Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*-*SYYStaaperoiden TIISTAIturinat*-*

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

hokea sen sata kertaa päivässä lamppu, hauva, kello ym...

Kuvakirjoja selataan kans usein ja Lintsu osottaa sormella kuvia ja minä kerron taas kerran.

Ynis, joo kyllähän hoitsuillakin pitäisi olla vastuuta potilaiden voinnista, ne varmaan enemmän potilaita näkee kuin lääkärit.

Taitaa vaan olla jos potilas ei puoliaan pysty pitämään ja pyytämään, niin unohdetaan oman onnensa nojaan sängyn pohjalle.

Hilu...taas

Vierailija
22/28 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja kuvia ja kirjoja koko ajan ja niistä hoetaan kaikkea. Tykkää Nalle Puhista ja arvatkaa antaisko isosisko lukea niitä ollenkaan!

Kivusta vielä sen verran, että kyllä ne potilaat saatetaan jättää kärsimään, vaikka osaisivat ilmaistakin kipunsa. Joskus kyse isommasta asiasta, joskus pienemmästä, mutta on se kumma, jos ei sairaalasta lääkkeitä saa tarpeeseen. On se sitten kipulääkettä, antibioottia tai mitä tahansa.

Taisi vesisade viedä kuuran meidän pihalta. Oli nimittäin valkoisena vielä nyt iltapäivälläkin etupiha (varjoisa). Äsken satoi vettä. Toivottavasti illalla ois satamatta, että mies pääsee pyörällä kotiin ja saa autoon talvirenkaat vaihdettua.

T: Ynis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en hennonut valvottaa Onskaa ja nukkui ne unet vaunuissa aikaisin, nyt vasta toisilla unilla. Paistelin sitten lättyjä tuossa puolen päivän aikaan ja tuli kaveri 1-vuotiaansa kanssa kylään. Kiva, että kävivät. Onni oli jo väsynyt puoli 2 mutta eihän se nukahtanut. Nyt neljältä sitten vasta. Kun jouduin laittaan vielä lattialle odottaan, että pesen kädet ja laitan sille maitoa, niin voi että itki lohduttomasti. Ei ennen kyllä ole noin itkenyt. Oli kai jo niin poikki ja ajatteli, ettei äiti tajua viedä ikinä nukkumaan. Ryömi tuhatta ja sataa mun jalkoihin ja jäi siihen itkeen. Nukahtikin sitten helpolla. Sen maitopullon kanssa.

Joo, samat hommat kyllästyttää toisinaan täälläkin. Kovasti ei olla yhdessä kirjoja katseltu, Onni tykkää niitä yksin selailla. Minä kun menen selitteleen siihen, niin ei sitä kiinnosta;) Mutta näitä " missä pallo?" , " missä auto?" , " missä Onni, kukkuu?" juttujahan nämä päivät on täynnä. Oli muuten suloista seurata kun Onni ja tämä kaverin poika, molemmat jo tosi väsyneinä, leikkivät piiloleikkiä yhdessä. Seisoivat syöttistä vasten ja kurkkivat sieltä väleistä toisiaan ja nauroivat. Ihanan näköistä hommaa!

Mulle tais käydä taas tän uusimman cd-ostoksen kanssa kuten usein ennenkin. Sen aikaiset tunnelmat aina sitten liittyy siihen musiikkin. Nytkin kuuntelen uutta Rasmusta ja aika melankolisia biisejähän nuo on. Ja mielessä on huoli tästä läheisestä ja sen perhetilanteesta. Jotenkin ahdistaa välillä kuunnella näitä biisejä, kun olen ehkä hetkeksi saanut asian mielestä, niin sitten ne taas alkaa pyöriä päässä. Toki liittyy joihinkin levyihin sitten iloisiakin muistoja.

No olipas outo selostus. Nyt ruuan laittoon.

T-P

Vierailija
24/28 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihin ihmeeseen päivä taas mennä hujahti?

iskä viihdyttää alakerrassa pientä miestä, itse tässä sivusilmällä katson esikoisen englannin läksyjen perään ja surffaan sujuvasti vauvapalstalla...

muutamaan Geehen pikaisesti:

kännykkä on mallia nokia, vuodelta miekka ja kivikirves, ei mitään hajua mallista. en tarvii puhelimeen kameraa tai taskulamppua, puhelinta käytän vain soittamiseen, tekstareihin sekä herätyskellona.

purkkiruokia syödään meilläkin välillä, vaikka omatekoiset ruoat maistuukin paremmin. purkkiruoat ovat tod hyvää vaihtelua ja varsinkin kalaruokaa tulee niiiin harvoin tehtyä, että ihan nolottaa. hedelmäsoseet uppoaa hyvin puuron kanssa.

