastaa niin olisin oikein iloinen.
Haa nythän mä sen hokasin.Eli tossa tuo maalismasujen irc yhteisö.
http://irc-galleria.net/channel.php?channel_id=1214699
ja tässä miun oma
http://irc-galleria.net/archive.php
Täältä löytyisi maaliskuisille oma yhteisö. http://groups.msn.com/Maaliskuiset06
Meitä maalismammoja on sielä jonkin verran, mutta aktiivisia kirjoittelijoita vain muutama, Joten tämä yhteisö ei ole kerennyt vielä " jengiytymään" ja uusille jäsenille löytyy tilaa!!! Se on suljettu yhteisö, jonne vain jäsenillä on asiaa, joten vähemmän julkisuutta kaipaaville oikein mainio paikka. Sinnekin voi lisäillä myös kuvia ja löytyypi myö chatti, jossa vaidaan rupatella ihan reaaliajassa.
Se siitä mainostamisesta ja omaan (.), jossa ei kyllä ihmeitä kummempia. Kaveri on ruvennut muksimaan ihan kunnolla jo potkuja satelee pitkin mahaa :) Meilläkään ei ole mies tuntenut liikeitä, mutta eipä ole tainnut kolmea kertaa enemmän edes kokeilla ja silloinkin jaksaa odotella vaan max. minuutin. Taitaa monen muunkin miehen kohdalla olla näin, kun kyse on nyt " jo" toisesta lapsesta...
Teillä taisi olla puhetta viikonloppuna kehdoista. Meillä oli esikoisella alussa isänsä vanha kehto käytössä ja oli kyllä mun mielestä todella hyvä! Meillä kehto oli ihan sängyn vieressä kiinni ja yöllä ei tarvinnut edes nousta ylös sängystä kun imettämään piti ryhtyä, vaan vauvan pystyi siitä makuuasennosta nostaa viereen tisuttelemaan...
Sammi rv 21
Kävin liittymässä sinne. Siis jos ei ole rekisteröitynyt niin ei pysty keskustelemaan ja kommentoimaan... (tiedoksi niille kelle irc on ihan uusi juttu) Mun mielestä tosi kätevä kun nimimerkkiä klikkaamalla pääsee katsomaan toisen kuvia.
Oli ihana rv11 ultrakuva kyllä sulla siellä =)
2become1- mietin ihan samaa, eli en kuitenkaan vielä ole 100-varma että poika olis tulossa, mutta siltä se nyt vaikuttaa... kattelin niitä kuvia ja kaikissa muissa kuvissa napanuora näkyi huomattavasti vaaleampana kuin tuo " vehje" vauvan jalkojen välissä.... ja se napanuora on vähän semmonen kiharainen.... no saa nähhä uskaltaudunko ostamaan joitain poikamaisia vaatteita. Mies on kyllä ihan varma että poika on tulossa, vaikka koitin vähän rauhoitella häntäkin ;) säilyypähän jännitys loppuun asti, mies kun meillä oli innokkaammin sukupuolta etukäteen selvittämässä...
Yahoon puolelta osoitteesta http://groups.yahoo.com/group/Maalismussut/
Tervetuloa!
:)Katala
[color=Palevioletred]Nyt on neuvolassa käyty huoli vauvasta heittämässä romukoppaan. Siellähän se " mosse" kovasti jumppaili, sydän jumpsutti tuossa 145 tietämillä ja sitten rupes " mossea" ärsyttämään painelu ja lähti dopplerin alta pois. Just kun olin neuvolaan soittanu, niin " mosse" halusi rauhoitella äippää ja heitti masussa kunnon voltin, niin että masu oikein heilui.
[b]Pinja[/b], laita vaan eka kuva sähköpostirinkiin, niin eiköhän me muutkin sitten uskalleta laittaa kuvia kiertoon. Mäkin oon kovasti ootellu ekaa postia, mutta eipä ole kuulunut ja ite en kuitenkaan oo saanu aikaiseksi sitä lähetettyä. Nyt vaan kaikki masua kuvaamaan.
