^^MAALISMUSSUT tiistaihin^^
Huomenta kaikille! =)
Kylläpäs oli ihan mielettömän kylmä täällä hesassa aamulla kun tuli töihin. Ihan nenu punaisena sai aloittaa työt! Toivottavasti ei tuo flunssa tartu kun puolet työkavereista on kipeenä.
Olin eilen miehen mukana kun osti talvirenkaat autoon. Kannattaa varmaan piakoin vaihtaa ettei vaan pääse liukkaat yllättää. Varsinkin kun hän aika paljon ajaa jokapaikkaan kuten salille ja töihin. Ja sit huomenna olis neuvola jälleen kerran! Tällä kertaa onkin sijainen ja vakkari jätti viimeksi sijaiselle viestin, että nyt täytetään se äitiyspakkaus-hakemuskaavake! Ja pääsee taas kuulemaan asukin sydänääniä =)
Masussa tuntuu elämää jo lähes päivittäin. Välillä alavatsaa juilii eli niitä kohdun kuuluisia kasvukipuja taitanee olla. Ei se vatsan kasvaminen niin kivutonta olekaan, mutta ihmehän se olisi jos se ei missään tuntuisi. Selällään nukkumisesta oli puhetta vissiin eilen niin kyllä mä ihan huoletta olen nukkunut ja automaattisesti sitä tulee vaihdettua asentoa kuten normaalistikin nukkuessa jos pahalta alkaa tuntuu. Kaikilla ei ole sen suhteen ongelmia. Mun parhas kaveri kävi viimeisillään hammaslääkärissä eikä ollut mitään ongelmia maata selälleen. Hoitaja taas oli vähän väliä kysellyt tarviiko sun välillä nousta kun oli varmaan tottunut, että niin isomasuiset ei kauaa pysty selällään makaamaan ;)
Laitoin irc-galleriaan kuvia itsestä ja masukin näkyy (tai siis ei vielä oikeastaan vauva-masu niissä kuvissa). Jos joku haluaa käydä kurkkaa niin voin antaa osoitteen sinne. Onko muille kuvia ircissä?
Kommentit (38)
Eilen oli vihdoin rakenne-ultra ja kaikki kunnossa !!!!!
Kättärillä ei ainankaan meidän kätilö saanut kertoa sukupuoli arviotaan, mutta kun osoitettiin kiinnostusta tietoon, kätilö nappasi meille kuvan vauvasta sellaisesta kuvakulmasta, ettei jäänyt epäselväksi, että poika taitaa olla tulossa. Oli hyvä kätilö, hän ei rikkonut " sääntöjä" kun hänhän ei sanonut mitään, antoi vaan kuvan hymyillen ;)
No nyt sit ollaan tuijoteltu kuvaa ja mietitty voidaanko luottaa omaan arvioon, mutta tosiaan vaikuttaa siltä ettei se " juttu" siellä jalkojen välissä voi olla mitään muuta ;o] Taidetaan uskaltaa hankkia ainankin vähän poikamaisia vaatteita valmiiksi.
Nyt vaan pitää malttaa pitää tieto salassa ystäviltä ja sukulaisilta. ei haluta kuitenkaan muiden tietävän.
Oli kivaa nähdä vauva ja kuulla että kaikki on kunnossa. vauva oli virkeällä tuulella ja jumppasi melkoisesti. Liikkeita vaimentaa istukka kohdun etuseinässä, joten oma arvauskin osui oikeaan, noiden liikkeiden vähyyden suhteen. Vauva siis liikkuu paljon, mutta istukka vaimentaa liikkeitä niin etten vielä tunne kun pienen osan niistä. ja siitä syystä liikkeet alkoikin tuntua myöhään.
Mukavan aurinkoisa tiistaipäivää kaikille =o]
Fiona+ masu-asukki 20+2
Onpa hiljainen aamu, kun vasta N82 on ehtinyt kirjoitella kuulumisiaan.
