EI menkkoja, EI raskaana
Mulla oikeasti on huoli päällä, mikä vikana. Imetän yhä, mutta muutamat kuukautiset ovat tulleet aivan normaalisti. "Vauva" siis jo yli vuoden ikäinen.
Oletan, että ovulaatio tuli ja meni. PMS-oireitakin oli vaikka muille jakaa. Vatsa kipuili, kuten aina ennen menkkoja. Sitten niitä ei vain tullut ja oireetkin ovat laimenneet. Tein raskaustestin, joka oli puhdas nega.
Mulla on aina ollut parin päivän heitolla tasainen kierto. Oikeasti huolestuttaa. Kohtalotovereita?!
Kommentit (6)
muttei sen jälkeen ole tullut. Raskaana en ole. Imetys vaikuttaa hormooneihin, joten itse ainakin alan ihmettelemään menkkojen puuttumista, kun imetys on loppunut.
Mulla siis useampia lapsia ja koskaan ennen ei moista ole tapahtunut. Kierto tuntui jo tasaantuneen ja kaikki hormoniperäiset kuukautisia edeltävät oireet löytyivät.
Oisko vielä joku, jolla kokemusta löytyisi.
ja vika löytyi aivolisäkkeen toiminnasta. Mutta harvinaista on tämä varmaan. Sulla varmaan vaan joku tilapäinen häiriö.
Mulla kierrot vaan piteni ja piteni ja gynellä kävin pari kertaa ja sitten tutkittiin kun ei mennyt ohi itsestään.
Mulla sama ongelma kun ketjun alottajalla paitsi etten imetä. Normaalisti vuodot alkaa kellontarkasti samana päivänä, mutta nyt jostain syystä kuukautiset myöhässä. Raskaustesti näyttää negaa. Pahoinvointiakin on ja vatsaa painaessa (tai kun lapsi istuu sylissä) tuntuu kurjalta. Tietääkö kukaan kuinka kauan menkkoja kannattaa vartoilla ennen kun soittaa neuvolaan/lääkäriin asiasta?
Jostakin minulla oli muutama vuosi sitten hormooniarvot menneet sekaisin ja kuukautiset jäi pois kokonaan.
Muistaakseni varasin ajan lääkärille kolmen menkattoman kuukauden jälkeen ja verikokeissa selvisi että estrogeenitasoni oli aivan liian alhainen.
Sain siihen lääkkeet ja kuukautiskierto palasi normaaliksi.
Mutta jos olisin ap, niin odottaisin vielä hetken. Olen joskus kuullut että lääkitystä ei määrätä edes jos kuukautiset eivät ole olleet poissa 3 kk- 6 kk.. Ilmeisesti olisi parempi odottaa että keho itse palautuisi normaaliin hormoonitasoon.
muttei sen jälkeen ole tullut. Raskaana en ole. Imetys vaikuttaa hormooneihin, joten itse ainakin alan ihmettelemään menkkojen puuttumista, kun imetys on loppunut.