Kaveri ärsyttää!
Mun kaveri, vuoden ikäisen lapsen äiti, on alkanut ärsyttää suunnattomasti. Ei osaa muuta kuin valittaa koko ajan, vaikka hänellä oikeasti on asiat varsin hyvin. Fb-päivityksissä kerjää koko ajan sympatiaa, kun ei jaksa sitä ja tätä ja kuitenkin saa apua ihan kaikkeen.
Ymmärrän toki, että joskus väsyttää ja on huonoja päiviä - onhan mullakin vaikeaa, mutta en jaksa valittaa kaikille ja koko ajan, koska tuskin kukaan sitä jaksaa kuunnella. Mulla on suoraan sanoen niin paljon paskempi tilanne kuin kaverilla, että alkaa tosiaan ärsyttää hänen sokeutensa sille, miten hyvin hänella asiat on!
Kaverilla on koko ajan joku auttamassa lapsenhoidossa, että pääsee itse harrastamaan/nukkumaan/kauppaan - on naapureita, sukulaisia, perhetyöntekijöitä, IHAN joka paikasta tulee apua ja silti ei riitä. On rahaa, joskaan ei hänenkään perheensä rikas ole, mutta tulee toimeen. Jaksaa siivota ja leipoa, mies hoitaa lasta myös mielellään ja silti vaan valitusta valitusta valitusta.
Silti olen itsekin niin kiltti, että kuuntelen vain hänen valitustaan ja käyn kylässä ja autan, vaikka välillä tekisi mieli huutaa, kun se ei tajua, miten hyvin sillä asiat on!
Ootko itse masentunut vai muuten vaan väsynyt? sano kaverille suoraan, että avaa silmät!