Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi pitää muuttaa maalle jos ei kestä rauhaa?

Vierailija
19.03.2011 |

Yksi tuttu koko ajan valittaa kun ei ole ajokorttia ja bussit kulkee harvakseltaan. Lapsia on kaksi mutta pitkällä ikäerolla ja koko ajan pitäisi vanhemmalle lapselle saada seuraa jostain.

Lähistöllä ei asu sen ikäsiä lapsia, ja sitten soitetaan pitkin kylää ja mangutaan. Kaikki tuntuu olevan huonosti kun ollaan niin kaukana. Helsingistä muuttaneita. Mitä ihmiset kuvittelee elämän olevan haja-asutusalueelle muuttaessaan?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä asun maalla ja mua ei haittaa, eikä mun lapsia.

Mä kävisin itkemään jos mun pitäis asuu kaupungissa, enkä usko että lapsetkaan tykkäisi.

Kaikki ei vaan sovi kaikille.

Eiköhän ne muuta pois, kun tarpeeksi ovat saaneet kokeilla maalaiselämää.

Vierailija
2/11 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

(siis haluaa ihmisten puutuvan joka asiaan ja käyvän kylässä kutsumatta) pitäis muuttaa maalle.

Allekirjoitan oman näkemykseni :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavia asuu syrjässä, me asutaan kaupungissa omakotitalolähiössä. Täälläkin tarvii auto kun kauppoihin on väh. 4 km matkaa. Lapset käy koulussa 2,5km:n matkan. 3 kilometrin matkasta saisi koulutaksikyydin nyt eivät saa. Kävelevät ja pyöräilevät. Helpompi ois asua maalla, sais noi koulukyydit ainakin rullaamaan paremmin. Lisäbonuksena se oma rauha.

mä asun maalla ja mua ei haittaa, eikä mun lapsia.

Mä kävisin itkemään jos mun pitäis asuu kaupungissa, enkä usko että lapsetkaan tykkäisi.

Kaikki ei vaan sovi kaikille.

Eiköhän ne muuta pois, kun tarpeeksi ovat saaneet kokeilla maalaiselämää.

Vierailija
4/11 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksivät tekemistä yhdessä ja erikseen. Aika omituinen ajatus että pitäisi olla ulkopuolista viihdykettä tauotta. Lasten ois hyvä oppia tulemaan toimeen ilman jatkuvaa ohjattua tekemistä.

Vierailija
5/11 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ajatella että ilman ajokorttia ei pärjää

ei ajatella että kaverijoukkoa ei välttämättä asu naapurissa

ei ajatella että siellä on rauhallista

Miksi muuttaa jos nauttii Helsingin hulinasta?

Vierailija
6/11 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksivät tekemistä yhdessä ja erikseen. Aika omituinen ajatus että pitäisi olla ulkopuolista viihdykettä tauotta. Lasten ois hyvä oppia tulemaan toimeen ilman jatkuvaa ohjattua tekemistä.

kai oli vähän isompikin lapsi ilman ikäistään seuraa. Se voipi olla kurja tilanne, varsinkin, jos on aiemmin Helsingissä asuessaan ollut paljon kavereiden kanssa. Joku tykkää yksinolosta, joku kaipaa enemmän seuraa, kurja tilanne lapselle.

Vierailija
7/11 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset on 8v, 6v ja 5v. Kun lapsia on useampi, viihtyvät kyllä. Ehkä muuttavat kohta kaupunkiin.

t. ap

Vierailija
8/11 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi miettiä kyllä ennen muuttoa, että jos lapsella pitää olla seuraa tauotta. Sitä ei maalla välttämättä ole.

Vierailija
9/11 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin onhan se hankalaa ilman autoa.

En ainakaan itse muuttaisi maalle ilman omaa autoa..

En ymmärrä miten käyvät esim. kaupassa.

Vierailija
10/11 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsee kauppaan kun mies kyytii. Töissä käy busseilla ja junalla. Ajokorttia ei suostu ajamaan, ei kuulemma uskalla. Lapsella on koulussa joku kaveri mutta sen kans ei voi kyläillä kun niillä on liikaa lapsia ja liian pienet tilat, kuulemma. Itse en kehtaisi tuollaista edes ääneen sanoa. Enkä ajattelekaan kyllä noin.

En ymmärrä että lapsen kaverit pisteytetään kodin lapsiluvun ja neliömäärän mukaan. Ei se sitten ole ihme jos ei kavereita ole kun ei juuri kukaan kelpaa.

ap

niin onhan se hankalaa ilman autoa.

En ainakaan itse muuttaisi maalle ilman omaa autoa..

En ymmärrä miten käyvät esim. kaupassa.

Vierailija
11/11 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua sais kaupunkiin takas enää mikään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi