Oikeastikko jollain voi mennä ruokaan jopa 1500€ per kk?
Aiemmin tuolla kysyttiin että paljonko menee ruokaan rahaa kuukaudessa, kun kyseessä 3hlö.
Joku vastasi että 1000 - 1500€, ja yhden vkl:n ruuat voi maksaa 200-300€.
Nyt pakko kysyä että mitä kyseinen perhe syö?
Kun meillä menee kuukaudessa noin 500€ ja syödään hyvin.
Kommentit (13)
Montako henkilöä taloudessanne on? Syöttekö kaikki ateriat kotona aamupalasta iltapalaan? Jos ette, paljonko menee rahaa esim. työpaikkalounaisiin, ja onko summa mukana 500 €:ssa? Kuinka monella perheestänne on erikoisruokavalio esim. allergian takia? Jos on lapsia, minkä ikäisiä? Anna joku esimerkki, miten teillä syödään "hyvin".
Meillä on 4 hlöä, joista 2 urheilevaa alakoululaista. Vain lounaat syödään kodin ulkopuolella, ja aikuisten lounaat maksavat yhteensä 250 €/kk, à 6,50 €. Yhdellä perheessä erikosiruokavalio, joka nostaa kustannuksia. En ole koskaan laskenut ruokakustannuksia erikseen, vaan summaan kuuluu kaikki marketista ostettavat, mm. pesu- ja puhdistusaineet, päivittäiskosmetiikka, vessa- ja talosupaperit, aikakauslehtiä ym. Kauppaan menee tonni kuussa ja lounaat siihen päälle. Ulkona syöminen on sitten vielä erikseen.
suoraan, että syömme juuri sitä mitä haluamme enkä koskaan mieti paljonko joku tuote tai ruoka maksaa. Tärkeintä, että se on tuoretta, hyvää ja mielellään jos mahdollista luomua. Syömme paljon riistaa, kalaa, mereneläviä, vihanneksia, hedelmiä.
Meitä on 5. Syödään paljon kasviksia ja lihaa ja kalaa.
jos saa viikonlopun RUOKIIN menemään 200-300e. Se vastaajahan sanoi että ravintolasyömiset ei edes kuulu tuohon summaan.
suoraan, että syömme juuri sitä mitä haluamme enkä koskaan mieti paljonko joku tuote tai ruoka maksaa. Tärkeintä, että se on tuoretta, hyvää ja mielellään jos mahdollista luomua. Syömme paljon riistaa, kalaa, mereneläviä, vihanneksia, hedelmiä.
Meitä on 5. Syödään paljon kasviksia ja lihaa ja kalaa.
ja tästäkin annetaan nuorille ruokia.
Kertokaa hyvät ihmiset miten menee vain 500???
Meillä kaksi taaperoa jotka syövät vielä osaksi purkkiruokia ja yksi teini, tehdään yksi lämmin ateria päivässä. Sit muuten syödään mitä kaapista löytyy. Teini syö tietysti arkipäivisin koululla lounaan. Mies käy kotona syömässä kun olen lasten kanssa vielä kotona.
ei tarvitse suuttua.Mutta vähemmälläkin syö todella hyvin.....
En minä tiedä mistä suuttuisin, vastasin vain kun otit asian puheeksi ihan näin omassa ketjussa. Varmasti vähemmälläkin rahalla tulee toimeen, itse ostan mielelläni ruokaa halleista, pikkuliikkeistä, tuottajilta suoraan, jotain tulee suoraan ulkomailtakin. Ei kai se niin kummallista ole?
ja silti voi mennä 200 e viikossa(=7pv)..tosin ostamme kaiken kotimaisena, jos mahdollista, paljon luomua ja kaikki maitotuotteet laktoosittomina, joka nostaa ruokakorin hintaa tuntuvasti.
Ja syömme myös paljon lihaa.
Tiukan paikan tullen selviämme sadalla eurolla/viikko.
Metsästättekö ja kalastatteko itse, vai onko tyyliin Stockan Herkusta? Silti 500 €/kk? Sorry tyhmä kysymykseni, on vain niin vaikeaa uskoa ainakaan pk-seudulla.
Metsästättekö ja kalastatteko itse, vai onko tyyliin Stockan Herkusta? Silti 500 €/kk? Sorry tyhmä kysymykseni, on vain niin vaikeaa uskoa ainakaan pk-seudulla.
Emme metsästä tai kalasta itse. Kyllä ruokaa tulee ihan kaupasta tai tuottajilta jne. Eikä 500e meillä ainakaan riitä kovin pitkälle. Jos se jonkun mielestä on tuhlausta tai ökyilyä, niin jokaisella on oikeus mielipiteeseensä. Jokainen laittaa rahansa mihin haluaa, itse en edes laske paljonko rahaa kuluu mihinkin.
Meillä 4 henkeä + satunnaisia sankareita ja 500 riittää kyllä vallan mainiosti. Sillä ostellaan vieläpä papereita, pesuaineita ym.