Hammastarkastuksista raskausaikana kyseli [b]Lyytikki[/b]. Täällä Järvenpäässä ei ainakaan odottajat pääse ilmaiseksi eikä jonojen ohi. Mäkin varasin ajan jo tossa elokuun lopussa, mutta vieläkään ei oo ajasta kuulunut mitään... saa nähdä, onko " mosse" jo syntynyt ennen kuin pääsen hammaslääkäriin. Ientulehdusta kyllä pukkaa päälle, hampaita pestessä tulee monesti verta. Onko muilla tätä ongelmaa?
Ai niin, kiitokset paranemistoivotuksista [b]Pinja[/b]!
-M-
Minä täällä taas....
kävin hammaslääkärissä muutamia viikkoja sitten, ja vaivana lähes koko suun alueella ientulehdus, minkä takia verta tuli todella paljon aina hampaita harjatessa. Hammaslääkäri kehoitti käyttämään hammaslankaa päivittäin ja harjaamaan hampaita veren vodosta huolimatta kauemmin kuin tavallisesti. Jo parin illan hammaslangan käyttö vähensi verenvuotoa huomattavasti.
Ientulehdus on kuulemma todella yleistä raskaana ollessa, eikä vaarallista. Lääkäri kyllä kehoitti synnytyksen jälkeen käymään hammashoitajan luona tarkistuttamassa tilanteen... Mitenköhän sen ajan sit mustais tilata sinne ;)
Helsingissä ei päässyt ainankaan ilmaiseksi tarkastukseen, eikä luultavasti ohi jononkaan, vaikka kyllä mainitsin raskaudesta ja sain ajan parin kuukauden pähän.
Kävin katsastamassa sun profiilin myös. Aikamoinen hurmuri teillä. Saatte pistää jonotusnumerot kun tytöille kun poika vielä kasvaa... Kiva kun irc toimii. Oon aika amatööri vielä näissä netti jutuissa. Menee tää kehitys sen verran muutamassa vuodessa eteenpäin.
[color=Palevioletred]hammaslankavinkistä! Pitääpä heti tänä iltana ottaa käyttöön. Sitä kun tuolla kaapissa kyllä on, mutta oon vaan niin laiska sitä käyttämään. Ja harjannut olenkin verenvuodosta huolimatta.
-M- (asunko mä kenties täällä?)
Kävin esikoista odottaessa hamm.lääkärillä ja ikenet vuosi verta helposti aina harjatessa. Ientulehdusta ei todettu, mutta sanoivat raskaushormoonien aiheuttavan ikenien vetäytymistä yms. Kävin 6kk synnytyksestä uudelleen ja kaikki oli ok. Eli monkey no panic, mutta hampaita on tietysti hyvä hoitaa langalla aina, kun muistaa! ;=)
Mä en ainakaan jaksa säheltää noissa irc jutuissa. Ihanaa, ett osaatte laittaa linkkejä yms. ett saa klikkauksella katottua. Kannatan meidän e-mail listaa, jonne jiggy jo ehti kuvat laittaakin.
Eli muualta Suomesta olevat (ette pääse tapaamisiin H:kiin) osallistukaan e-mailla mukaan niin nähdään kuvia jne.
Pinja
Miten siihen listaan pääsee? Olisin kiinostunu. Mulla on vaan noita kännykällä otettuja kuvia, ei kovin tarkkoja. Ja nyt ei ole piuhaa jolla sais ne koneelle.
Kirjoitit hammaslääkäristä, joten:
Kävin yksityisellä hammaslääkärillä paikkauttamassa reikiä :(
Hän suositteli ´ja halusi kuvata koko suun/hampaat. En ole vielä mennyt, enkä ajatellutkaan mennä (aika kallista varmaan yksityisesti), mutta jäi kiinnostamaan että eikö raskaana oleville kuvausta voi tehdäkkään?? Lääkäri tiesi minun olevan raskaana! Nyt rupesi pelottamaan, että milläköhän myrkyllä se mut puudutti...
Muuten ei kummempaa. Yritän järjestää niin että pääsisin tapaamiseen.
Monkey, me asutaan lähekkäin, me nimittäin keravalla!!
MONIKO aikoo mennä 4d ultraan ja mihin???