Meille selvisi eilen, että masussa potkii pieni POIKA, eli esikoispojalle saadaan painikaveri. =) Jotenkin tiesinkin jo ennen ultraa kumpaa odotellaan... Samalla selvisi, että minulla on istukka takaseinässä ja toinen, ns. lisäistukka edessä! Eipä tuosta kuulemma mitään haittaa ole, mutta ihan hyvä tietää synnytystä ajatellen, että sieltä pitäisi tulla ulos enemmänkin tavaraa. Viime kerralla minulla oli hiukan liian pieni istukka ja nyt niitä on kaksi, tasan ei käy... =)
Muuten olo on loistava ja pikku heppu potkii ja liikkuu erittäin aktiivisesti. Masukin pullahti viikonloppuna navan yli, niin ettei enää vieraillekaan jää epäselväksi " lihomisen" syy.
Selällään makailen vielä ilman mitään ongelmia, mutta pitkään istuessani vähän " kasassa" , tulee helposti todella huono olo. Johtunee siitä, että nuo edellä mainitut istukat sijaitsevat molemmat ihan kohdun yläosassa.
Mutta nyt taas töihin.
AliisaS rv 20+1
En ole ehtinyt palstailla pitkään aikaan, mutta nyt sitä aikaa piisaa... :) Tunnistin viime lauantaina ensimmäiset liikkeet. Tunne oli aivan ihanan mahtava! Aluksi mietin, ku eka lapsi on tulossa, että voiko ne liikkeet olla vauvan, mutta kyllä olen nyt täysin varma siitä. Ihanaa, kun saa tuntea oman lapsen liikkeet ja olemassa olon, vaikka sitä ei vielä näekään. Ens viikolla on neuvola. Toivottavasti mekin täytellään silloin äitiyspakkauslappuja jne. On tosiaankin kiva kuunnella taas ääniä. Pari viikkoa on mennyt töiden takia isossa hälinässä, joten eilen oikein " heräsin" ku viikkoja on jo 18+5 (tänään). Jippii, pian ollaan puolessa välissä. Vaunujen hankintahinku on valtava. Onhan vielä aikaista, mutta olisi niin kiva saada omat vaunut. Ehkäpä me mennään marraskuussa jo niitä kattelemaan. :)
Kukas sitä laskettuaikalistaa on tehnytkään? Olisi kiva nähdä päivitetty lista ja seurailla, ketä listalla olikaan jne.
Aurinkoista päivää kaikille!
Tinttu81
rv 18+5
Meillä onkin tänään jännä päivä kun pikku kuopukselle 1,2v laitetaan putket korviin toistuvien korvatulehdusten takia (7antib.kuuria huhtikuustab lähtien..).
Jännittää lähinnä se nukutus- vaikka tiedän että pikku humautuksessa tehdään ja pikkuriikkinen toimenpide on kyseessä.Kyllä on tullut ajateltua niitä perheitä joissa lapsi on menossa johonkin suureen leikkaukseen- miltä heistä mahtaa tuntua. Minä kun raskaushormoneissani jännään jotain korvien putkitusta-hih!
Meillä tämä meno vieläkin keskeneräisessä talossa on suht haipakkaa- millon mitäkin hakemista,purkamista ja nostamista. Eilen oli pakko ottaa aikalisä, nippaili niin ikävästi alavatsalla ja jopa jotain menkkamaisia tuntemuksia tuntui. Toisaalta rauhoittelin mieltäni että samanlaisia epämiellyttäviä tuntemuksia vatsassa minulla tuntuu kun olen " ummella" . Makoilin kuitenkin enemmän ja juoksin vessassa ja lopulta ööö..tulosta syntyi;) ja pahin paineen tunne poistui.
Kasvukipujahan ne taitavat ne nippailut olla niinkuin olikos se N82 sanoikin, mutta se yhdistettynä muihin tuntemuksiin ja valkovuodon lorahteluun kyllä vähän säikäyttivät!