joku aamulla kyseli kuurasta; kuuraa se on se valkoinen " pakkanen" maassa aamulla, mikä ei ole lunta, näin pohjoisessa asuvana voin vahvistaa. meillä ei tosin ole vielä lunta maassa, harmi! kateellisena katson vain telkusta, kun rannikkoa ja etelä-suomea myöten maa on jo valkoista... mutta kyllä se talvi vielä tännekin korkeuksille tulee.

karmea kitinä kuuluu alakerrasta, isillä ja pojalla sukset ristissä. ilmeisesti iskä takan sytytyspuuhissa, ja pieni mies ei pääse hämmentämään... siitä se vasta siivo tulisi... ja kukapa sen sitten siivoaisi, jos ei äippä?

mutta nyt saunan lämmitykseen ja sen jälkeen fiilistelemään takkatulen äärelle!

mimmu ja t

ps. neuvolassa ja tarkastuksissa nyytillä (rv 30+2) kaikki hyvin, kasvaa hyvin ja äidin paino nousee tasaisesti... heh!

Vierailija
25/28 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytsä eilen tyhjenteli lavuaarinaluskaappia ilman vaippaa ja yhtäkkiä oli sukat märkänä mutta lattia kuiva. Se oli kai se " kusi sukassa" ;) Taitavasti oli valuttanut...

Viimeisen kotiviikon kunniaksi olen haalinut itselleni paljon aikuisseuramenoja tälle viikolla, eilen kyläiltiin koko päivä ja tänään oli kaveri kylässä. Huomenna taidetaan myrskyvaroituksista päätellen viettää aikaa avoimella päiväkodilla. Tuo avoin pk on ollut oman kotiäiteilyni pelastus. On ihan naapurissa ja melkein aina siellä on tutuksi tulleita äitejä. Yhden kanssa olen ystävystynytkin niin, että soitellaan aamuisin että tulkaapas puistoon sieltä jne. Tämäkin tekee töihinpaluusta haikeaa, viihtyisin kyllä kotonakin.

Miehen työkuviot on kyllä taruakin ihmeellisemmät. Firma soutaa ja huopaa, nyt sitten ehkä ei ookkaan keväälle töitä. :( Inhottavaa pompottelua.

Äsken soitin ja peruin jumppakorttini. Jumppailu on jäänyt lähes täysin, enemmän kaipaan aikaa itsekseni lenkillä tai kaverin kanssa kävelyllä rauhassa jutustellen. Joku 10 kerran jumppakortti kävis mulle paremmin kuin tuollainen jäsenyys. Lähisalille ei sellaisia vaan myydä.

KännyG: voitin arvonnassa (kerrankin!!) Motorolan simpukkapuhelimen, on kamerat ja wapit ja systeemit. Joilla en kyllä tee yhtään mitään! Nokialaiseen verrattuna vähän hankala, mm tekstiviestien lähetyksessä enemmän vaiheita. Tottumiskysymyskin osittain. Entinen oli Nokian pieni peruspuhelin (5???), joka oli tosi hyvä. Jos itse ostaisin uuden, ostaisin Nokian.

Leppis, kiva kun oot kertonut päiväkotiuran alusta! Hyvinhän se tuntuu sujuvan, taitaa tosiaan tuo eroitku olla sitä sorttia useimmiten että loppuu kunhan äiti luikahtaa ulos ovesta.

[b]Päivähoidosta kysymys:[/b] miten maksupolitiikka jos lapsi jää tutun hoitoon? Ystäväni haluaisi ottaa Venlan keväällä hoitoonsa oman poikansa seuraksi (ja meidän onneksemme!) - saako yksityisen hoidon tukea vai miten?? Me kai emme voi sitten kotihoidontukea enää nostaa, vaikka kyseessa ei olekaan kunnallinen päivähoito? Onko kellään kokemusta tällaisesta?

Enkelille vielä lämpöinen halaus. Onneksi kipupumppu kuitenkin järjestyi ilman viikon odottelua.

Nyt kirjan pariin ja nukkumaan.

- tea -

Vierailija
26/28 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maailman huonoin äiti syötin typylle mansikka-vadelma viiliä ja typy on mansikka allerginen..Typy vielä söi hyvällä halulla melkein koko purkin!!Ostin kaupasta sitä ja typylle eri ja sit vaa nappasin sen purkin jääkaapista!!Ihmettelin ku typy alko itkemää ihan kauheesti ja sit tajusin et on kakka.Mentii pesulle ja koko alapää ihan tulipunanen.Typy kirku ku pesin sitä :-(( Siinä vaiheessa iski tajuntaa et mitähän mä olen sille antanu?!!!Nyt posket punaset ja jalat näppylöillä.Jos ens yö valvotaa ni tiedän ketä syyttää!!!!!!

