Miksi ihmistä saa ääneen kutsua esim, taskuvenukseksi tai kääpiöksi, muttei esim. sotanorsuksi?
Oikeesti. Lyhyitä ihmisiä saa mollata julkisesti ja "vitsailla", kysellä pituutta (eikun lyhyyttä ja on hauskaa hah, hah). Niiltä sotanorsuilta tai honkkeleilta ei kysellä pituutta eikä painoa.
Miksi lyhyet ovat "yleistä riistaa"?
Itse ei (onneksi) tuollaista tarvitse kärsiä, mutta usein sivusta seuranneena tunnen myötähäpeää ja suuttumusta idioottien tyhmyyksien laukojien vuoksi.
Kommentit (14)
Sellasta sotanorsua jos haukkuu ja se suuttuu niin kyllä massa aina voittaa. Ei kannata kokeilla onneaan.
Kyllähän meitä pitkiä ja hoikkiakin tuntuu ihan yleisesti saavan nimitellä.
ihannoitavaa. Siksi ne eivät ole loukkaavia ominaisuuksia. Samoin valkoista ihmistä saa haukkua miten paljon vain, tummaihoisesta ei voi sanoa mitää leimautumatta rasistiksi. Sama logiikka.
Se, että jotkut niin tekevät osoittaa vain näiden ihmisten sivistymättömyyden ja moukkamaisuuden.
ja en todellakaan jaksa kuunnella mitään vitsejä mun pituudesta.
Ja ei ole mun mielestä mitenkään erityisen ihannoitavaa, vaan rajoittaa mun elämää, esim. en yllä ylähyllyille, vaatteet aina muokattava ite sopiviksi..
Ei todellakaan pidä paikkansa!
Olen kuullut niin monenlaista törkeää ja halveksivaa puhetta päin naamaa ja perään huutelua. Ja useinmiten miespuolisilta henkilöiltä. Alentavaa ja halveksivaa kohtelua olen saanut lukemattomia kertoja osakseni. Minulla ei ilmeisesti ole ihmisarvoa samassamäärin, kuin hoikemmalla naisella. Myös älyäni on kyseenalaistettu. Siis pidetty jotenkin vajaaälyisenä.
Sittemmin olen laihtunut, mutta edelleen olen ylipainoinen. Mutta huutelut ja kommentoinnit ovat loppuneet.
Ent. sotanorsu nyk. sivarinorsu ;)
kroppa on kuin amatsonilla. Vaikka amatsonit olivat alunperin vain naispuoleisia sotureita, vahvoja ja pelottomia.
Mies kyllä tykkäisi, jos sanoisi että sillä on kroppa kuin gladiaattorilla.
Mutta miehet vasta suuttuisivatkin, jos lyhyitä miehiä sanottaisiin hobiteiksi tai vaikka tasku-maskuliineiksi.
taskuvenus ja aina pelkästään positiivisessa mielessä. En ole kenellekään sitä muistaakseni suoraan sanonut mutta voisin kyllä sanoa jos häntä sellaisena pitäisin. Enpä ole ajatellut että joku tuosta voisi loukkaantua, itselleni se kuvaa lähinnä pienikokoista, kurvikasta ja seksikästä naista ts. naista josta kuvittelisin miesten pitävän.
Se kuulostaa erittäin sensuellilta ja "oikean"muotoiselta naiselta. Kaikin puolin tavoiteltavalta siis.
Toisekseen pituuttani kauhisteltiin koko lapsuuteni. Lyhyitä tyttöjä sen sijaan ihailtiin, he kun olivat niin fiksuja ja nättejä ja mitähän vielä. Heitä luultiin aina ikäistään nuoremmiksi, toisin kuin tällaista pitkää, joka tulkittiin vajaaälyiseksi ja jotenkin vammaiseksi, kun oli niin lapsellinen suhteessa kokoonsa. Myöhemminkin olen saanut kokea olevani poikkeava, kun ei (melkein) mistään ole löytynyt riittävän pitkiä housuja. Eli en nyt ihan kuitenkaan pitäisi lyhyyttä mitenkään huonona pidettynä ominaisuutena.
Julkinen mollaaminen sitten taas onkin todella tökeröä, oli syynä mikä hyvänsä. Kertoo aika paljon sanojasta.
Läski voi (ainakin yrittää) laihduttaa, mutta pituudelleen ei kukaan voi yhtään mitään.
Ei todellakaan pidä paikkansa!
Olen kuullut niin monenlaista törkeää ja halveksivaa puhetta päin naamaa ja perään huutelua. Ja useinmiten miespuolisilta henkilöiltä. Alentavaa ja halveksivaa kohtelua olen saanut lukemattomia kertoja osakseni. Minulla ei ilmeisesti ole ihmisarvoa samassamäärin, kuin hoikemmalla naisella. Myös älyäni on kyseenalaistettu. Siis pidetty jotenkin vajaaälyisenä.
Sittemmin olen laihtunut, mutta edelleen olen ylipainoinen. Mutta huutelut ja kommentoinnit ovat loppuneet.
ei oikeasti saakkaan, se on huonoa käytöstä mutta minä olen aina saanut kuulla olevani pitk honkkeli ja kirahvi ja lipputanko, koripallonpelaaja hah hah haa. todella "hauskaa" kuulla aina noi jutut. sitten kun tein mallintöitä niin olet niin laiha, ihann lauta ja miten löydät tarpeeksi pitkän miehen ym ym
no löysin kuitenkin. nykyään hymyilen kun sanotaan et hah haa yletät sinne ylähyllylle et se olis niin kuin hyöty, en jaksa suuttua mutta kyllä sanotaan ja satuttaa pitkillekin.
aina, jo lapsesta
alankin kutsua miehiä taskudildoiksi =)
en tiedä. Ja kyllähän laihojakin "saa" nimitellä vaikka miksi, kuten tuulen nussimaksi vinkuheinäksi tms., mutten tosiaan koskaan ole kuullut, että joku menisi sanomaan lihavaa ihmistä sotanorsuksi päin näköä.