Mönkijä antaa onneksi kulua itsestään eli sillä ainakin kaikki hyvin:)
Neuvola on pitkästä aikaa ylihuomenna jolloin rv tasan 22 ja täytellään niitä kela-lappusia.
Nyt täyttyy mennä antamaan pikkupotilaalle vikat nestemäiset vellit, puolen tunnin päästä ei saa enää syödä eikä juoda.
terkuin jokuli ja mönkijä rv 21+5
N82, laita vain osoitetta, olisi kiva saada " kasvot" ihmisille keiden kanssa täällä keskustelee :) mulla ei ikävä kyllä ole siellä galleriassa kuvia.
Fiona: meidän esikoisen ultrakuvassa oli " mielettömän näköinen ase" siellä jalkojen välissä. kaikki katsoi kuvaa ja totesi heti että poikahan se on. Mutta se " ase" olikin sitten napanuoraa joka tuli jalkojen välistä ja tyttönen sieltä tupsahti :D Mutta jos teillä atnoi kätilö vähän muitakin merkkejä ilmeillään asiasta niin ehkä siellä sitten poika on tuloillaan!
(.) ja selkä kipuilee vähän väliä. kun eteenpäin kumarrun niin alkaa vatsasta kramppaamaan. samoin kaiki aivastukset ja niistämisetkin repii vatsaa ja tuntuu että napa irtoilee kiinnikkeistään. Jotenkin nyt alan asennoitua siihen että jos viikolle 25 pääsisi töissä niin sitten luovutan ilomielin ja jäisin kotiin. Niin erilainen tämä toinen raskaus on. Esikoisesta olin saikulla 3 päivää...
Nyt sitten ulkoileman raikkaaseen pakkaseen! Mulle alkaa jo tulla niin talvifiilis... lunta ja joulua odotellessa...
2become1 ja vilpuri 18+5
Voi kun ihmisilla on ihania ultrauutisia taas! Itsella on viela viikko odottelua.. Saa nahda bongataanko me mitaan siella jalkovalissa :)
N82, mika se Irc oikein on? Onko siella enemmankin masuja?
Omassa navassa ei uutta. Kova meno kohdussa jatkuu, joka on tietty tosi ihanaa. Sita ultraa odotellessa siis..
Mina nukun muuten viela selallani, ja olen kayttanyt tyynya masun tukena kylkiasennoissa.
Mutta nyt on mentava, parjailyja kaikille!!
Browniette 20+5
Laskettu aikani aikaistui runsaasti ja kolmatta vauvaani odotan syntyväksi maaliskuussa.
Kuinka sulle täytetään se lappu jo huomenna vaikka viikkoja oli 21+3 tänään? Mulla tulee huomenna se vaadittavat 22 viikkoa täyteen ja saan sen lapun torstaina. Kela vaatii että raskautta on kestänyt 154 päivää eli 22 viikkoa tasan (22+0). Eivät siis välttämättä hyväksy jos lappu on täytetty aikaisemmin " valmiiksi" . Siihen kun pitää laittaa päivämäärä ja allekirjoitus jne... No enpä tiedä, kerro huomenna kuin kävi!
Tänne ei kuulu ihmeempiä. Huomenna siis tulee se 22 viikoa täyteen ja torstaina saan enuvolasta kelaan paperit. Heti aion ne sinne viedä että saa nopeasti rahaa (en ota pakkausta vaan se 140e).
Tyttö tossa kiukkuu vieressä ja repii paidasta. Täytyy mennä leikimään:)
-Santtu ja VAlttu 21+6
[color=green]vau, sitä ollaan nyt sitten puolivälissä kun tänään viikkoja tasan 20! eilen kävin reiluun viikkoon ekan kerran liikkumassa flunssan jälkeen ja kyllä masussa oli sitten illalla ja yöllä elämää - pienellä oli energiaa aivan mahdottomasti.
N82, kiitti kysymästä - viime viikko oli tuhruttelun kanssa ihan kaamea ja perjantaina olin jo pienessä paniikissa. kuitenkaan kun mitään kirkasta punaista ei näkynyt ja vauvakin potki, ei päivystystä lähdetty tukkimaan. soitin eilen neuvolaan ja sain ylimääräisen lääkäriajan huomiselle, joten siellä varmaan selviää esim. limakalvojen kunto.
viime viikolla hammaslääkärissä kokenut ja kaikennähnyt hammaslekuri sanoi että varsinkin raskauden loppuaikana suun ja alapään limakalvot ovat " yhtä" ja molemmat turpoavat, joten esim. hammaslankaa kannattaa käyttää. muuten, täti oli aika närkästynyt kun tulin mahan kanssa vastaanotolle - ovat kuulemma yrittäneet sanoa neuvoloihin että raskaanaolevan ei kannata tulla tarkastukseen, ohjeistus on vanha, sillä nykyään lähes aina otetaan kuvat hampaista jolla oikeasti todetaan hampaiden kunto ja tätähän ei voi raskailta ottaa - tarkastus menee kuulemma nyt vähän mututuntumalla. no, nyt käyty.
anyways, mukavaa päivää kaikille! oli tosiaan kirpsakka keli ulkona.
:) Caddie ja Pirpana, rv 20+0
PS. HGIn seuraava tapaaminen KE 23.11, laittakaa päivä kalenteriin! [/color]
http://irc-galleria.net/view.php?nick=simbucca&image_id=21459003
En tiedä onnistuinko linkityksessä... Noissa kuvissa rv 18+ jotain eli
19 vko menossa. Laitan huomenna oikein kunnon sivukuvan (missä vauvakumpu näkyy) ku noissa ei vielä vauva-masu oikein näy =/
Browniette...en itsekään vielä kunnolla osaa käyttää tota ircciä. Luultavasti raskaana oleville on joku oma palsta sielläkin, täytyy tutustua tässä itsekin vähän paremmin koko palstaan. Huvittavaa ajanvietettä =D
Santtu81: Sitä mäkin kysyin viimeks, että voiko täyttää jo ennen rv 22, mutta kuulema onnistuu kun vain muutamasta päivästä kyse. No huomenna sit näkköö ;) Ja hyvä ettei teidän asunto ollut ihan tulessa/savussa kun menit kotio silloin meidän tapaamisesta ;) Osaa noi miehet kyllä vähän värittää noita juttujaan, hih
[color=Palevioletred]Mies lähti neidin kanssa aamupalan jälkeen käymään isomummulla ja sain taas hetken omaa rauhaa tai no aamupalatarpeiden siivousta, petien petaamista, ja pyykin viikkaamista ja uusien pesua eli sitä tavallista. Tännekin kyllä aina ehdin =)
Meidän virallista listaa kyseli [b]Tinttu81[/b]. Juuri eilen tein meille uuden listan, jossa esittelyt nyt aakkosjärjestyksessä, niin löytyy nimimerkit helpommin ja sitten lisäsin siihen tyttö-/ poikaveikkauksia/ -tietoja. Käykääpä lisäilemässä niitä sinne!
Masukuvia katselen mielelläni, niin pääsee vertailemaan kanssaodottajien masuja omaan masuun. Oletko [b]N82[/b] mukana meijän sähköpostiringissä? Sinnehän voistais laittaa masukuvia... vai, mitä mieltä muut ovat?
MASUTUUBISTA oli myös puhetta. Onko joku jo itse sellaisen ommellut? Huomenna olen menossa anopin kanssa kangaskauppaan, kun se lupasi mulle sellaisia tehdä. Itsellä kun on peukalo keskellä kämmentä ompeluhommissa. Mitat otinkin aiemmin jostain pinosta, jossa oli ohjeita tuubin tekoon. Millaisesta kankaasta ootte masutuubeja tehneet?