Mä olen kamala!!! :-(

Enkeli:Hyvä että kipupumppu järjesty.Täl viikol en pääse kaupungille ja ens viikol ehkä tulee porukat.Halaus

Tea:Jep,yksityisenhoidon tukee Kelasta (jos maksatte ihan virallisesti)

Kiva että hoito järjestyy tutusta paikasta ja hoitajalta :-)

Mimmu.k:Mul on jotenki menny ohi et sul on isompikin lapsi..Minkä ikänen?

Poistun inhoamaan itseäni!

jatu

Vierailija
27/28 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin Tealle päivähoitoasiaan, meillä kun tuo menettely on myös pian ajankohtainen. Eli voitte hakea yksityisenhoidontukea (maksetaan suoraan hoitajalle), mikä on käsittääkseni Espoossa varsin hyvä tai sitten voitte edelleen nostaa kotihoidontukea ja maksaa sen hoitajalle osana palkasta. Riippuu vähän kunnasta ja veroprosentista kummin kannattaa tehdä. Itse laskin että jos viesin molemmat lapset yksityiselle hoitoon, kannataisi nosataa yksityisenhoidontukea, mutta jos on yksi alle 2 vee niin kannattaa valita kotihoidotuki. Hoitaja perustaa toiminimen ja maksaa itse palkastaan verot yms. ja lisäksi kunnan täytyy hyväksyä hoitaja. Näistä on varmasti lisää kaupungin sivuilla.

Jatu: onko teillä ataraxia tai muuta vastaavaa lääkettä, jota voisit antaa typylle, ettei ihan yöunet mene.

Meillä menossa " Lapset nukkahtaa yhtäaikaa omiin sänkyihinsä samassa huoneessa" . Aika hyvin mennyt tähän asti (toinen ilta), tosin nukahtaminen kestää molemmilla vähän normaalia kauemmin, mutta huutoa ei ole ollut juuri lainkaan. Kivaa.

Tänään valvon ja katon Mullan alla. Olo tuntuukin tosi pirteältä, olenhan viettänyt omaa aikaa tänään 3 tuntia, josta 2 tuntia istui bussissa. Arvostan yksinäisiä bussimatkojakin ihan eri tavalla nyt kuin ennen lapsia :)

Kukkuulle kiitos ja halaus tästä päivästä, en tahdo että muutatte :´´(

Nyt iltapalalle.

Pile

Vierailija
28/28 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyytävän kylmä aamu. Töihin lähtiessä näytti mittari -18 astetta. Kun talvi tästä etenee, ei kylmä tunnu missään, mutta nämä ensimmäiset pakkaspäivät ovat kalisuttavia. Makuuhuoneen lattiakin on niin kylmä, että melkein huurussa varmaan (muttei sentään kuurassa ;)).

Antsa on tervehtynyt taasen :) Vielä toinen silmä punoittaa, mutta siihen on pojan koko ensimmäisen vuoden ajana aina tasaisin väliajoin iskenyt joku tulehduksen näköinen, joka yleensä menee nopeasti ohi ennen kuin laiskat (ja vastuuttomat?) äiti ja isi ehtivät poikansa lääkäriin viedä. Puhdas vesi ja harso on tähän asti riittänyt (lukuunottamatta sitä kertaa, kun poika oli muutaman viikon ikäinen ja silmästä löytyi monta bakteeria>antibioottitipalla pois). Noh, kuume on siis laskenut ja poika oli hypyttänyt isiänsä kuin väkkärä koko päivän. Energisyys näkyi pitkälle, kun kotia pääsin. Ja -ai niin- ensimmäinen poskihammas on nähnyt pojan suussa päivänvalon (voisiko olla yhteyttä?).

Kiva, ayap, että pääsitte turvallisesti kotiin. Oli kiva nähdä ja kohta taas!!

Syysloma on isommilla alkanut ja sen kunniaksi olivat iltapäivällä laskeneet innokkaasti pulkkamäkeä :))

Mullan alla alkaa kohta, mutta vielä ehtii kertoa puhelimesta jotain: Joululahjaksi mieheltä viime jouluna saatu (vaikken puhelinta toivonutkaan, vanha käytetty olisi riittänyt) Nokia, joka on oikein mukava, simpukkamallinen, mutta kivan yksinkertainen ilman kameraa ja muita hörhelöitä. Värinäyttö toki löytyy ja sitä kuulemma saa monissa väreissä, minulla hopeanharmaa ;))) (oikein naisellinen). Nykyisin tosin käytän useimmiten työkännykkääni, joka on vanha Communicator, iso halko, mutta oikein hyviä toimintoja täynnä. Tekstiviestit saa mukavasti näpyteltyä näppäimistöllä ja s-postit tarkistettua käden käänteessä (niin tosin aika monella puhelimella nykyään, kun on nämä wapit sun muut).

No juu, lennän töllön ääreen ja sitten Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Öitä!

Saamuska