T. Suzy rv 20+1
Tullut taas enempi taustailtua, mutta jos nyt välillä kirjoittelis itsekin.
Tänään käytiin lastentarvikkeessa katselemassa rattaita ja kyllä valinta on vaikea, vaikka olin jo valmiiks päättänyt, että ceroxit, niin vielä jäin miettimään oisko city crossit kumminkin. No ehtii tässä miettiä. Monesti olen kuullut, että lastentarvikkeessa ei saa palvelua, niin meitä olisi kyllä palvellut useampikin myyjä :-D Taidettiin olla huomiota herättävä poppoo kun oli muksut mukana.
Mulla on sitten perjantaina rakenneultra, sain siis ajan vasta kun soittelin naikkarille, np-ultran tekijän olisi se pitänyt antaa. No onneksi saatiin lastenhoitaja suht lyhyellä varoitusajalla. Me ollaan päätetty mennä myös siihen 4d- ultraan, paikkaa vielä mietitään, vähän ollaan kallistumassa femedan puoleen. Mutta vasta ensi viikolla meinasin aikaa varailla.
Sunniva rv 18+5
Moi!
Mäkin kävin hammaslääkärissä poistattamassa viisurin ja kertoi tuo setä, että puuduttaa voi kyllä, siitä ei ole mitään haittaa, mutta röntgenkuvia ei voi ottaa, kun siitä tulee sitä säteilyä, joka on haitaksi muutenkin, mutta sikiölle erityisesti!! Siksi noita hammaskuvia ei mielellään oteta raskaana olevilta.
Onko muilla jatkuva nälkä-oireyhtymää:)??? Mulla on nyt tullut sama kuin esikoisella, että voisi syödä usein ja paljon ja nimenomaan tekee mieli ihan kunnon lämmintä ruokaa!! Sinänsä ei siis harmillista, mutta kun en haluaisi, että ihan järjettömästi tulisi kiloja, niin pitäisi vähän kuitenkin hillitä... ;)
Oli muuten helpottavaa lukea täältä, että moni muukin ihmettelee liikkeiden vähyyttä tai että niitä ei tunnu vielä juurikaan, kun olen alkanut jo miettiä kaikenlaista, kun liikkeitä ei oikeastaan tunnu, välillä sellasta mönkimistä vaan ja kerran olen ollut tuntevinani 2 potkua, kun aamulla heräsin...
Voisiko joku asiasta enemmän tietävä valottaa noista kuvajutuista ja saiteista enemmän meitä, jotka emme siitä kovasti tiedä??? Minustakin olisi kiva nähdä kuvia ja voisin ottaa ja laittaa sinne omianikin, jos yleisesti sellainen maalismussut kuvagalleria perustetaan....
Täällä oli aamulla -10, joten kylmää oli kyyti töihin lähtiessä. Kuitenkin minusta on tosi kiva, kun tulee vihdoin talvi, itse en oikein tästä syksystä välitä... Vointeja kaikille!!
Urkki rv 19+0
[color=Palevioletred]Täällä taas... eikö mulla oo muuta elämää? =) Kiva, kun [b]jiggy[/b] oli rohkeasti aloittanut sähköpostiringin omilla masukuvillaan. Kiva päästä seurailemaan muidenkin mahan kasvua. Sähköpostirinkiin voi siis ilmoittautua [b]Santulle[/b], joka laittoikin tähän pinoon aiemmin sähköpostiosoitteensa, johon voi käydä ilmoittautumassa. Käykää kaikki halukkaat ilmoittautumassa mukaan.