Minäkin olen vielä aivan huoletta makoillut selälläni, kun ei ole tuntunut yhtään hankalalta olo. Esikoista odottaessa muistan, että jossain vaiheessa selällään maatessa rupes pyörryttämään, mutta taisi olla viikkoja siinä vaiheessa jo enemmän. Onneksi en nuku selällään, niin ei tartte kauheesti muuttaa nukkumisasentoja.
Ja sitten (.), joka sisältää taas kerran purnausta (anteeksi jo etukäteen). Tää mun yskä ei tunnu helpottavan millään, viime yönä meinas mennä ihan oikeesti hermot, kun yhen aikaan yöllä jouduin nousemaan sängystä keittelemään kuumaa mehua, että sais yskimisen loppumaan. Sitä ennen olin jo pari tuntia yskinyt hullunlailla, välillä vessaan rynnäten kun meinaa tulla oksennus tai lirahtaa housuun. Siinä aina muistaa, että niitä lantiopohjanlihaksia pitäis jumppailla. Lisäksi yskiessä sattuu masuun välillä aika kipeästi ja nyt oon tän aamun aikana luonu itselleni paniikin, että vauvalla ei oo kaikki hyvin ja nyt vaan odottelen neuvolan soittoaikaa ja pyydän päästä tänään kuuntelee " mossen" sydänääniä. Toivottavasti pääsen... Liikaa vapaa-aikaa, niin ehtii kaikenlaista huolehtia... Torstaina pitäis palata töihin. Rinnat ovat tällä viikolla taas kipeytyneet tuolta sivuilta, välillä tuntui, että rinnat oli aivan kivuttomat. Onko muilla vielä rinnat kipeät? Masu on iso, eikä kyllä kenellekään jää enää epäselväksi, olenko raskaana vai turvoksissa.
Nyt pukeutumaan...
Monkey ja mosse rv. 18+6
[color=Palevioletred]heh, kävin kattoo sun kuvia tuolla irc:ssä ja tulipa itselle olo, että kylläpä mun masu on oikeesti iso. Esikoista odottaessa oli varmaan just tota samaa luokkaa kuin sullakin noilla viikoilla. Sillon esikoista odottaessa neuvolatäti mulle vakuutteli, että toista odottaessa se masukin jo paljon isompi. Moneen kertaan, kun häneltäkin kyselin, miks mun masu on niin pieni. Olin kyllästymiseen asti kuunnellut huomautuksia mun masun pienuudesta. Nyt vaan nautin, kun kaikki huomaa, mutta saa nähdä, mitkä on fiilikset lopussa... Esikoista odottaessa, kun ei tullut oikeestaan ollenkaan sellasta tukalaa oloa ison masun kanssa.
-M-
En oo ilmoittautunu siihen sähköpostirinkiin... onko se nimenomaan masukuvia varten? Ootteko jo lähetelleet masukuvia toisillenne?
[color=Palevioletred]Sillon, kun listaa suunniteltiin niin tarkoitus oli, että siellä voisi lähetellä kuvia ja sitten ehkä vaihtaa kuulumisiakin vähemmän julkisesti.
-M-
[color=green]N82, kangas on vielä samassa pussissa;) mulla ei ole konetta lähettyvillä, joten oli tarkoitus lähettää se äidille edellisten masutuubikankaiden seuraksi (mutta tuntui olevan niin töistä väsynyt että ajattelin " antaa taukoa" ja päätin että annan sen ensi viikolla kun nähdään, pärjäilen kyllä näillä kahdella mitä on).
