Miten imetys lopetetaan?
Asia ei vielä ajankohtainen, mutta mietin jo miten on mahdollista lopettaa imetys jos maito ei itsestään lopu. Häviääkö maito vaan itsestään rinnoista jos sitä ei vauvalle anna? =) en ymmärrä...
Kommentit (5)
Yksi rintamaitoateria pois/viikko. Lopetus onnistui ilman mitaan ongelmia ja tosi lempeasti.
Ensin se pakkautuu ja pari päivää on rinnat tosi kipeät mutta sitten se sieltä häviää. Jotkut lopettavat vähitellen imetyskertoja harventamalla jolloin maito ei pakkaudu niin pahasti.
ovat tässäkin erilaisia, riippuu myös siitä miten maitoa tulee, missä vaiheessa lopetat jne.
Oon vaan ajatellut, kun jonkun syömättömän yön jälkeen oon herännyt, niin tissit tursuaa maitoa ja on tosi kipeet, ei ime liivinsuojatkaan enää. Mut sitä vaan uidaan sit muutama päivä maidossa, kun lopetus ajankohtainen, jos ei maito tosiaan itsestään lopu..
Oon vaan ajatellut, kun jonkun syömättömän yön jälkeen oon herännyt, niin tissit tursuaa maitoa ja on tosi kipeet, ei ime liivinsuojatkaan enää. Mut sitä vaan uidaan sit muutama päivä maidossa, kun lopetus ajankohtainen, jos ei maito tosiaan itsestään lopu..
tuollatavalla yhtäkkiä, vaan pikkuhiljaa. Imetyskertoja tulee luonnostaan aina vaan vähemmän ja vähemmän eikä silloin lopettaessa (yksi imetyskerta esim unitissi enää) maito tursuile mihinkään. Hellävaraisempaa äidille ja lapsellekin.
Ensin se pakkautuu ja pari päivää on rinnat tosi kipeät mutta sitten se sieltä häviää. Jotkut lopettavat vähitellen imetyskertoja harventamalla jolloin maito ei pakkaudu niin pahasti.