Tänään sitten ratkesi tää mun työtilannekin. Rehtori lupasi asiaa viime viikolla selvitellä ja tänään soittikin mulle ja kertoi, että laittavat paikan hakuun tammikuun alusta eli mulla työsuhde katkeaa 31.12.05. Ei kauheesti harmita, koska olin tähän jo osannut hiemna varautua, koska onhan heidän helpompi saada sijainen puoleksi vuodeksi kuin pariksi kuukaudeksi. Ja toisaalta ihan kiva jäädä ajoissa kotiin ennen vauvan syntymää, eihän sitä ees tiedä, kuinka olis töissä loppuun asti jaksanut. Oon siinä sitten ansiosidonnaisella puolitoista kuukautta ja kun vielä neidin hoitomaksut jää pois, niin taitaa tulotkin olla sen jälkeen aikalailla plusmiinus 0. Täällä siis jäädään kotiin 22.12. alkaen. Nyt pomppasi työmotivaatio kattoon =)
-M-
[color=navy]Täällähän on taas aktiivisesti porinoitu :) Mulla ei ole kuvia ircissä, mutta käyn siellä mielelläni kattelemassa muiden masuja. Sähköpostirinkiin en taida jaksaa, kun ei ole kuviakaan digimuodossa todennäköisesti. Olipa kiva kuulla, että jollakin oli hyvä kokemus kehdosta vauvan sänkynä! Ehkäpä siis sittenkin kokeilemme ja varastossa on kyllä tilaa, jos jää käyttämättä.
Ja oma napa tuntuu olevan lähellä, joten kerronpa että neuvolassa tänään kävin ja pikkusydän jyskytti 158krt/min! Ja kätilö kertoi vauvan kovasti potkivan ja liikehtivän, kun dopplerista kuului aika kovat häiriöäänet ;) Huomenna sitten ultraan!!! Jännittävää. Täällä Oulussa ultraajana on lääkäri ja tuntuu jotenkin turvalliselta, että jos onkin jotain häikkää. En uskalla vielä sanoa tunteneeni liikkeitä, mutta ehkäpä pian... Kaikki siis oli ok ja ens kerralla sitten sitä paperisotaa siellä. Ääh, kurkku tuntuu karhealta ja en halua nyt sairastua! Pikaista paranemista poteville, tais olla useampi odottaja flunssassa.
Monkey: Kivaa varmaan tietää, mitä tuleman pitää töiden suhteen. Mulla tilanne nyt se, että työt jatkuu tammikuun alusta ja jään sitten siitä äippälomalle/saikulle. Ainoa vaihtoehto on, että työt loppuis, että se tyyppi jota sijaistan tulee takasin töihin mikä on aika epätodennäköistä. Mulle sopii kyllä, ja sopparikin pitäs periaatteessa kirjottaa sitten vuodeksi, kun se on niin pitkään virkavapaalla. No sen näkee sitten tässä joulukuussa miten käy.
Olettekos ajatelleet vakuuttaa masuasukin ennen syntymää? Jotenkin tuntuu, että pitäs ottaa sellainen vauvavakuutus, mutta en jaksais millään kilpailuttaa kaikkia firmoja... Kertokaa, jos on hyviä kokemuksia jostain yhtiöstä!
Nyt herätän miehen ja lähdetään kauppaan. Illan jatkot!
~cadavera~ rv18+2
Paitsi että hampulääkäriin on nyt mentävä! Jo lauantaina rupes särkeen hammasta ja eilen oli taas parempi kunnes viime yönä taas särki eli eipä juuri oo nukuttu kun panadol ei hammassärkyyn kovin hyvin auta : ( Noh mutta jos sais 45 min päästä helpotusta tähän..Onneks ei aivan sietämätöntä ole mutta pakko mennä lekuriin ennekun sellaseks käy.. Inhoon hammaslääkärissä käyntiä, mutta vuosittain olen pyrkinyt tarkastuksessa käymään.
ONko muilla paikkakunnilla ilmaista hammastarkastusta odottaville äideille?
Täällä on mutta ajat kovin pitkälle..Varasin ajan jo elokuun alussa ja eka aika piti olla 31 pnä tätä kuuta jonka sitten hammashoitolasta peruivat ja vaihtoivat vasta ens helmikuulle!!!! Ja minä soitin että " luuletteko että pystyn makaamaan enään siinä vaiheessa ison mahani kanssa " Sainkun sainkin ajan peräti tammikuulle. Ihme touhua!
Masussa ei erikoista. Välillä kova myllerrys päällä niilolla mutta rauhallinen kaveri ollut viimepäivät.
Illalla mennään lasten kans mun kaverille kyläileen kun isukki on iltavuorossa. Palaillaan huomenissa tai illalla. Moido!