monkeyllekin tiedoksi että tämä kaupan valmis tuubi on viskoosia, jossa elastaania hiukka mukana (aika napakka mutta elastaanin ansiosta kuitenkin joustavaa matskua). pitäisi olla helppo ommeltava, koolla kun ei nyt niin kovin väliä ole. kertauksena vielä että tämä valmis tuubi on siis ommeltu kahdesta hiukka a-linjaisesta palasta ja saumat siis molemmilla sivulla. palan yläosa on näissä yhdenkoon tuubeissa 36 cm (eli yläosan ympärys tuubiin ompelun jälkeen 72cm) ja alareunan leveys palassa 46 cm, eli kun valmis, on ympärysmitta alhaalta 92 cm. korkeutta on kaupan tuubissa 52cm, mutta tällähän ei niin väliä ole - tietty jos vähän pidempi, saa tuubin kankaan vielä mahan kasvaessakin kivasti rypyille esim. lantion kohdalta.
huh, tulipa taas sepustusta tuubista;)
Caddie [/color]
[color=green]öhöm, nää jutut tulee ihan pätkissä kun aina viestien välistä löytyy kommentoitavaa..
munkin piti liittyä email-rinkiin, mutta hotmail on sanonut itsensä irti siten että ohjelma ei suostu lähettämään posteja, vastaanottaa silti kiltisti. työpostin yritän rauhoittaa muulle liikenteelle. yritän löytää ratkaisun, joten kelles pitikään meiliä lähettää että pääsee rinkiin mukaan?
C [/color]
[color=Palevioletred]Kiitos mitoista! Huomenna vaan kankaita ostelemaan... kunpa vaan osais päättää värit...
Sähköpostiringin nimiä keräsi Santtu, mutta en kyllä nyt millään muista mikä se sähköpostiosoite oli, johon hän niitä keräsi. Tietty, jos sähköpostiosoite sellaista muotoa, ettei omistajaa tunnista, voithan laittaa sen tännekin, niin mä voin sen sitten lisätä siihen listaan ja laittaa kaikille eteenpäin. Tai sitten ootellaan, että [b]Santtu[/b] näkee tän vietsin ja kertoo osoitteensa. *huhuilee Santtua!*
Nyt neuvolaan soittamaan...
-M-
Mä ompelin masutuubin sen ohjeen mukaan jonka joku oli laittanut. Se ei mahtunut mun päälle! Lisäsin ympärykseen melkein 20cm ja nyt on hyvä:)
N82: Laitapa viestiä tulemaan emmi_04@netti.fi niin liitetään sut mukaan rinkiin.
Munkin pitäisi alkaa masukuvia ottamaan niin voisi sitten laitta kiertoon. Täytyy vaan pyytää miestä ottamaan töistä digikamera lainaan:) Meillä kun on vain noita " vanhanaikaisia" filmirulla-kameroita:)
-S
Mäkin oon odotellu kirjottaako kukaan sitä sähköpostia. Täytyy vissiin itse aloittaa se kuvien lähettely, koska vedän varmaan pohjat tällä masullani. N82 mahaan voisi lisätä jalkapallon niin sitten ollaan mun mahan koossa;=)
Painoa reilut 4kg tullut ja sf-mitta 18cm, joten noista ei vielä voi tajuta miten iso pallo tää oikeesti voikin jo olla.
Monkeylle paranemista!
Jihuu puoliväli ylitetty.
rv20+0
Caddie: Mun piti kysyä onko sun tuhruvuoto jo loppunut? Tiedän miten inhottavaa se on kun mullahan vuoti alkuraskaudesta toista kuukautta ja annettiin jo tyly tuomio puhelimessa " ei kannata noin alkuvaiheessa tulla lääkäriin jos ei ole kipuja, jos on km niin ei sille mitään voi tehdä" . Mutta yllätykseksi parin viikon odottelun jälkeen rv 7+6 pieni sydän sykkikin ja nyt jo rv 21+3 ja hyvältä vaikuttaa =)
Ootkos jo sen masutuubin ommellut? Mä en vielä saanut aikaiseksi...